Permalänk
Medlem

Det är ju bra snyggt du har det iaf
(nu ser jag förresten två efter bilder )

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

här är bild på min kabeldragning i ett Aspire as-x discovery inte bästa dragningen men man kan se lite skillnad iaf

FÖRE

och efter

ville bara snygga till lite så

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Tobbe Nukem: vad har du för chassi? jag är 99% säker på jag har samma chassi, men jag vet inte vad det heter.
vet du kanske också var man kan köpa "reservdelar" till chassit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
Tobbe Nukem: vad har du för chassi? jag är 99% säker på jag har samma chassi, men jag vet inte vad det heter.
vet du kanske också var man kan köpa "reservdelar" till chassit?

Det är ett Coolermaster ATC 710-SX2, tyvärr vet jag inte var man hittar reservdelar till det. Lättast är det väl att hitta nåt motsvarande chassi på blocket eller dylikt. (Då det är samma stomme som flera andra chassin använt genom åren borde det inte vara allt för svårt att hitta ett sånt chassi.)

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

det jag behöver är luckorna som sitter över 5,5 tums hålen och en lila fläkthållare.
morsan slängde min låda som jag hade dessa delarna.

stort tack iallafall! nu vet jag var jag ska börja

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, hur mkt svårare kommer kabeldragningen bli i ett tex Thermaltake Kandalf LCS, som inte har en avtagbar moderkortsplatta. Jag tänker på Tobbe Nukem bla, som har fäst massor av kablar på baksidan av moderkortsplattan. Går det att göra lika bra med ett chassi med en ej avtagbar moderkortsplatta?

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Puckoo
Måste bara fråga, hur mkt svårare kommer kabeldragningen bli i ett tex Thermaltake Kandalf LCS, som inte har en avtagbar moderkortsplatta. Jag tänker på Tobbe Nukem bla, som har fäst massor av kablar på baksidan av moderkortsplattan. Går det att göra lika bra med ett chassi med en ej avtagbar moderkortsplatta?

vet inte alls hur chassit ser ut men det gäller bara att planera och försöka ta bort saker man inte behöver och gärna ha tid över till det. räkna med att det tar en hel dag. lite sågande och borrande kan vara bra för att få igenom kablar på trånga ställen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

hehe, jag kommer med nya bilder på min kabeldragning efter cpu kylar byte om någon dag. Kommer ta timmar o göra allt någorlunda snyggt o monteringen. Men för er som gillar lysen i en dator kommer nog gilla den sen, har 6st dioder till som ska lysa

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

jag fattar inte ett skit hur ni lyckas, ! inge som vill dra mina kablar;) om någon gör de för nån hundring så bor jag i kalmar, skicka pm om du vill hehe

EDIT: såg att de kan ta en hel dag, ni kan gicetvis få mer betalt då!

Visa signatur

10-4 over...

Permalänk
Medlem

Jo för mig kommer det ta 1 hel dag, så jag är rätt slö plus har så förbannat många kablar som ska dras lite snyggt. har en bild på förra sidan hur det ser ut nu.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

vad tycks ^^

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg kabeldragning det där! Jag försökte fixa till min kabeldragning så gott det gick för ett par veckor sen (tog 3timmar...) men det blev inte alls i närheten av det där. Det hela blir bra mycket svårare när det är PATA-enheter inblandade. Jag har ett par gamla PATA-diskar som jag fortfarande använder mig av och sen en dvdbrännare.

Uppdaterar med en bild om en liten stund.

EDIT: lite bilder

Det är ganska trångt mellan moderkortsplåten och sidoplåten där jag har dragit kablarna, men det går att stänga den... med lite våld Det blev även ett ganska ordentligt "ormbo" högst upp i lådan men det var inte mycket att göra åt. Det skulle säkert gå att fixa till kabeldragningen ytterligare men jag är nöjd med hur det ser ut nu, det är i alla fall bättre nu än det var innan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lill-j00han
jag fattar inte ett skit hur ni lyckas, ! inge som vill dra mina kablar;) om någon gör de för nån hundring så bor jag i kalmar, skicka pm om du vill hehe

EDIT: såg att de kan ta en hel dag, ni kan gicetvis få mer betalt då!

för långt ifrån

i min nuvarande burk vill jag inte ens räkna på hur lång tid et kan ta och fixa iordning massa diskar som åker in o ut helatiden så kablar är det
dock så hade jag tänkt fixa några egna kablar o kontakter man löderihop för bättre resultat;)

Dock i serven gick det snabbt:P visseligen mindre kablar
ATX och 2 singel molex kablar. tog väl runt 15min allt som allt

fast vill man lägga ber tid så ska man förkorta atxkablen och det kan ta en massa tid.
sen beror det som sagt på hur mycket man har.

har man 20diskar så kan det ta 2 veckor har man en disk så kan det ta 5min;)

fläktkontrollers och sånt skit är nog det jobbigaste och gömma då kablarna brukar vara förkorta och så jävlans många

men ta tag i att själv. testa att bara gömma en kabel använd lite tjep eller straps och göm de. Du kommer bli förstummad att det inte alls är spec svårt. sen att man kanske får dra om kablarna några gånger för att hitta bättre vägar är ju en annan sak. sen chassit spelar in rätt bra med. har man ett stort chassi har man det lättare att gömma än ett litet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

ingen som vill fixa min kabeldragning eller iaf ge nått tips på hur man kan gömma kablarna, har icke så långa nämligen!

