Unreal Tournament 3 [mod: gamla tråden med förhandssnack och betademorelaterat]

Permalänk
Medlem

Jag heter ArctiCVaiN i spelet, adda mig ifall ni vill köra en duel

Permalänk
Relik 📜

Servern går upp och ner lite.. Den verkar inte gå att ha igång samtidigt som hamachi, och hamachi använder jag för att t.ex. dela skrivaren här hemma trots att klienterna och servern är på olika sidor av brandväggen.
Lång historia kort, jag behöver hamachi och då dör servern.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Jag har just testat demot och jag är förvånad hur bra det fungerar på min dator. Jag har fruktat att alla dessa nya spel (Crysis är väl dock en klass för sig...) skulle ta livet av den, men UT3 fungerar alldeles utmärkt.

Och vad kan man säga om spelet, då? Ja, UT när det är som bäst. Epic har sannerligen lyckats få nytt liv i denna legendariska spelserie ännu en gång. Jag var orolig att spelet skulle vara alltför förnyat och förändrat, men den typiska UT-känslan finns tack och lov fortfarande kvar, dock samtidigt på ett nyskapande sätt. Ja, detta blir ett självklart köp helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Som en gammal UT veteran tycker jag detta var riktigt roligt. En spel serie som aldrig tycks svika sin community. DM som bäst. snabbt och intensivt. Saknade dock ICTF.

Slutproduktionen ser ut och bli värd denna långa väntan.

Permalänk

Jag har börjat gilla det mer och mer. Men jag tycker fortfarande inte det är lika intensivt som 2004 vilket jag tycker är synd! Men jag kommer helt klart attköpa det!

Vissa flyger upp som raketer på sin svävar brädor! Hur gör man detta?

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissttoffer
Jag har börjat gilla det mer och mer. Men jag tycker fortfarande inte det är lika intensivt som 2004 vilket jag tycker är synd! Men jag kommer helt klart attköpa det!

Vissa flyger upp som raketer på sin svävar brädor! Hur gör man detta?

Tryck Q.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Som en gammal UT veteran tycker jag detta var riktigt roligt. En spel serie som aldrig tycks svika sin community. DM som bäst. snabbt och intensivt. Saknade dock ICTF.

Slutproduktionen ser ut och bli värd denna långa väntan.

ICTF som i instagib CTF?
Det kommer nog. Vanliga CTF kommer ju så då är det ju bara att slänga in mutatorn (de skulle bara våga ta bort den, inom en dag från release skulle någon gjort en sån mutator anyway).

Jag ser fram emot Unreal Warfare spelsättet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Tryck Q.

Tack för ett snabbt svar! Jo Q trycker jag så jag kan använda svävarbrädan. Men några gånger tycker jag sett mig folk bara skjuta iväg rakt upp och högt med hjälp av denna....

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Hedersmedlem

kan det vara för att de för skjuts av en fordom?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
kan det vara för att de för skjuts av en fordom?

Nej, det har varit som enraket under deras bräda.... men men! Det var igår kväll med en öl i kroppen, jag kan ha sett fel.

Problemet var att jag såg det ett tiotal gånger så jag var hyfsat säker på att jag sett rätt. Men jag hade väl fel....

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Hedersmedlem

hur många öl drack du egentligen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
hur många öl drack du egentligen

Tillräckligt tydligen

Om jag förstår dina tidigare inlägg så kör du med max på på inställningar i spelet eller? Flyter det på bra?

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Hedersmedlem

japp, har maxat allt i 1650x 1050 o ligger på ca 50 - 80 i FPS. har endas spelat CTF banan då jag inte gillar deathmatch, men jag är ändå besviken på garfiken, hade förväntat mig mycket mer "färger". tycker att det ser rätt grå aktigt ut i spelet jämfört med alla screenshots man sett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
japp, har maxat allt i 1650x 1050 o ligger på ca 50 - 80 i FPS. har endas spelat CTF banan då jag inte gillar deathmatch, men jag är ändå besviken på garfiken, hade förväntat mig mycket mer "färger". tycker att det ser rätt grå aktigt ut i spelet jämfört med alla screenshots man sett

jag kör max med 1600*1200 sitter med 70 - 90 FPS (A)

men till saken.. anledningen till att det ser ut som det gör för oss är för att dom redigerar färgsättningen och fylligheten osv. jag ställde in massa skit på grafikkortet sen såg resultatet ut så här:

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/UT3Demo%202007-10-13%2015-46-...

så jag tror du får den gråaktiga färgen pga du ställt in brightness också sänk brightness i spelet sen leker du med kontrast å gamma inställningarna på grafik kortet.

Permalänk
Medlem

Sen så har de ju dragit ner på grafiken i demot, det skall inte glömmas.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Relik 📜

Någon som är på och lirar ikväll då?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Ikväll....!?! Tyvärr så går Sverige matchen före

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Någon som är på och lirar ikväll då?

