Unreal Tournament 3 [mod: gamla tråden med förhandssnack och betademorelaterat]

Permalänk
Medlem

Sitter på BFG OC2 8800GTX 768 överklockat litetill, en AMD 6400+ 3,4Ghz överklockad till 3,6Ghz och 4gbram och maxar demot de flyter på i runt 100 fps i 2560x1600 hoppas hela liret flyter på likadant, iaf likvärdigt :)...Längat som f*n tills de kommer....

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whenjohnfalldown
Sitter på BFG OC2 8800GTX 768 överklockat litetill, en AMD 6400+ 3,4Ghz överklockad till 3,6Ghz och 4gbram och maxar demot de flyter på i runt 100 fps i 2560x1600 hoppas hela liret flyter på likadant, iaf likvärdigt :)...Längat som f*n tills de kommer....

Sitter du i xp?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whenjohnfalldown
Sitter på BFG OC2 8800GTX 768 överklockat litetill, en AMD 6400+ 3,4Ghz överklockad till 3,6Ghz och 4gbram och maxar demot de flyter på i runt 100 fps i 2560x1600 hoppas hela liret flyter på likadant, iaf likvärdigt :)...Längat som f*n tills de kommer....

Tror knappast det ligger stabilt på 100 fps.

Visa signatur

Q6600 2048mb DDR2 600 mhz PNY 8800 GTS

Permalänk
Medlem

Mycket roligt tidsfördriv men fick något felmeddelande om ändrad .exe så jag avinstallerade men det kom ett felmeddelande "1608: Install was not completed" och nu går det inte att installera igen. När jag dblklickar på installern så står det ungefär; "1608: This action can only be executed on installed instances". Har läst att folk med 64bit hade liknande problem men jag har XP32bit. Jag har också laddat ner installern igen med samma resultat. Vad göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Mycket roligt tidsfördriv men fick något felmeddelande om ändrad .exe så jag avinstallerade men det kom ett felmeddelande "1608: Install was not completed" och nu går det inte att installera igen. När jag dblklickar på installern så står det ungefär; "1608: This action can only be executed on installed instances". Har läst att folk med 64bit hade liknande problem men jag har XP32bit. Jag har också laddat ner installern igen med samma resultat. Vad göra?

Du ska köra "kör" sen skriva regedit. Sen ta bort allt som har med Unreal att göra. Sök foktion hittar du i drop box menyen.

Permalänk
Medlem

Suttit och spelar UT3 demot massor nu och tycker allt är perfekt... nästan iallafall. Det är något jag retar gallfeber på mig och det är mantorna. Vad man en gör så blir man överkörd av dem. Och de är så jävla snabba så man hinner inte skjuta ner dom ><

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Du ska köra "kör" sen skriva regedit. Sen ta bort allt som har med Unreal att göra. Sök foktion hittar du i drop box menyen.

Tack så mycket! Tog bort ett tjugotal nycklar och nu funkar det. Man tycker ju att ett så pass stort företag borde kunna göra avinstallationsprogram som tar bort allt.

Permalänk
Medlem

Älskar UT3, här är en video jag har nyligen gjort med lite skämt angående UT3 förändringar och UT serien överlag.

http://vimeo.com/370829

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Suttit och spelar UT3 demot massor nu och tycker allt är perfekt... nästan iallafall. Det är något jag retar gallfeber på mig och det är mantorna. Vad man en gör så blir man överkörd av dem. Och de är så jävla snabba så man hinner inte skjuta ner dom ><

Använd Stinger secondary skott, dom har en knockback och då blir det lättare att dodga undan för Mantan. Du kan även på riktig close range använda flak primary för den har en riktigt fin knockback också.

I sista hand kan du använda shockrifle men den knockbacken är inte så mycket att hurra för.

Lycka till!

Btw så suger scoreboard och menysystem men men det lär inte ändras till retail.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whenjohnfalldown
Sitter på BFG OC2 8800GTX 768 överklockat litetill, en AMD 6400+ 3,4Ghz överklockad till 3,6Ghz och 4gbram och maxar demot de flyter på i runt 100 fps i 2560x1600 hoppas hela liret flyter på likadant, iaf likvärdigt :)...Längat som f*n tills de kommer....

Låter trevligt, så skall man ha en skärm som klarar den upplösningen också

Får kompensera detta med snuskmycket AA istället.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

Detta spelet stöder Dual Core om jag förstår det rätt. Tror ni det blir kännbart bättre med en X2 4400+ än med min 3700+... . ska köpa ett 8800GT till detta.

Men bortsett från grafikkortet, är det bättre eller bara knappt. Jag frågar eftersom jag köpte en dual på ebay och slängde i enbart för detta spelets skull... men den blir lite varm när jag kör passiv kylning och chassi fläktarna på 50% (självklart inte vid spel].

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissttoffer
Detta spelet stöder Dual Core om jag förstår det rätt. Tror ni det blir kännbart bättre med en X2 4400+ än med min 3700+... . ska köpa ett 8800GT till detta.

Men bortsett från grafikkortet, är det bättre eller bara knappt. Jag frågar eftersom jag köpte en dual på ebay och slängde i enbart för detta spelets skull... men den blir lite varm när jag kör passiv kylning och chassi fläktarna på 50% (självklart inte vid spel].

Om du inte överklockat din processor du har nu kommer du säkert märka en viss skillnad. Skulle tro att en 3700+ orkar med demot rätt bra, men en dualcore är att rekommendera, och ännu mer en quadcore då motorn nyttjar quad också.

