Permalänk
Medlem

Egen dchub problem

La upp en dchub hemma hos mig på min server för klassen, funkar bra för andra men jag får problem.

Är jag inne på en annan hub så har jag inga problem, kan söka, ta filelists och allt. Men går jag in på min egna så kan jag inte ens söka på den andra längre. Spelar ingen roll om jag bara är inne på min, samma problem då också.

Jag får även det här meddelandet av en bot: <-DreamBOT-D1-> Your direct connect client has supplied an invalid IP address in a connection request (client sent 192.168.0.11, you have xxx). This is usually a client configuration problem

Får bara det när jag är inne på min samtidigt och som sagt så funkar allt skitbra när jag inte är inne på den. 192.168.0.11 är mitt interna ip.

Har valt direct connection, rätt port är öppnad i router och jag har skrivit mitt externa ip, inte mitt interna. Det funkar bara jag inte är inne på min hub. Kör dc++ som klient och ynhub som server.

EDIT: NVM, fixxade problemet själv. Klickade i ip check on search/connect under ovverides i profiles.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd

Intressant med en privat dchub för klassen.
Det skulle nästan kunna bli som ett F2F (friend-to-friend) nätverk.

Vore nice med ett darknet, typ WASTE.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!