I'll be there, vad heter serven/vad har den för ip?

Jag nickar Kissimurran suger dock ganska hårt men nån liten frag ska jag nog kunna få på er

EDIT: personligen tycker jag att vi kör vctf (var det så det hette?! fordon + ctf) me like!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Sen så har de ju dragit ner på grafiken i demot, det skall inte glömmas.

Va? Vad är det då för vits med att testa ett demo?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Va? Vad är det då för vits med att testa ett demo?

Det är ett betademo. De lär nog släppa ett till vid release som är buggfixat och komplett.
De ville väl dra ner på filstorleken så de inte tog med den värsta grafiken antar jag.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Va? Vad är det då för vits med att testa ett demo?

Speldynamiken kanske? Eller grafiken ar allt?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Va? Vad är det då för vits med att testa ett demo?

Allt annat?
Personligen skiter jag fullständigt i grafiken i ett demo, känslan jag vill testa i ett spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Speldynamiken kanske? Eller grafiken ar allt?

Nej, naturligtvis är inte grafiken allt, men en ganska viktig anledning till att man testar ett demo är ju att man vill veta om man kan spela spelet över huvud taget, så det vore väl lämpligt om det motsvarar slutprodukten... Men som sagt, då kommer det väl kanske ett demo till då. Hoppas att det inte blir alltför stora skillnader bara...

Permalänk
Medlem

Någon som hört om Collector's edition släpps i Sverige? Frågade på EB Games och de kommer inte ta hem den och hittar den inte på de ställen jag brukar beställa spel. Inte för att det är så mycket kul i den men ändå.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Minns jag rätt (men det kanske jag inte gör?) så patchade Epic UT2004-demot någon/några gånger. Om de gjorde det skulle det vara konstigt om de nu skiter i det och låter en beta visas som det officiella senare när spelet

Nu orkade jag inte vänta på att det ska komma upp någon swec-server så jag startade en egen. Trams med serverbrowsern? Tryck 'ö' för konsolen och skriv:
edit: nerstängd nu, IP borttaget...
open ---.---.---.--
Eller enklare att komma ihåg (men jag lade just upp det så kanske inte har propagerat tillräckligt, men jag tror det).
open -------------
Jag tittade precis och den syns i browserlistan som Aqualize_dserve.

VCTF på suspense (såklart) med goalscore 5, tid 30 minuter och krävs två spelare för att starta matchen (så någon får joina innan det drar igång).
Så nu får vi se om man uppkoppling pallar med det här.

edit: Det här är varför man gillar unrealmotorn! För att hålla koll på om någon hoppar in så ställde in fönsterläge och en liten upplösning på UT3. Jag har 3 skärmar och drog över den till en annan skärm utan problemfritt. Men jag fick låg FPS! Strax insåg jag ju att den skärmen var kopplad till mit Geforce 8400GS-kort. Inte undra på att det sjönk en del (till 30 fps). Men att det funka att dra över fönstret helt utan att problem gillar jag.

edit 2: äh hur funkar det här? Jag kan ha halva fönstret på ena skärmen och halva på andra. Jag tycker det verkar som de renderar hälften var!

Och kom in på servern nu!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Relik 📜

Uppe för "kvällen", då.. Min server alltså.

Kör just nu VCTF, heter Torstens och ligger på IP onionen.se

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Om ni vill hitta motstånd så kan det vara en god idé att titta in i #ut3.se @ Quakenet. Där finns ett antal lösenordsskyddade och bra servrar... även pickups i TDM vilket gör det hela rejält mycket roligare

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Hedersmedlem

Jag låter min server ligga kvar under kvällen. Det var väl någon/några swecare men mycket annat folk också. Tydligen funka det bra.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

jo, de fungerade hur bra som helst.
Bara det att dom tog svävare och körde över varenda en xD
Så de blev inge roligt i slutet. Var ett tag sen jag svor så mycket
Fin fin server annars Aqualize

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

Nu stängde jag servern. Till iaf en persons förtret (fick höra att jag var lame)
Stängde faktiskt av när en omgång blivit klar.

Tyvärr kan jag inte ha den igång hela tiden. ISP:n har en gräns på 15 GB upload i veckan sen blir man cappad till modemhastighet.
Lite snabb räkning ger att servern på ungefär två dygn skulle slå i gränsen.

Mantan är overpowered verkligen. Man kan ju ta den och dra till fiendebasen och klämma fast minst 10 stycken innan man blir dödad. Leder till att fiendelaget bara blir stampande i sin egen bas. Det är lite för manöverduglig tror jag. Samtidigt är det ju roligt att köra den men något måste göras för manta vs footsoldier.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG