Permalänk
Avstängd

Sluta röka-tråden/Godaste ciggen

Har rökt rätt länge, i drygt 6år nu.
Har ju slutat röka på sistone ungeför 25ggr, varierande resultat på ~12h-2dagar.
Men sen står man där med kortet i handen och 2mjölk och ett kexchoklad på varubandet och ser denna stora skattkista med gottgott, och slänger ner två paket Röda 100.

Slutade helt slut och direkt i ett par månader för cirka 3år sedan när jag blev tillsammans med nuvarande sambon.
Då hade jag inga problem, dock kom suget tillbaka efter cancer (ironi?) och annat trubbel inom nära vänner och familj vilket stressade sönder mig mentalt, och då hjälper dom faktiskt.

Men nu har jag sjukt svårt att lägga av, går verkligen inte, samma visa varje dag, "bara ett paket till"
Ligger för närvarande på 4-5pkt/veckan.

Hur gjorde ni när ni slutade, då att vara nykär och sex i massor inte funkar denna gången ^^
Just nu sitter jag med mit femtioelfte sista paket, och vet inte riktigt vad jag ska göra, i am weak!

Halvtofftopic:
Marlboro 100, 1kr mer, mer cigg för pengen, godast.
Vilket var/är your nail of choice?

Permalänk
Medlem

Började röka för 4-5år sen men dom senaste åren har det blivit till och från då jag funnit en annan kärlek som heter snus. Röker gör jag ibland dock.

Jag ska försöka sluta snusa nu (och röka för den delen) och jag kör med att inte ta en snus tills det verkligen brister, har tex tagit 3 snus idag sedan jag vakna 11 på förmiddagen och nu är kl ca 02.40.

Godaste ciggen:

Camel lights/blue. Har man kort som cash så funkar LM utmärkt, LM är vinneren i budget segmentet iaf ^^

Permalänk
Inaktiv

började röka för ~1-2 år sen(dåligt minne). fast nu är det snus som gäller istället. skönt att ta en samtidigt som man sitter och småpysslar med datorn

edit: kan väl passa på att skriva vad jag snusar. just nu är det kronan(budget som fan), orsaken till det är att jag just beställde en bärbar dator annars general portion

Permalänk
Medlem

Haha,Lustig kombination;)

''Sluta röka-tråden/Godaste ciggen''

kan se några diskutera med varandar hur mans kall gå tillväga för att sluta röka sen några rader längre ner så är det väll nån postar nått i den här stilen.

''Mmm Morgonen cigge Ooohh kaffe och ett pakete röda prince''

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

röda marlboro är min drug of choice.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Röda prince har det varit mest sen jag började för ca 6 år sen, numera marlboro lights.

Ska snart sluta snart btw Att motionera underlättar mycket om man ska sluta har jag märkt, i alla fall för mig. Det handlar ju i grund och botten om motivation, och iaf jag har svårt att hitta en stark motivation, visst det är dyrt och ohälsosamt att röka men det övervägar fan inte hur jobbigt det är att sluta. Motionera skulle hjälpa mig mycket men jag har varit för lat med det på sistone. Får se hur jag bygga upp en motivator men på något sätt ska jag fixa det och sluta senast i vår nån gång.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Nej fy, hur kan ni röka röda marlboro? Bland filterciggen som jag sällan röker nu för tiden är förstavalet självklart John Silver, och gula Camel som runner-up.
Oftast rullar jag mina egna (filterfria) och i dem vill jag helst ha Drum.

edit: Skall nog köpa ett paket Camel lite senare ikväll för skojs skull, har slut på tobak hur som helst och affären här säljer inte rulltobak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Nej fy, hur kan ni röka röda marlboro? Bland filterciggen som jag sällan röker nu för tiden är förstavalet självklart John Silver, och gula Camel som runner-up.
Oftast rullar jag mina egna (filterfria) och i dem vill jag helst ha Drum.

edit: Skall nog köpa ett paket Camel lite senare ikväll för skojs skull, har slut på tobak hur som helst och affären här säljer inte rulltobak.

