Hur uppdaterar jag kontrollerkortet (SATAII150TX4) ?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Hur uppdaterar jag kontrollerkortet (SATAII150TX4) ?

Testade senaste uppdateringen för kortet (högerklickade --> install på .inf filen) men fortfarande är det ett gult frågetecken i enhetshanteraren och den säger att drivrutinerna inte är installerade.....så finns det ett annat sätt att installera de på ?

Sen är det bios uppdateringen men det gick inte inifrån windows med TweakXP. Försökte även boota med floppy men se det gick inte heller....

Är 3 diskar som windows ej vill hitta men BIOS hittar de. Så vad är fel....det har funkat innan!

Allting fungerade innan jag tog ut alla hårddiskar (rengjorde hela chassit) och bytte systemdisk. Bytte även PCI plats på kontrollerkortet och satte diskarna på plats 1-3 av kortets 4 platser.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Testa att byta tillbaka till den gamla PCI platsen där kortet satt innan, byter du plats så fattar inte ditt operativ det.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.