Permalänk
Medlem

Bärbar dator för nya projekt!

Söker du en bärbar dator för lite olika projekt?
Denhär kostar enligt aftonbladet $150!

http://www.medisoncelebrity.com/product.html

Ingen raket direkt, men kul att ha nåt att pilla med för 1000kr :).

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst artikeln på IDG och sedan kommentarerna till den så är jag lite tveksam till att det där är seriöst, det känns för bra för att vara sant. Jag skulle inte våga beställa en, inte än i alla fall.

Permalänk
Medlem

Q: Is your laptop a quality product?

A: Yes it is, and it comes with 1 year warranty.

Är inte svaret lite motsägelsefullt? Hade det varit en kvalitetsprodukt så hade man väll ändå fått mer än 1 års garanti?

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ufos85
Är inte svaret lite motsägelsefullt? Hade det varit en kvalitetsprodukt så hade man väll ändå fått mer än 1 års garanti?

Jo en aning men dom kan ju inte kassta på allt för mycket lull lull, 1000kr för system, undrar hur mycket av det som är tillverkningskostnader och logistikkostnader, kan inte bli mycket till vinst.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Jo en aning men dom kan ju inte kassta på allt för mycket lull lull, 1000kr för system, undrar hur mycket av det som är tillverkningskostnader och logistikkostnader, kan inte bli mycket till vinst.

Antagligen är det bara för att fixa lite buzz kring företaget, men sånt ska man ju utnyttja!

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

läskigt bra pris vad sjutton e detta? det låter mkt intressant

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Haha, 1000:- är ett skönt pris ^^

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Avstängd

www.blew.se i nytt skepnad verkar det som

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Usch.. va billigt! Om någon beställer och får hem den så vill jag gärna höra hur det blev, skriv här i tråden.

Funderar själv på att testa men vågar inte förrän någon annan gjort det.

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

Think before u say anything, so u dont say that u think.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
diskuteras redan villt på denna tråd = http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

mmmmm, märkte det..
Men det är ändå bra att uppmärksamma det hela i andra forumdelar där det även kan komma till nytta.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ufos85
Q: Is your laptop a quality product?

A: Yes it is, and it comes with 1 year warranty.

Är inte svaret lite motsägelsefullt? Hade det varit en kvalitetsprodukt så hade man väll ändå fått mer än 1 års garanti?

Ganska många billigare datorer även från största tillverkare som skeppas med 1 års garanti, så ovanligt är det inte.

Permalänk
Medlem

klart som fan den är sjysst för 1000:- när man kollar speccen, men halvadatorn kommer vara av beg delar och tgb kommer kännas skit skummt då de dragit in på fjädrar till tangenterna å ersatt dem med tuggummi, bilden kommer vara dassig då de är beg TFT plattor från 1999 som suttit i en fabrik som tillverkat pruttkuddar i Kina,

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WDac
klart som fan den är sjysst för 1000:- när man kollar speccen, men halvadatorn kommer vara av beg delar och tgb kommer kännas skit skummt då de dragit in på fjädrar till tangenterna å ersatt dem med tuggummi, bilden kommer vara dassig då de är beg TFT plattor från 1999 som suttit i en fabrik som tillverkat pruttkuddar i Kina,

Haha... Den var bra..

Men, inte för att ta företagets parti lr så, men 1 års garanti är inget nytt... Dock börjar de flesta idag ha 2 år, men 1 år är inte ovanligt...

De som väl har 1 års garanti innefattar produkten i sig självt, sk. fabriksgaranti.
Som konsument har du automagiskt 2 år sk. konsumentgaranti, vilket i praktiken betyder att företaget du köpt varan från måste stå för ev kostnaden utanför fabrikgaranti-tiden.

Ofta när man frågar ett företag om garanti säger de 1 års fabriksgaranti, och nämner aldrig konsumentgarantin.

Många jag känner har blivit blåsta på detta då fabriksgaranti-tiden löpt ut då de t ex. haft en tilläggsförsäkring (Drulle- garanti) och blivit tvingade ändå i slutänden att betala något som de egentligen inte behövt göra.

Tyvärr så är det många som inte vet att man har den rättigheten. =0(

Dock vet jag inte hur det fungerar riktigt med distansköplagen (E- handel, postorder mm), så rätta mig gärna om jag har fel =0p

Visa signatur

Ju fler kockar, desto sämre soppa...
Någon som vill köpa min stereo, min lätta MC, och lite andra bra-att-ha-saker?
http://www.mineg.net/tony