Mitt Steam account kapat?

Permalänk
Medlem

Mitt Steam account kapat?

Jag hade ett Steam account, med alla möjliga spel, HL, CS, HL2, DoD, CS:S, Kungfu grejjen, Darinia eller vad det hette osv.

Nu var det så att jag och polarna lanade för ett tag sedan, och vi körde med fusk, jag minns inte vad det var för fusk, vi använde alla samma. Detta var kanske 3 månader sedan, nu har helt plötsligt jag, och två till av mina polares konton "försvunnit" vi får inget email om password osv. Dom andra två bytte passwords så fort dom fick veta att det hade hänt med våra.

Är det så att fusket vi använde hade nån "trojan" liknande grejj som snodde våra accounts?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske blivit Steam bannade?

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Har ni använt fusk får ni faktiskt skylla er själva, kan varit ban eller trojan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Eftersom ni inte får nått mail när ni snackar med steam har dom väll tagit bort det.
man ska int fuska.

Permalänk
Medlem

Svammel! Tror absolut inte att valve/steam skulle banna någons account för att dom fuska, har själv fått ett av mina account bannat för närmare 3år sedan och fick en läxa om att man inte ska dela sina account med kompisar vart vac bannad men det är borta sen länge sen tillbacka. Vettefan om det var ett års ban tid då eller permanent kanske valve/steam har blivit hårdare.

Har du kvar cdkey och kanske någon annan info kan du alltid hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem

Om ni spelade online så hoppas jag verkligen att dom bannade er.

Varför skulle dom inte kunna banna för?
Håller man på att fuska online så ska det minsta straffet vara en ban. Det värsta tycker jag ska vara "smash this guys PC".

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

man blir inte bannad om man fuskar offline. Blir man bannad för att man har fuskat på en vac server online så kan man fortfarande spela online på none-vac servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Om ni spelade online så hoppas jag verkligen att dom bannade er.

Varför skulle dom inte kunna banna för?
Håller man på att fuska online så ska det minsta straffet vara en ban. Det värsta tycker jag ska vara "smash this guys PC".

Men jösses, läs inlägget, vi var på LAN, på LAN brukar jag iaf. spela på LAN med varndra, dom andra som är på LAN. Självklart spelade jag inte på en public VAC secures server med fusk.

Återigen, vi spelade aldrig online med fusk på, men vi var däremot uppkopplade till internet. Plus att om du spelar med fusk så står det att "This account has been disabled" eller liknande. Och på våra accounts står det att vi inte kan lösenordet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

man kan väl få tillbaka sitt account om man skickar in ett foto på sin cd-key eller något

Permalänk
Medlem

Mitt steam blev hackat en gång, Då mailade ja valves support med mitt senaste använda lösenord , email , hemlig fråga och cd key.
ja fick tillbaks mitt .

Testa med det .
tror inte du behöver ha med allt det där, men ju mer desto trovärdigare är det för valve att du är den riktiga ägaren.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

mitt account är med spårlöst försvunnet

Permalänk
Inaktiv

Inte mitt.

Permalänk
Medlem

Har du fuskat så shit pomme frites liksom men till tråden.

När ni LANADE på eran Server, var ni alltså uppkopplade mot internet eller?

Var Servern ni spelade på intern eller var den för allmänheten?
Var det VAC påslaget?

Om ngn av dessa frågor är ett JA så är du med all säkerhet VAC Bannad MEN, du ska fortfarande kunna logga in på ditt Acc, kan du nu inte det så är det nog snarare som så att du har blivit av med det p.g.a Hijacking.

Så kan det gå ^^

*Bra straff btw, fuskare ska bara brinna oavsett om det är offline eller online*

Visa signatur

Ja e Inte proffs men inte långt ifrån =)

Permalänk
Medlem

Jag chansar på att det var en trojan i det har varit med om samma sak. Inget nytt lösen eller någonting fast email inte var hacket fast mitt account finns kvar någon vid namn "PrunE" har det.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Humm alla som härjar om han var uppkopplad så är nog svaret ja, då man måste vara uppkopplad för att steam ska funka, eller är jag ute och cyklar :P?

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Det är givetvis kapat. Tar ca 2 minuter att kapa ett steam account. Skicka foto på cd-key samt ditt senaste lösenord/login till steam support så fixar det sig på 1-3 arbetsdagar.

PS: Sluta moral hacka obefogat på snubben. Om man vill röja med sina polare på LAN med lite fusk så är det fan inget att tappa trosorna för. Han har upprepade gånger sagt att han ej gjort det public online.

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Avstängd

Håller med tutan, helt onödigt att hålla på att jävlas med P37uR.

Dessutom, ser jag inte felet med att fuska ens om man kör online. Visst kör man på VAC servra där det är policy att inte fuska så får man skylla sig själv om man blir bannad men annars så är det väl inget fel. tycker själv bara det är komiskt när man är inne på icke VAC servrar, som jag för övrigt jag sällan är, och folk kommer flygandes eller drar hs genom väggar.

Och nej jag har aldrig fuskat, innan någon kläcker ur sig en korkad kommentar.

Gör som tutan sa så ordnar sig allt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

idag så blir man permbannad iomed nya VAC2
om ja inte har helt fel , och sen aa det var ett års tid

Permalänk

Jag hade också problem med mitt steam-account och cs. Hade haft uppehåll ett tag från spelandet via nätet.
Fick för mig en dag att lira lite, men då gick det inte att logga in. Testade ta recover men det kom inget mail.

Då skickade jag mail med anv.namn, lösen och en bild på cd-keyn. Efter 3-4 dagar fick jag ett mail tillbaks från steam där det stod något liknande att kontot hade stängts av pga. olagligt användande(?).

Vad jag fick ut av det så hade nån kommit in på mitt konto och jävlas.
Får heller inte något nytt konto just pga. att någon använt mitt konto på ett felaktigt/olovligt sätt.

Visst, det kostar ju inte så mycket att köpa ett nytt spel eller nyckel (om den nu går att köpa separat). Men det känns lite surt att ha stängts av pga. någon annan som tagit sig in på kontot.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Du är troligtvis inte bannad iaf... Jag har blivit bannad (utan anledning men det tror inte Valve på ). Jag kan logga in och spela som vanligt via LAN eller på oskiyddade servrar.

Men maila Valve och med all information så kanske dom kan fixa det...

Permalänk
Medlem

Värkar som era accounts har blivit hijackade. Detta har hänt mig också nu i dagarna. Min hotmail är också tagen kan inte logga in med mitt password. sjukt segt jag har aldrig fuskat eller använt något i cs utöver det vanliga.

Visa signatur

I wasn't born with enough middle fingers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Du är troligtvis inte bannad iaf... Jag har blivit bannad (utan anledning men det tror inte Valve på ). Jag kan logga in och spela som vanligt via LAN eller på oskiyddade servrar.

Jag har också blivit bannad utan anledning, använder du Vista?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Om ni spelade online så hoppas jag verkligen att dom bannade er.

Varför skulle dom inte kunna banna för?
Håller man på att fuska online så ska det minsta straffet vara en ban. Det värsta tycker jag ska vara "smash this guys PC".

Okej, OnT :

Det går fortfarande att logga in även om man är bannad som andra har skrivit här, det är också mycket möjligt att det var något skumt i fusket om du inte fått det från en respektabel sida (myg0t/vacdisabled etc.).