"Crystal clear" i windows?

Permalänk
Avstängd

"Crystal clear" i windows?

Hallå, vet någon vart jag kan aktivera "Crystal clear" i windows för att få nytt liv i min gamla CRT skärm?

Jag har Windows XP pro Sp2

Permalänk
Medlem

om funktionen finns så sök på den?

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Avstängd

Det är ju det jag gjort. Men jag hittar den inte, det var därför jag frågade...

Permalänk

Och om du inte hittar den så finns den ju inte eller hur? Btw det går inte att få nytt liv i en gammal CRT skärm. När fosforn och katoden har gjort sitt så finns det ingen återvändo...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Avstängd

omg!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Så här använder du ClearType för skärmteckensnitt

Öppna Bildskärm på Kontrollpanelen.

Klicka på Effekter på fliken Utseende.

Markerar kryssrutan Använd följande metod för att utjämna kanterna på skärmteckensnitt i dialogrutan Effekter.

Klicka på ClearType i listan.

Edit: Såg nu att du efterfrågade "Crystal clear". Vet inte om Clear Type är samma sak.

Permalänk
Avstängd

Jag pratar inte om effekten Clear type för typsnitt. Jag pratar om en Crystal clear funktionen i windows som någon pratade om förut som gär att skärmen blir skarpare och klarare/ljusare?

tack endå...

Permalänk
Avstängd

Är inte cleartype bäst/nödvändigast för tft? Jag antar att de försöker få fonter att se fylligare/mer korrekta ut eventuellt också.

Eller har de inte ett skit med tft att göra?

edit: oups, personen i fråga hade svarat medans jag hade tråden öppen. Då vettefan.

Verkar skit med något som pajar färgerna o kontrasten, köp en ny skärm istället.

Permalänk

Kan en platt tft skärm ta skada av att ha cleartype aktiverat?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Hedersmedlem

Nej.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det finns ett skin för XP som heter crystal clear. Är det det som du söker?
http://www.crystalxp.net/bricopack/en.htm

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara