Call of Duty 4 demot ute nu

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är ganska kaotiskt. Man sprang och sköt saker hela tiden. Hann ju inte stanna och tänka eller beundra grafiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Atmosfäriskt, pompigt och klichéfyllt som i en stor Hollywoodproduktion á la Jerry Bruckheimer.

Men så trist. Massa respawns, tungt skriptat och med extremt inskränkt rörelse- och handlingsfrihet.

Ge hit Oblivion och Crysis.

Kan inte annat än hålla med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Jag tycker spelet är ganska kaotiskt. Man sprang och sköt saker hela tiden. Hann ju inte stanna och tänka eller beundra grafiken.

Välkommen till Call of Duty.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte specilelt mycket om singleplayer mode väntar på spelet så jag får köra multi player (har inte ens spelat singleplayer i cod2)
grafiken såg skön ut mitt graffe kort mesade dock ur men jag skall strax köpa dator så då blit det bättre!!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

någon mer än jag som kände en prestanda drop när man smaskade på med lite AA?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Välkommen till Call of Duty.

I agree,

välkommen till call of dutys helvetiskt underbara värld:D
f.ö jävligt sjysst spel, släpps 6nov va? tror det stod så,
får tjata på morsan så hon köper det åt mig :P..fyller nämligen år då

Permalänk

någon som hittat mer än en "intelligence"? hittade en laptop i ett rum som man kunde ta up med F knappen, och då stog det att man hittat en av trettio "intelligence items" ska bli kul o se hur det påverkar sp.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
någon mer än jag som kände en prestanda drop när man smaskade på med lite AA?

Att AA kräver prestanda är väl ingen nyhet?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Avstängd

Tankade det nyssens från Guru3d's sida, ramlade på i en 13-14Mbit/s..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Att AA kräver prestanda är väl ingen nyhet?

kanske inte men med min setup så trode jag att det inte skulle vara några problem.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Jag gillade det inte alls Hade sätt fram emot det. När CoD2 demot kom vart man ju så positivt överaskad att man riktigt längtade tills det riktiga kom. Det hade inte alls samma kännsla som cod2, kändes plåttrigt på något sätt. Men vi vet ju inte hur multiplayer är än. Orkade inte ens spela klart demot. Men jag ska väl ge det en till chans sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Jag har förbokat pes 2008 och snart mario galaxy. På tal om ingenting.

en kille med smak

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
en kille med smak

Likewise, och tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Är det för att du har tröttnat på verkligheten's realism? Vad vet jag, men Activision plus många andra spelutvecklare, satsar numera på mer realistisk grafik, AI och miljöer. Främst fysiken. Om det är ett FPS-spel, så är det bara att mata in alla verklighetstrogna saker som man tänka sig vara möjligt i dagens spelindustri.

Men visst. Andra älskar realism i spel, andra hatar det. Du är antagligen bland de som hatar realism i spel (främst FPS).

Du kan väl inte på fullaste allvar sitta och kalla COD4 för realistiskt!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag missuppfattade inte det han sa. Det bor över 26 miljoner personer i Irak. Tusentals, om inte miljontals av dem är soldater/terrorister. Om du skulle åka dit o kämpa för ditt land mot dessa soldater, skulle du då tycka att det var overkligt över att det hela tiden kommer allt fler irakiska soldater som skjuter mot dig, för varje gång du skjuter ner någon eller nått?

Så du hävdar alltså att dessa 26 000 000 miljoner människor befinner sig i huset du skjuter på? För så länge du inte går ner till din grupp på undervåningen så kommer det fortsätta strömma fiender i all oändlighet. Fast du kanske har rätt, du har ju sett filmer från Irak säger du

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
När jag spelade CoD 4: MW, upplevde jag inte att de respawnade hela tiden. Jag testade att ha svårighetsgraden på den allra svåraste, och var tvungen att ta skydd bakom en bil för att inte bli dödad direkt.

Orealistiskt. Kulor flyger igenom en bil som ingenting. Har du tur och lyckas gömma dig bakom själva motorblocket som tål några träffar, men sen är du stendöd ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Det var precis vid början av demot. Jag tog ner kanske 6st (var så inne i spelet o av att sikta, så jag räknade dem inte) från huset där 2 kulsprutor finns. Sedan var det slut på soldater i huset. Respawnades dom? Nej!

Om det nu är så att de kanske tog "en vila" eller nått, så förlåt, men jag upplevde inte att de respawnades hela tiden.

Det första huset har bara ett visst antal soldater, när du sen går vidare och har möjlighet att skjuta ner på gården genom ett par fönster så kommer du märka för varje fiende du dödar så ploppar det ut en ny från en dörr. Man tycker det borde vara fördelaktigt (och realistiskt) att välja att skjuta från en högre position men icke! Du måste ner för trappan och aktivera triggern för att fienden ska sluta vara oändlig till antal.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Tycker att demot var riktigt bra.. Saknar dock funktionen att a la rainbow six vegas kunna gömma sig bakom bilar och dylikt, hade varit ett grymt tillägg! Svårt att kunna få någon form av realism när man inte kan agera på det sättet.

Sedan så upplever jag att det är mångt och mycket ett sjukt bra spel. Visst är det lite linjärt, men samtidigt har jag sett få FPS som lyckats med att vara olinjära. Tror att det ligger rätt långt in i framtiden med ett spel av den här typen som inte är linjärt. Ser det mer som att man upplever en berättelse som spelutvecklarna vill berätta, samtidigt som man får interagera i den.

Det är lite tråkigt med att det strömmar på så grymt mycket fiender hela tiden, det är svårt att trycka framåt eftersom det är så sjukt många som kommer hela tiden. Det är inte svårt för att man blir dödat efter få skott när man spelar på svåraste, utan för att det kommer 100st fiender på en gårdsplan - det är knappast realistiskt. Hade varit nöjdare med smartare fiender och ett mindre antal, så hade det varit svårare på ett annat sätt.

Ibland kommer det absurt mycket granater också när man spelar på svåraste, det kan verkligen regna. Herregud, så jävla mycket handgranater kan man väl knappast tänka att det kastas? Ibland kommer fyra-fem stycken på en gång, överallt, hela tiden.

Samtidigt upplevede jag att jag kunde ligga i gräset bakom en liten knöl och skjuta relativt fritt utan att synas vid området där tanken är, medan om jag satt på knä blev jag direkt ett mål. Kanske första spelet där man faktiskt kan vara gömd för AI? Det finns ingenting mer irriterande än AI som vet vart man är per automatik.

Permalänk

men det är kul o kasta tilbax dom

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

sant hehe. bästa funktionen hitills, som payback från CoD2 där fienden bara lobbade tillbaka granaterna man kastade mot dom.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

hur kastar man tillbaka granaterna ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
hur kastar man tillbaka granaterna ?

Titta på granaten, när det står att du kan så tryck G.

Permalänk
Permalänk

Sitter o tankar nu. Blir intressant, helt klart

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Du kan väl inte på fullaste allvar sitta och kalla COD4 för realistiskt!?

Så du hävdar alltså att dessa 26 000 000 miljoner människor befinner sig i huset du skjuter på? För så länge du inte går ner till din grupp på undervåningen så kommer det fortsätta strömma fiender i all oändlighet. Fast du kanske har rätt, du har ju sett filmer från Irak säger du

Orealistiskt. Kulor flyger igenom en bil som ingenting. Har du tur och lyckas gömma dig bakom själva motorblocket som tål några träffar, men sen är du stendöd ändå.

Det första huset har bara ett visst antal soldater, när du sen går vidare och har möjlighet att skjuta ner på gården genom ett par fönster så kommer du märka för varje fiende du dödar så ploppar det ut en ny från en dörr. Man tycker det borde vara fördelaktigt (och realistiskt) att välja att skjuta från en högre position men icke! Du måste ner för trappan och aktivera triggern för att fienden ska sluta vara oändlig till antal.

Orkar inte diskutera det där mer. Vi alla har andra uppfattningar om saker o ting. Jag säger det jag tycker, och ni säger det ni tycker. Simple as that!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Atmosfäriskt, pompigt och klichéfyllt som i en stor Hollywoodproduktion á la Jerry Bruckheimer.

Men så trist. Massa respawns, tungt skriptat och med extremt inskränkt rörelse- och handlingsfrihet.

Jag kunde inte sagt det bättre själv om Single-player. Dock kommer jag ändå köpa detta spel men det är mest pga av MP.

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk

Underbart spel säger jag bara. Få spel har lyckats uppnå en sådan intensitet som CoD-spelen bjuder på, och detta är inget undantag. Personligen sitter jag som klistrad framför skärmen, och det är otroligt medryckande att kastas in i det tempo som spelet har.

Och sedan allt det här tjatet om att det är linjärt - ja, visst är det linjärt, men jag anser att det inte gör så mycket. Detta spel är helt enkelt som en interaktiv film, och jag tror att det är lite av poängen med att göra det linjärt. En film kan man ju knappast styra själv, utan det är regissören som bestämmer vad som ska hända: det är samma sak här, man får agera själv, men förväntas följa ett visst manus. Det kan man kalla inskränkt och allt vad det är, men enligt mig ger det en intensiv känsla till spelet, ja, spelet är helt enkelt filmiskt. Jag kan emellertid tycka att det är lite väl klichéartat stundvis, men det får man väl ha överseende med...

Det gläder mig att några framsteg har skett på teknikfronten och att vi äntligen får se en tillstymmelse till dynamisk spelvärld i ett CoD-spel, även om det inte är "äkta" fysik. Ljuset är dock imponerande, tycker jag, och mer än vad jag vågat hoppas på. I övrigt verkar det i stort sett vara samma spelmotor som tidigare spel i serien. Om det är bra eller dåligt vet jag inte, men jag vet att spelet fungerar över förväntan på min dator i alla fall.

Sedan kan man ha en massa åsikter om huruvida granatikoner och hälsa som laddas upp av sig själv är bra, men det låter jag vara osagt och väntar på fullversionen. Demot får bra betyg, och jag tror att det gäller fullversionen också.

När släpps spelet i Sverige förresten?

Permalänk

kring den 5e november skulle jag tro.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
När släpps spelet i Sverige förresten?

9 november är datumet satt hittills på, får hoppas att det håller.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HuXs
Jag kunde inte sagt det bättre själv om Single-player. Dock kommer jag ändå köpa detta spel men det är mest pga av MP.

Samma här. Hoppas det blir en värdig ersättare till BF2...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Har gillat de tidigare CoD-spelen men detta tyckte jag verkligen var skittråkigt :/ Antagligen bara jag som tappat gnistan för ni verkar ju prisa demon...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Har gillat de tidigare CoD-spelen men detta tyckte jag verkligen var skittråkigt :/ Antagligen bara jag som tappat gnistan för ni verkar ju prisa demon...

Hehe, jag känner precis tvärtom. Avskydde föregångarna men detta är fantastiskt bra.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Jag tycker spelet är ganska kaotiskt. Man sprang och sköt saker hela tiden. Hann ju inte stanna och tänka eller beundra grafiken.

Ungefär som strid är i verkligheten...

Ingen stridsplan överlever första eldöppnandet...

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....