Röker man gula Camel så har man förlorat sin rätt att uttrycka sig om något, det är ungefär lika muppigt som att röka blend ultima

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Jag röker orange Prince (Indian Summer). Körde på röda prince tills jag hittade dessa. Riktigt goda.

Och jag har bestämt mig för att sluta. Varenda paket jag köper säger jag till mig själv att det blir det sista. Sen röker jag en underbar sista cigarett på kvällen innan jag lägger mig, vaknar nästa morgon och köper ett nytt paket på vägen till jobbet och tar en underbart god morgoncigg... Dålig självdisciplin är bara förnamnet, men jag ska nog klara att sluta nån gång

Permalänk
Medlem

Det verkar som om det skall behöva hända nått väldigt drasktiskt
''för dom som säger att dom vill sluta röka men inte klarar av det''
rätt obvious att ingen tar särskilt allvarligt. jag menar jag känner folk som har rökt i 40år och lagt av bara sådär utan hjälpmedel Dvs Nikotin plåster/tugummi Osv.

men visst är man relativt ung så spelar det ingenroll alla tror väll att man kommer klara sig, en sista cigg bara säger man alltid men sen 15-20år senare har man diverse sjukdomar och då är det försent att ångra sig. folk får väll röka bäst fan dom vill det har jag inge emot det är val man själv gör men när man säger nu ska jag sluta sen dagen efter tar en cigg och forsätter så börjar man undra, vill man verkligen sluta så kan man.
kommer säkert bli grillad nu men vafan.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

just nu så röker jag i skolan eller om jag är med kompisar men aldrig ensam..
men klarar mig utan tobak flera dagar om ja så vill..
men det är väl röd marlboro eller lm som gäller men även pall mall o bonus kan man ha emellanåt.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Nu röker inte jag ofta, men då jag köper paket själv så är det bara Lucky Strike, allt annat smakar piss. Innan luckys så körde jag på röda marlboro, men kan inte röka det heller längre, sedan jag gick över till lucky strike.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Avstängd

Jag rökte lite ibland bara, typ feströkte. Sen efter att inte haft en enda cigarett på 2 veckor så började jag röka mer och nu är det minst 3 cigg per dag (vilket endå inte är så värst mycket). Då jag inte har åldern inne så kommer jag över oftast marlboro menthol, vilket inte är särksilt gott men duger. Marlboro röda är de jag väljer om jag måste välja.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Började röka sedan jag var 18 år (är idag 22). Feströker oftast och röker då och då under casualmonday. Det där beroendet som folk säger, känner jag inte ens Kan sluta när jag vill. Röker för att tobaksmaken smakar fantastiskt! En bra cigarr och en Jack Daniels Bourbon är helt underbart!

Permalänk

Nej du kan ju inte dricka bourbon till cigarren, ta hellre en rökig skotsk modell, typ Lagavulin. Det är bland det godaste jag smakat i whiskyväg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Nej du kan ju inte dricka bourbon till cigarren, ta hellre en rökig skotsk modell, typ Lagavulin. Det är bland det godaste jag smakat i whiskyväg.

Klart det funkar! Har hört superstrikta konnässörer som förespråkar om absoluta "lagar" till fristående liberala sommelier och kypare som bryter isen. Men jag är givetvis öppet för alla förslag. Inga konstigheter; "det är smaken som avgör". Ska prova det du säger

EDIT: Glömde svara på tråden... Camel, den blåa.

Permalänk
Medlem

Marlboro reds. Den bästa är när man jobbat hela natten, klockan är alldeles för mycket och man häller upp ett glas mjölk, det är ungefär nollgradigt ute sen så bara myser man ;P

Permalänk
Medlem

Be lucky, get lucky.

Lucky strike.

