Unreal Tournament 3 [mod: gamla tråden med förhandssnack och betademorelaterat]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Jo, man märker det särskilt som du säger när man spelar något annat efter.. Men jag fattar inte riktigt vart jag ska lägga in det där, står ju "in UTinput.ini men jag hittar ingen sådan. Kanske jag har missförstått?

I My Documents\My Games\Unreal Tournament 3\UTGame\Config gissar jag på

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Jo, man märker det särskilt som du säger när man spelar något annat efter.. Men jag fattar inte riktigt vart jag ska lägga in det där, står ju "in UTinput.ini men jag hittar ingen sådan. Kanske jag har missförstått?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
I My Documents\My Games\Unreal Tournament 3\UTGame\Config gissar jag på

Yup, Aqualize har rätt. Glömde helt bort det.

Själva raderna finns lite överallt i config:en, så du är tvungen att leta rätt på dem och ändra deras värden så att de ser ut som de i mitt förra inlägg; det hjälper tyvärr inte att copy-paste:a in allting högst upp.

Glöm inte bort att göra en backup av filen innan du gör ändringarna bara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hitteabarnet
Yup, Aqualize har rätt. Glömde helt bort det.

Själva raderna finns lite överallt i config:en, så du är tvungen att leta rätt på dem och ändra deras värden så att de ser ut som de i mitt förra inlägg; det hjälper tyvärr inte att copy-paste:a in allting högst upp.

Glöm inte bort att göra en backup av filen innan du gör ändringarna bara!

Tack så mycket, det hjälpte lite. Men det känns fortfarande skumt. Kanske för att man inte har samma fps som i 2004 t.ex. Men man vänjer väl sig

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Installerar nu.. Ska bli intressant å se ifall de funkar på min burk.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Släpps det imorgon i spelbutiker?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

besviken på grafiken...varför är det så oskarpt? det ser mycket bättre ut på alla bilder jag sett på internet också och jag har ställt upp allt på max.

Sen flyter det ju hur bra som helst på min dator också, tycker jag borde ha mer problem på max, herregud om jag kan köra det så flytande på min dator kunde dom väl ha gjort lite mer "next gen grafik"

eller är det något galet på min dator?

än så länge ett minus poäng från mig.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Mm... konstigt, sa du har spelet nu alltsa? Kan du inte lagga up screens sa man far se vad du talar om? Man blir ju orolig.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Mm... konstigt, sa du har spelet nu alltsa? Kan du inte lagga up screens sa man far se vad du talar om? Man blir ju orolig.

Här är lite dumpar... http://www.pici.se/gal/ReZnoR/Unreal%20Tournament%203/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Tack!
Ar det kanske AA eller nagot som saknas, vad har du for installningar sa du?
Spelet lider nog av samma sak som Gears gjorde, utan HD ser det grotigt ut

Korde Gear pa SD sedan HD skillnaden var enorm... Sa jag far la hoppas att Unreal ser bra ut pa 1920x1200

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Hittade inget om det när jag scrollade igenom tråden snabbt; Har dom fixat widescreen stöd än?

Permalänk
Medlem

Widescreen har alltid fungerat för mig. Jag kör 1650 * 1080 allt på max.

Men vad säger ni som har det om campaign läget? Är det någonting att ha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans

Spelet lider nog av samma sak som Gears gjorde, utan HD ser det grotigt ut

Jo, det ser lite tråkigt ut utan alla flashiga effekter, har själv ett rätt kasst grafikkort så jag kan inte köra med så höga inställningar och det ser inte så roligt ut

I juletider så har man ju fan inte råd att uppgradera heller

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

visst är det skillnad? Jag har allting uppdraget på max!
1280*1024
här är två bilder från mig :

http://pici.se/160371
http://pici.se/160372

Texturerna finns ju knappt Har provat fler olika drivrutiner till graffet, blir ingen skillnad.

se sign..

Eller har jag fel på ögonen, jag tycker det ser för taskigt ut iaf!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
visst är det skillnad? Jag har allting uppdraget på max!
1280*1024
här är två bilder från mig :

http://pici.se/160371
http://pici.se/160372

Texturerna finns ju knappt Har provat fler olika drivrutiner till graffet, blir ingen skillnad.

se sign..

Eller har jag fel på ögonen, jag tycker det ser för taskigt ut iaf!

Oh du har rätt... det där stämmer inte. :/

Vad har du för grejer?

Edit: Såg din sig. nu... missade den först. Hm...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Som utlovat så drog jag igång en tråd som fokuserar på fullversionen av spelet och med allt vi vill diskuttera om det.
Den tråden finns här.
Den här tråden är på 17 sidor och startades i somras. Nya spelare är vill nog läsa om färdiga spelet direkt och inte förhandssnack och betademo relaterat.
Men det är inget regelbrott att posta i den här tråden.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

När jag spelar på viss banor så har jag ett väldigt kort synfält. Det ser ut som att det snöar vita fyrkanter en bit bort. Jag har försökt leka med inställningarna i spelet men inte fått bort detta fenomen.

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |