Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

köpte Warhawk i går, skönt lir.
Liten fråga bara,nNär man kör split screen 2spelare kan man ändra så att man delar upp skärmen Vågrätt och inte Lodrätt?

tack tack..

Permalänk
Medlem

Little Big Planet kommer ut först i sommar som tidigast =/ ! "hopefully" tom :s

http://www.gametrailers.com/player/24672.html

Är ju ett tag dit ; _;

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Little Big Planet kommer ut först i sommar som tidigast =/ ! "hopefully" tom :s

http://www.gametrailers.com/player/24672.html

Är ju ett tag dit ; _;

Det kan ju bara inte stämma, för helvete jag vill ha detta spelet nu!!!!:D

Det senaste jag hörde var att det skulle komma till PSN i januari sen nån månad senare på Blu Ray... Det skulle väll även komma en open beta nu i höst/vinter?

Permalänk
Medlem

Ah, samma här. De sa Open Beta i Höst (November/December) och sen skulle spelet komma på Blu-Ray skiva på Våren/Sommaren.

Är det ingen som kör MotorStorm Online här? Jag tycker Eliminator Mode är riktigt skoj Fast jag suger på det, aldrig vunnit =/ Konstigt, jag vinner för det mesta på MotorStorm Mode, men inte Eliminator.

Om du spelar MotorStorm Online, adda mig: Centura

Permalänk

battlefield BD verkar hyffsat nice,men nått som jag stör mej lite på när man ser på in game trailers utav spelet är att man kan stå typ 1 meter ifrån en vägg,avfyra raketgeväret,blåsa ett hål i väggen och inte ta någon som helst skada,inte ens vackla till utav tryckvågen.
annars så var det där "kan förstöra allt" väldigt bra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
battlefield BD verkar hyffsat nice,men nått som jag stör mej lite på när man ser på in game trailers utav spelet är att man kan stå typ 1 meter ifrån en vägg,avfyra raketgeväret,blåsa ett hål i väggen och inte ta någon som helst skada,inte ens vackla till utav tryckvågen.
annars så var det där "kan förstöra allt" väldigt bra.

Det kommer säkert
Spelet är säkert i Pre-Alpha eller något sånt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Det kommer säkert
Spelet är säkert i Pre-Alpha eller något sånt.

jo,jag tyckte han sa nått om det i den där walktrough trailern på gametrailers,så man kan ju hoppas.
det är ju ett tag kvar tills det släpps så jag ska inte döma ut spelet innan man har spelat det,eller ett demo åtminstånde.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hmm är det exakt samma adress och namn på korten som på den användare som du ska tanka på credits med? all info måste stämma överens

hmm kollade lite på internet och det kan kanske vara så att om du har din adress uppdelad på två linjer i kort informationen så bör du skriva dom på samma linje när du ska ladda på i psn.

tex.

gladvägen 4
34699 ingenstans

på kortet ska skrivas

gladvägen 4, 34699 ingenstans

på psn

Tackar, det där var mer än vad jag hittade med min vän google :). Kruxet med det här nu är att jag tycks inte få lov att ändra inställningar för vilket kort den ska dra ifrån längre, så jag kan tyvärr inte prova.

Tack ändå :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Sötast

Account management ändrar du i

Permalänk
Medlem

Provade det, mitt enda alternativ var att lägga till funds, vilket jag inte kan. Ingenstans hittade jag något om att ändra, så antingen missar jag det bara eller så är något helt åt helvete.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

det ligger under account management och edit billing information.
sen får du bekräfta ditt lösenord och efter det så ska du komma fram till din kort information.

gör typ detta varje gång jag köper nåt på psn iom att jag använder e-kort som är giltiga i ungefär en månad efter det jag skapat dom (samt en köpgräns beroende på hur mkt jag laddar kontot med)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Hittade nu, var inne på fel Account management (varför det finns mer än en är bortom mitt förstånd). Inget av de fysiska korten fungerade att lägga till, men provade med e-kort och då kunde kortet iaf hittas och godkännas. Tyvärr återstår problemet: "Transaction could not be completed", så jag ger upp nu. Jag får väl vara utan spelen helt enkelt.

Tack för hjälpen iaf :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Funkar Guitarr hero till ps2 på PS3?

Permalänk
Medlem

Spelet gör, men inte gitarren.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Spelet gör, men inte gitarren.

Okej, synd:(

Permalänk
Medlem

Tycker också det är synd. Måste köpa en ny gitarr om jag köper Guitar Hero 3 till PS3. Frågan nu är om gitarrerna i Guitar Hero 3 och Rock band är kompatibl med varandra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
det ligger under account management och edit billing information.
sen får du bekräfta ditt lösenord och efter det så ska du komma fram till din kort information.

gör typ detta varje gång jag köper nåt på psn iom att jag använder e-kort som är giltiga i ungefär en månad efter det jag skapat dom (samt en köpgräns beroende på hur mkt jag laddar kontot med)

FSB? du kan ställa in dem så de gäller upp till ett år isf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Hittade nu, var inne på fel Account management (varför det finns mer än en är bortom mitt förstånd). Inget av de fysiska korten fungerade att lägga till, men provade med e-kort och då kunde kortet iaf hittas och godkännas. Tyvärr återstår problemet: "Transaction could not be completed", så jag ger upp nu. Jag får väl vara utan spelen helt enkelt.

Tack för hjälpen iaf :).

det är master-kontot du menar? bra för den som håller i plånboken vettu..

har du skrivit namnet exakt samma på kortet som din adress?

PSN (liksom många andra onlinetransaktionsprylar) är känsligt för att saker ska vara exakt överensstämmande som en säkerhetsåtgärd.

alltså, för kortet: namnet i rätt ordning. efternamn förnamn om kortet är så. ev stavning Person / Persson. tom kapitalisering har jag fått ändra ibland, PERSON / PERSSON tex.

för adressen: postnummer 555 55 / 55555 är inte samma. osv.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag provade en massa variationer, men postnumret och det där hittade den ju själv, så man kan anta att det är det som gäller.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

kan man på nått sätt koppla in PSPn till ps3an och dra över bilder som man har på den till ps3an?isf hur?är det bara att plugga i USBn i ps3an så hittar ps3an PSPt och sen bara dra över?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Funkar Guitarr hero till ps2 på PS3?

Jo, det funkar. Men du måste köpa en adapter för c:a 150kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
kan man på nått sätt koppla in PSPn till ps3an och dra över bilder som man har på den till ps3an?isf hur?är det bara att plugga i USBn i ps3an så hittar ps3an PSPt och sen bara dra över?

Typ.
Sålänge du har bilderna i de mappar som du "skall" ha dem i så funkar det. Annars får du markera PSP ikonen i XMB, trycka på Triangel och välja visa alla och därefter bläddra efter bilderna.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
kan man på nått sätt koppla in PSPn till ps3an och dra över bilder som man har på den till ps3an?isf hur?är det bara att plugga i USBn i ps3an så hittar ps3an PSPt och sen bara dra över?

Ta minneskortet och sätt in den i ditt PlayStation 3 istället.

Permalänk

prövade att koppla till den med ps3an via USB och det visade sej att man behövde en nyare FW för att den skulle kunna hitta PSPn.

men vilken utav portarna under den där luckan på ps3an ska man stoppa i kortet i?den det står "pro" över?och sen,hur får man ut kortet ur ps3an när man är klar?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Jag köpte Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix igår på amerikanska PSN efter att ha prövat demot. Jag och polarna lirade flera timmar igår kväll, satans vad roligt det är! Klår ju nästan Tetris

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
prövade att koppla till den med ps3an via USB och det visade sej att man behövde en nyare FW för att den skulle kunna hitta PSPn.

men vilken utav portarna under den där luckan på ps3an ska man stoppa i kortet i?den det står "pro" över?och sen,hur får man ut kortet ur ps3an när man är klar?

Det är den som har Memorystick loggan och mycket riktigt PRO. Du stoppar in och tar ut den på samma sätt som du gör i PSP:n. Alltså trycka in den båda gångerna.

Permalänk
Inaktiv

Snälla ni, övertala mig om att köpa en PS3!

och en fråga: Sättet man stoppar pengar i sin wallet med, är det något som föräldrar kan tänka sig att opponera sig mot, jag har bara maestro kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Snälla ni, övertala mig om att köpa en PS3!

och en fråga: Sättet man stoppar pengar i sin wallet med, är det något som föräldrar kan tänka sig att opponera sig mot, jag har bara maestro kort.

Varför ska vi det? Det är bara du som kan bestämma om du vill ha en.

Du måste fortfarande använda VISA/MasterCard. Istället för att användas direkt så sparas pengar istället i din wallet. Så, det är samma sak.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Det är den som har Memorystick loggan och mycket riktigt PRO. Du stoppar in och tar ut den på samma sätt som du gör i PSP:n. Alltså trycka in den båda gångerna.

ok,tack.

fick till det nu:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Snälla ni, övertala mig om att köpa en PS3!

och en fråga: Sättet man stoppar pengar i sin wallet med, är det något som föräldrar kan tänka sig att opponera sig mot, jag har bara maestro kort.

har bara et maestrokort jag med men använder mig av FSB:s erbjudande om e-kort som ger mig ett virtuellt mastercard som jag kan använda för att köpa med.

man skapar enkelt ett kort med valbar giltighetstid (från en månad upp emot ett år) som man sedan ger en köpgräns. om man t.ex. vill ladda psn kontot med 250 kr så sätter jag en gräns på 300kr på kortet så funkar allting fint sen.

när jag vill ladda på igen så skapar jag ett nytt e-kort.
det blir lite mer omständigheter när du ska ladda på med pengar men det är säkrare.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Inaktiv

okej låter trevligt, Jag tycker att den nuvarnade bundlen ser trevligre ut än den som kommer. Resistance ser cool ut Synd bara att alla spel är så dyra. Finns det någonstans man kan köpa billigare ifrån?

Du får gärna skriva lite mer detaljerat hur du går tillväga över PM om du vill/orkar!