Permalänk
Medlem

Ingen auto inlogg

Hejsan, jag råka ändra nått i windows(XP) så han inte loggar in automatiskt längre. Den komemr alltså upp till välkomst bilden, sen måste ja trycka på mitt namn för att han ska logga in.

Hur ändrar ja så han loggar inte automatiskt istället?

Jag har inget lösenord, och sitter med Win Xp pro(Engelsk verision)

Permalänk

kör "control userpasswords2"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
kör "control userpasswords2"

Okej kört det nu, men ja vet fortfarande inte va ja ska ställa in där:P

Behöver en liten hjälpande hand här.

Permalänk

avmarkera den lilla rutan "användarnamn och lösenord måste..." och verkställ. då kommer den fråga vem du vill autoinlogga, skriv då ditt användarnamn och så är det klart!

Permalänk
Hedersmedlem

Bocka ur "Users must enter a user name and password to use this computer.". Har du under tabben "Advanced" ställt in att användaren måste tryck CTRL + ALT + DELETE så bockar du ur den också. Tryck sen OK. Det kommer nu upp en ruta där du skriver in vilken användare som automatiskt ska logga in och vad denna har för lösenord (har du inget lösenord lämnar du det blankt).

Edit: Lite sent av mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter
Bocka ur "Users must enter a user name and password to use this computer.". Har du under tabben "Advanced" ställt in att användaren måste tryck CTRL + ALT + DELETE så bockar du ur den också. Tryck sen OK. Det kommer nu upp en ruta där du skriver in vilken användare som automatiskt ska logga in och vad denna har för lösenord (har du inget lösenord lämnar du det blankt).

Edit: Lite sent av mig

Tack så mycket, funkade perfekt. En liten sak bara kan man komma in på den där rutan på något annat sätt än o skriva control "userpasswords2" under Run?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Tack så mycket, funkade perfekt. En liten sak bara kan man komma in på den där rutan på något annat sätt än o skriva control "userpasswords2" under Run?

Vad jag vet så är det där faktiskt det enda sättet. Jag har då aldrig hört talas om någon annan lösning. I Vista behöver man bara skriva "netplwiz" så där är det bara ett ord att komma ihåg, alltid något

Permalänk
Medlem

ladda ner TweakUI så kan man ändra det där...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...