Visa signatur

10-4 over...

Permalänk
Medlem

Min förra server (efter att jag plockat nätverkskort och cpu-fläkt från den)

Bildkvaliteten är kanske inte den bästa, bilden är tagen med en Sony-ericsson communicam ^^

Permalänk
Medlem

Sleevdags någon ^^,
Men ja. Verktyg o shit saknas.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
http://i175.photobucket.com/albums/w144/SLPG490/Kabeldragning...

Sleevdags någon ^^,
Men ja. Verktyg o shit saknas.

Wow! Riktigt cleant! Har själv ett P180 men det går inte ens att jämföra med ditt

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
http://i175.photobucket.com/albums/w144/SLPG490/Kabeldragning...

Sleevdags någon ^^,
Men ja. Verktyg o shit saknas.

hmm fungerade ljuddämpningen bra på chassit? värt att inhandla?

Permalänk
Medlem

Man blir ju kallsvettig av vissa najsiga dragningar i denna tråd! Måste göra något i min burk också.. Har dock HTPC-chassi så det är inte det lättaste...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
hmm fungerade ljuddämpningen bra på chassit? värt att inhandla?

Jka jag vara ärlig så märker jag ingen skillnad alls. Då jag antar att de e de näst intill värdelösa antec fläktarna som låter då de sitter där de sitter.

Så jag vet inte. Men det är ett helvete att dra bort skiten när man väl har satt dit alla mattor. Kan tänka mig att de blir klister o shit kvar efteråt. Menmen, bara dratt bort en liten bit som inte syntes så ja.

Ska man ha sin dator i 3 år utan att öppna och byta saker är det nog skitbra.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

jaha detta är min dragning i mitt Nya P190 som förövrigt är underbart att dra kablar i

PS. IDE kabeln ska bort ASAP, ska köpa mig en SATA dvdbrännare. DS.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk

Grymt snyggt... vill också ha ett P190

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Medlem

hehe det var värt varenda öre. ^^ så kan bara säga att det äger. helt underbart somsagt. är det inga fler som har det?

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ch1n
hehe det var värt varenda öre. ^^ så kan bara säga att det äger. helt underbart somsagt. är det inga fler som har det?

Väldigt cleant, förutom IDE-kabeln som du nämnde Ser att du fått på en ganska fet cpu-kylare. Kan du verkligen stänga sidopanelen med 200mm-fläkten på eller tar det i? Läste nämligen nånstans att det endast går i cpu-kylare som är cirkus 100mm på höjden in i P190. Så typ en thermalright ultra 120 x3m är helt omöjligt att trycka i om man inte tar bort sidofläkten och/eller slipar ner kylaren en bit.

Permalänk
Medlem

Det stämmer, jag har fått ta bort 200mm fläkten. men det verkar inte göra så stor skillnad, det sugs fortfarande in stora mängder luft där.
Har kanske 0.5cm kvar till sidoplåten med kylaren.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

Visst, allt går att göra bättre men rätt nöjd trots allt
mmm sata..

Permalänk
Medlem

jag har också ett p190...

ska fixa lite bilder i helgen...

Visa signatur

*Master| P190 | C2Q Q6600/NH-U12F | P5B PREMIUM VISTA EDITION | XMS2 6400 4GB CL4 | 8800GTS | Raptor 74GB + 1x400 + 2x500 + 1x750 + 2x1000 | 1200W |22w"|
*SLAVE | C2D E4300 | P5B MX/WIFI | XMS2 6400 2x1024 CL4 | Gainward 8600GT | 2x400 | 19w |
*HTPC | Antec FUSION | i övrigt som "SLAVE - skärm

Permalänk
Medlem

min kabeldragning (varning för mobilkamerabilder)

setup i sign

och sen kanske ni undrar hur det ser ut på andra sidan

undra om det finns något som man inte kan använda tejp till

inte precis ett kvalitets chassi men de funkar.

lite smått moddad front

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Intel core i5 3570K, asrock Z77 Pro4, Corsair TX650, Samsung 840 ssd och corsair vengeance 8gig.

Permalänk
Avstängd

antec är verkligen guda chassin när det kommer till tystnad och kabeldragning syftar mest på P18X och P190 då.

Permalänk
Avstängd

Min nya kabeldragning:

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri