Permalänk

Nån som vet hur man gör för att komma åt höj/sänk-funktionen på 200WP7ES? Hittar inte min instruktionsbok :/

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Nån som vet hur man gör för att komma åt höj/sänk-funktionen på 200WP7ES? Hittar inte min instruktionsbok :/

Det är väl bara att lyfta i själva skärmen, ingen skärm är mer avancerad än så. Det är ju inte direkt någon motor som gör jobbet åt dig.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Skruva först ur sprinten som sitter i hålet, sen lyfter du bara upp den. Det är lite motstånd så du får ta i lite

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alopex
Såg precis "The Island" på skärmen och nog fan blöder det - speciellt runt text. Det är väl nått som de stora företagen hittat på för att tvinga konsumenterna att köpa en separat tv och en separat skärm. Min CRT-skärm hade faktiskt inte samma problem. Det är möjligt att det gäller alla LCD-skärmar som inte har 1680x1050 i upplösning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alopex
Maxupplösningen på Philipsen är 1680x1050 och skärmar som har upplösning 1920x1080 går på mellan 24 500- 99 500:- (då har jag hellre en 2560x1200). Man kan iof koppla in en tv till datorn men den duger ju bara till film som sagt.

Jag fattar inte ett skit av vad du säger, menade du 1920x1080 kanske?

Om du kör något annat än 1680x1050 kanske det ser lite konstigt ut eftersom den försöker få den lägre upplösningen att passa in.

Du kör med DVI och inte VGA på tal om "blödningen"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merrick
Skruva först ur sprinten som sitter i hålet, sen lyfter du bara upp den. Det är lite motstånd så du får ta i lite

Vilket hål? I botten? Eller den under plastbiten i toppen?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Här är en bild som illustrerar hur man gör.
Det finns pdf att ladda ner från philips produktsida.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merrick
Här är en bild som illustrerar hur man gör.
Det finns pdf att ladda ner från philips produktsida.

Tack

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Om du kör något annat än 1680x1050 kanske det ser lite konstigt ut eftersom den försöker få den lägre upplösningen att passa in.

Nej, jag kör 1680x1050 men DVD-film är ju 1920x1080 (ett format som fö inte stöds av nämd skärm) och det kan ju förklara varför film är bättre på tv.
[QUOTE]
Du kör med DVI och inte VGA på tal om "blödningen"?
[/QUOTE]
Jag kör DVI och om det var kablarna som strulade skulle ju bilden vara dålig när man kör spel och caddar men det är den inte. Jag säger inte att det inte går att se film på skärmen bara att bilden inte är perfekt - blödningar runt text och på vissa gula nyanser (på film alltså inte annars).

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

Alopex: En DVD-film i Europa kör med 720*576, i USA och Japan med 720*480. HD-DVD och Blu-ray däremot kör med 1920*1080 för filmer.

Permalänk
Hedersmedlem

Något skumt som jag upptäckt är att i Vista blir svart mer grått när jag kör på den ena DVI uttagen men blir bättre i det andra men fortfarande lite gryning och lite grått medan i XP blir det riktigt slätt svart med båda???

Jag har ett ATI X1900XT om någon undrar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikro
Alopex: En DVD-film i Europa kör med 720*576, i USA och Japan med 720*480. HD-DVD och Blu-ray däremot kör med 1920*1080 för filmer.

Tack för infon - trodde det bara gällde VHS

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

Upplösningen för VHS är ännu lägre än DVD.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu kör jag med analog signal i vista och allt är perfekt och svart är äntligen svart så ni som tycker att det svarta är grått testa med analogt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Fick hem min skärm igår.. installerade idag.
Tycker inte det är så mkt att säga, känns robust och som en kvalitetsskärm. Känns inte som jag på något sätt bytt ner mej mot EIZOn, även om den hade några år på nacken. Fina färger, verkar vara riktigt bra betraktningsvinklar mot för andra TN-paneler. Har nån kommit fram till hur man kan kolla om man har en S-IPS eller MVA? Inga döda eller lysande pixlar vad jag sett hittentills. Bleeding, vet inte om man kan kalla det det, men om man tänker sej typ scen-ljus, där man har en spot som lyser in mot skärmen från respektive hörn, ungefär det kan man "skymta" vad det gäller mörkare och ljusare partier när det är svart bakgrund. Är eran helt jämn och fin svart utan ljusare partier mot svart bakgrund? Känns skarp och tydlig, kör VGA 1680x1050 @75Hz.