En 4400+ med 8800GT klarar det spelet fint, även Crysis.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

Tack för det snabba svaret... det var goda nyheter. Jag ser verkligen fram emot att spela fullversionen.

Man måste motivera lite för sig själv om köpet var bra. Inga större summor dock. Med frakt från USA 800kr. Jo quad had väl varit att föredra... men tyvärr inte till s.939.

Till våren/sommaren blir det en ny plattform

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissttoffer
Tack för det snabba svaret... det var goda nyheter. Jag ser verkligen fram emot att spela fullversionen.

Man måste motivera lite för sig själv om köpet var bra. Inga större summor dock. Med frakt från USA 800kr. Jo quad had väl varit att föredra... men tyvärr inte till s.939.

Till våren/sommaren blir det en ny plattform

Jag rekommenderar att du klockar processorn med framför allt grafikkortet _rejält_ samt att du kör WinXP eller motsvarande (inte Vista).

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

Nu har vissa tyskar (de som förhandsbokade sina exemplar på nätet) lyckats få tag på retail-versionen, och just nu verkar det som att skildnaden mellan beta-demot och retail är minimal; Serverbrowsern är densamma. UI:n, menyerna, den fps-relaterade mouse-sensitivityn, hitboxarna, höjden på gubbarna (om man ställer sig mitt-emot en fiende upplevs de vara kortare), samt att inte kan ändra sitt nick utan att skapa ett nytt account.

Känns som att de släppte beta-demot alldeles för sent. Den ända ändringen verkar vara att det nu går bra att sortera servrar efter ping i serverbrowsern. Förresten kan man inte heller se sin egen, eller andras ping, i scoreboardet

Tar nog och gömmer undan min 500-hundring i hopp mot att det kommer en patch inom en snar framtid

EDIT: Här finns ett par bilder in-game och på menyerna: http://boltwared.co.uk/cobra/Unreal%20Tournament%203/

Permalänk
Medlem

Jag har hopp om att min barton 2500+ på 1,8GHz, 1GB PC3200-minne och x1950gt ska klara av spelet. Kan det gå ha medium-inställningar om man har en upplösning på 1280*960? =P

Permalänk
Medlem

Den banan ser bekant ut.

Vad kallas den i UT3? DM-Deck 18?

Permalänk
Medlem

Fast om man tittar där upp åt vänster ser man ju något som ser ut som ett spelbart område

Edit: Fast grafiskt ser det ju misstänkt dassigt ut fortfarande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
http://img142.imageshack.us/my.php?image=ut32007111310035385a...

Den banan ser bekant ut.

Vad kallas den i UT3? DM-Deck 18?

nästan rätt, DM-Deck 17 har jag för mig

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Casy
Jag har hopp om att min barton 2500+ på 1,8GHz, 1GB PC3200-minne och x1950gt ska klara av spelet. Kan det gå ha medium-inställningar om man har en upplösning på 1280*960? =P

Men polare som kan inget om inget. Alltså, han har en total förstörd dator.
En A64 3000+,1gb pc3200, 250gb ide hdd och ett 9800pro. Hans flyter galant på medium, i alla fall demot. Han körde på 1280*960.

Jag sitter på en a64 3700+@3ghz, 2gb pc3200, 500gb sata2 och ett x1900xtx. Flyter bra med allt på max, utom ett frys lagg på ca 5sec i början.

Permalänk
Medlem

Låter soft! Men ska nog inhandla CoD4 först, om det nu funkar.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att 8800GT kommer åka på storstryk av HD3850 och HD3870 i UE3.0

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd

Här är lite gameplay från Warfare-läget http://www.youtube.com/watch?v=IUM2FE-Q1IE

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
Älskar UT3, här är en video jag har nyligen gjort med lite skämt angående UT3 förändringar och UT serien överlag.

http://vimeo.com/370829

Inte så kul direkt men bra försök

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

"flyter" inte så bra på min E6300,2gb ram, 7900gto direkt.
Kör i low på 800x600, mest för att jag ska ligga på 60++ hela tiden, droppa under 60 så är de skit.

Ligger gärna på stadiga 100+ i ett fps som UT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Här är lite gameplay från Warfare-läget http://www.youtube.com/watch?v=IUM2FE-Q1IE

Liknar onslaught.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qdden
Liknar onslaught.

Det var namnet i 2007 va?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det var namnet i 2007 va?

2004

Permalänk
Hedersmedlem

Från wikipedia

Citat:

Unreal Warfare (formerly known as Conquest): New to the UT series, maps will be potentially as big as three Onslaught maps, and will have objectives similar to Assault maps. A limited form of resource management will exist in the form of tarydium mines or fields that must be captured; the more a team captures, the faster it can build vehicles and turrets, and the more bunkers it has the more tarydium it will need. Bunkers will possibly serve a similar purpose to power nodes in Onslaught. A similar mode of play was also in the game Command & Conquer: Renegade. A significant amount of details regarding Unreal Warfare have changed since "Conquest" was first announced, so it is possible that this form of resource management no longer exists.

Någonstans hörde jag om den där bollen och den syns ju i filmen.
Och han som spelar (länkade youtubevideon), är han dum eller? Ställer sig och glor på bollen flera gånger och blir dödad. Måste väl vara meningen att man ska ta upp den eller liknande.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qdden
Liknar onslaught.

Jag tycker det med. Skulle inte warfare vara ett nytt spel-läge?

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |