Permalänk

Tangentbordet krånglar vid uppstarten

Hej...

Mitt tangentbord strular...

Jag har installerat Win 2003 Server i en burk som har fungerat tidigare som en Win 2000 prof och vad som händer är att när hela installationen är klar och det är dags att logga in sig i systemet, så fungerar inte tangentbord eller musen.

Fast under själva installationen är det inga problem och även vid bootningen, då jag har aktiverat numlock. Dock släcks dioden när win startas upp.

Jag har testat med tre varianter under installationerna på Land och tangengbordslayouter.

1 Us o Swe
2 Us
3 Swe

Är det nån som kan komma med tips ?

Permalänk
Medlem

Låter som att os tappar drv till tgnbordet, som ska fungera eftersom det är standard.... Konstigt. Testa ett annat och se om det fungerar då.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Tack för tipset men jag har testat med en annan tangentbord(MS Internet Keyboard) och det funkade inte det heller.

Jag funderar på om det kan vara något med ps2 kontakterna eller tillgången till irq'n.

Ska kolla om jag kan få kontakt via min usb mus efter uppstarten iallafall..

Permalänk
Medlem

Min mor hade samma problem med sin märkesdator.....
Precis när windows börja boota så tappa den kontakten med mus och tangentbord.....

Resultat:
Inskickad på garanti, och fick tillbaka den med ett nytt Mobo,(säger dom) och med nya drivrutiner och bios installerat...

Permalänk

Tack för tipset, dock finns det ingen garanti på burken, en gammal historia som precis fyller upp kraven på serverns kapacitet.

Av nåt skum anledning, så gick det bra att få igång servern efter att jag hade bytt ut ps2-musen mot en usb mus. Tom tangentbordet fungerade då!

Måste ha varit nån konflikt mellan ps2-portarna.....

Permalänk

Hej

Jag har precis samma problem men med Win 2000. Dock löser inte ovanstående lösningar mitt problem. Jag har kontakt med tangentbordet tills windows laddats och jag ska logga in... Är det någon drivrutin eller liknande som blivit korrupt? Jag har varken kontakt med mus eller tangentbord, vilka filer är det som kan behöva ersättas???