Så nu är man en i gänget :D.

Tror jag blir nöjd med denna, så tack för alla tips och övertygelser

VH/Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Testa DVI också kicken, tror det blir ännu bättre:)

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanabel
Testa DVI också kicken, tror det blir ännu bättre:)

Sitter tyvärr på en lappis (Vostro 1500), så har ingen DVI-utgång på denna, därav VGA. :/

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

En dålig grej med denna skärm är att den är svår att få vinkelrät med bordet pga stativet. Kan iof gälla alla skärmar som går att vrida. Jag tänker lösa det genom att sätta fast den på väggen.

PS. Tack för pengarna, Samsung!

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

Hej på er,

Idag har jag fått hem min 200WP7. Inga döda pixlar som tur var och färger etc ser fint ut, men en sak undrar jag över. På ett par ställen på skärmen kan jag se mörkare stråk uppifrån och ned, som mörkare streck som går vertikalt över skärmen. Är detta så kallad bandning? Det syns bara när jag visar en jämn färgyta som är typ av "mellannyans", allså inte jättemörk eller jätteljus. Jag märkte det ganska direkt och det är en sak som skulle kunna få mig att utnyttja ångerrätten då jag är väldigt petig med sånt här, men vad säger ni? Är det vanligt förekommande? Är det något som kan bli bättre med tiden eller är det hopplöst?

EDIT: Satt just och kollade på lite foton med tjejen och på grund av detta satt jag lite vid sidan av. Jag måste säga att visst blir det skillnad på bilden när man sitter lite bredvid och tittar. Det handlar inte om mycket, men bilden blir märkbart ljusare och mindre kontrastrik. Jag skulle aldrig få för mig att säga att bilden är konstant inom 178 grader eller vad det nu är.

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du skärmen i rätt upplösning för jag fick också ränder men inte i rätt upplösning. Testa också med analog signal för i Vista blev det mycket bättre än med DVI.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Upplösningen är rätt, 1680x1050. Så VGA kan vara bättre än DVI? Det trodde jag aldrig, men det ska testas. Dock kör jag XP ska jag säga.

EDIT: Jag testade med VGA-kabel, men resultatet var exakt detsamma. Blir nog en retur det här... I övrigt gillade jag verkligen skärmen dock.

EDIT 2: La upp lite bilder som visar problemet, det framstår som tydligare i verkligheten men jag tycker ändå att det framgår rätt klart.

Permalänk
Medlem

Hmm, Såna mörja partier är ingenting som jag sett/kan se på min skärm iaf. Kan ju vara nått tjafs med just den du fick, om det inte är nått glapp på sladden eller så... Jag kör iofs vista, men det borde ju inte vara anledningen.

Problemet ligger alltid på samma del på skärmen?

Angående betraktningsvinklarna, visst får bilden lägre kontrast när man kollar på den från sidan (antagligen det som gör att det ser ljusare ut). Med de angivna (178) gradernas vinkel menas att kontrasten är över ett visst värde (kommer inte ihåg vilket), och inte alltså att bilden är oförändrad.

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk
Medlem

Betraktningsvinklarna är definitivt OK, på alla TN-paneler jag har sett har det sett bra mycket värre ut. Skälet till att jag blev så pass uppmärksam på det var att jag satt lite vid sidan av - kanske 30 grader - och försökte bedöma exponeringen på några bilder. Jag bedömde då flera bilder som överexponerade, vilket de inte framstod som när jag flyttade mig närmare centrumlinjen. De mörka partierna är alltid på samma ställe, har testat att byta DVI-utgång på grafikkortet (har två utgångar), byta till VGA och justera ljusstyrka, men resultatet blir detsamma.

