Permalänk

Problem!

jag och några polare satt och lanade, och helt pölstligt så startades min data om... när jag ko in i Vista igen så låste sig allt, så jag startade om den och då blev det svart skärm, fläktarna blåste men inte mycket mer.
Jag resetade CMOS och tog ut rammen och tryckte i den igen på Port 1 och 2, fortfarande inget. tog då ut den som satt i port 2 och då gick det igång.

vad kan ha hänt ?

Har några olika Teroier, 1. Överhettning 2.min bildskärm (som var ansluten till min förra data, när rammen i den dog) 3.Nätaggregat

Moderkort: Gigabyte GA-M56S-S3
Processor: AMD Athlaton X2 6000+ (3.0ghz) (standard fläkt)
RAM: 2x1gb TwinMos PC2-6400
Nätagg: "Powerman" Modelnummer:IP-S400Q3-1 400W
Grafikkort : EVGA Geforce 8800 GTS 320 MB (standard kylning)
OP: Windows Vista

Notera datorn är : 3dagar gammal ungifär.

Tack på förhand!

/ Edwin

Visa signatur

"I know they are cousing trouble in europe, but what te hell are they doing here?!"

Permalänk
Hedersmedlem

om du stoppar in den som satt i port 2 igen.. funkar datorn då? Om inte så är det väl ett dåligt minne. Har du inte överklockat eller något borde du väl få nytt minne av affären.

Permalänk

nej det går inte om man stoppar in det igen... förövrigt så ska jag sicka tillbaka minnet på mondag, kan vara för att det är ett lågpris minne (375:- på komplett om jag inte minns fel)

Visa signatur

"I know they are cousing trouble in europe, but what te hell are they doing here?!"