Permalänk
Medlem

Jag måste instämma med Apanabel och säga att jag har inga sådana partier heller, jag kör xp32 med nvidia beta drivarna. (163.??). Min rekommendation är att skicka tillbax den.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Nepp det var inget jag sett på min skärm.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seeco
Betraktningsvinklarna är definitivt OK, på alla TN-paneler jag har sett har det sett bra mycket värre ut. Skälet till att jag blev så pass uppmärksam på det var att jag satt lite vid sidan av - kanske 30 grader - och försökte bedöma exponeringen på några bilder. Jag bedömde då flera bilder som överexponerade, vilket de inte framstod som när jag flyttade mig närmare centrumlinjen. De mörka partierna är alltid på samma ställe, har testat att byta DVI-utgång på grafikkortet (har två utgångar), byta till VGA och justera ljusstyrka, men resultatet blir detsamma.

Absolut. Men när man sitter och bedömer exponeringar är det nog vist att sitta framför skärmen Kontrasten minskar ju som sagt och skevar bilden något när man sitter på sidan. På den TN-panelsskärmen jag testade (hp 2207w) så förvrängdes färger och ljus bara man rörde skallen nån decimeter åt sidorna från mitten. Men perfekt är det ju förstås inte på den här skärmen heller, bara bättre.

Ska man se perfekt snett från sidan är det nog CRT eller någon nyare teknologi än TFT man behöver (SED?), men det kan man ju se sig i stjärnorna efter ,)

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk

Jävlar vilken morgon man haft nu.

Det hela började med att jag för några dagar sedan installerade nya drivrutiner till mitt grafikort (Nvidia Geforce 6800) 162.18 va versionen på dem. Men jag startade inte om datorn förens idag. Men när jag startar upp datorn så är skärpan på texten helt sjukt konstig och jag klarar fan inte av att läsa knappt. Dessutom va det något skumt med upplösningen för hela skärmenytan syntes inte utan en bit på höger sida eller en bit på vänster sida beroende på vart man höll musen var gömd. Försökte då att starta om datorn och kolla på upplösningen och allt men inget ville fungera så jag installerade de gamla drivrutinerna 94.24, men det var ingen enkel match det heller då jag fick starta om datorn åtaliga gånger och XP verkade inte "hitta" min skärm. Men nu fungerar nästan allt som normalt, men XP klarar inte av att slutföra "Guiden ny maskinvara" då den stannar på söker. Så Philips smartkontroll fungerar inte på datorn men det är väl inte så viktigt men annars är allt nog normalt.

Är det någon mer än jag som har haft problem med de nya drivrutinerna? (Nvidia´s 162.18 för 6800 serien)

Permalänk
Medlem

Hittade det här test av 1680x1050 resolutions tft skärmar

http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=8240

Philipsen är 3:a av de 14 skärmarna och blev slagen av endast Eizon(ganska självklart kanske?) och samsung 215TW (vilket ska vara än jävla bra skärm också, enligt andra recensioner jag läst) Båda väldigt dyra.

Permalänk
Medlem

Vad gäller nvidias drivrutiner så ja, det är ett problem med dem nya 162.18, men detta har dem löst med deras beta 163.?? ´. Jag har betand och allt funkar kanon i den.

Det som var problemet med 162.18 är att dem säger till windows xp att skärmen har en maxupplösning av 1620*1200 vilket är uppenbareligen fel, det är därför delar av skärmen hamnar utanför.

Det där testet ovan är dock lite gammalt men det var det som gjorde att jag köpte skärmen. Man får tänka på att priserna på alla skärmar har ändrats sen dess.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

gammalt och gammalt, finns ju includerande många skärmar vissa som är populära som samsung 226BW som kan jämnföras med HP 2207:an fast lite dyrare

Med lite närmare koll så är testet från maj i år. så gammalt kan man nog inte helt säga ändå.

Permalänk
Medlem

Sorry, mitt fel där, hade för mig att det var ett äldre test de gjorde för ca 1 år sen, när jag fortfarande prenumererade på Mikordatorn (nyvarande Techworld).

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||