Uhm. Själv är jag bara feströkare vilket jag säkert varit i 5 år vid det härlaget. Röker Röda marlboro fast det är inte så noga. Är inte så mycket finsmakare när det gäller det. Gillar de starka bäst iaf.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Det där beroendet som folk säger, känner jag inte ens Kan sluta när jag vill. Röker för att tobaksmaken smakar fantastiskt!

Akta dig för att säga sådär Jag gick från att ha feströkt i flera år till nån cigg då och då på vardagar och sen vidare till ett par cigg om dan och nu röker jag ett paket om dagen. Hela tiden har jag känt att jag kan sluta när jag vill. Nikotinberoendet är förbannat lömskt och smyger sig på utan att man märker det. Visst kan man sluta när man vill, men när man är beroende vill man inte sluta. Känslan är inte att man röker för att man måste, utan för att man vill. Men det är beroendet som luras.

_tekken_:
Ja, vill man verkligen sluta så kan man. Jag vill sluta eftersom jag vet vad det gör med kroppen men samtidigt vill jag fortsätta röka för att det är så gott och rogivande att ta en cigg. Gott och rogivande är det ju självklart enbart för att jag gjort det till en vana och för att nikotinberoendet finns där och lurar. Svårigheten är att motivera sig till att låta bli att köpa ett nytt "sista paket" även om man verkligen vill ta den där goda morgonciggen.

Permalänk
Medlem

Marlboro Red, mjukpack för Clintan-känsla.

Jag har försökt sluta två gånger, vilket har gått otroligt dåligt, så inga tips där.
De av mina kompisar som slutat har gjort det cold turkey, det verkar fungera för dem.

Har rökt "på riktigt" ganska exakt 9 år.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Slutade röka för lite mer än 4 månader sedan efter 9 år i träsket. Dock så feströker jag än men lägger av helt efter nyår. Klarar mig väldigt bra måste jag säga, har inte köpt ett paket sedan jag la av utan har snyltat av vänner när alkoholen har varit framme...
Tuggade firebreak nikotintugummi i en vecka, ca 3 per dag innan jag la av helt. Var faktiskt inte så svårt den här gången, har varit svårare andra gånger.
Både jag och sambon la av samtidigt, hon är bättre än mig, hon har inte rökt ett bloss på över 4 månader!

Sen vilken cigg jag föredrar, he helst röd Marlboro men har alltid köpt dom billigaste som går och få tag på för tillfället...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

brukar köpa marlboro red, men gillar faktiskt dom där blå prince, "highland taste". snusar också förövrigt mest kronan, gillar det verkligen + det känns bra att inte slänga bort 15 kr extra på en general

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

John Silver. 2:an ligger röd Marllboro.

Har aldrig försökt sluta på nått allverligt sett, dock ser det just nu ut som jag inte har nått val då ekonomien är gay.

Permalänk
Medlem

Sluta röka? Rök inte så ofta säger jag Lär jag säkert få ångra...
Men godaste ciggen är ju helt klart Lucky Strike eller svarta John Silver, snygga paket dessutom.

Visa signatur

Ha ha va?

Permalänk
Medlem

Tycker alla ciggar smakar praktist taget samma sak, så när jag väl köper ciggar. vilket jag gör när det är fest ellr när jag ska ut och resa så blir det den billigaste som gäller.
är lite rädd från att gå från fest röka till att röka vanligt, men har inget som helst sug efter cigg om jag inte har några ciggar hemma som blev över sen helgen då röker jag dom på vardagen och när nån annan har cigg kan det bli en och en annan. men håller mig från att köpa annars.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Har inga bra tips, men efter att ha varit rökfri i över tre år efter 20 års rökande kan jag bara säga att sluta röka, det är det bästa jag gjort.

Permalänk
Medlem

Slutade röka för flera år sedan men ett tips för att lägga av är att förbereda sig mentalt. Känner man inte 100% för att sluta är det ingen bra idé att ens försöka. Lyckades att övertyga mitt inre att jag inte alls behövde röka. Jag förberedde mig att sluta i drygt ett halvår och plötsligt en dag när jag klev ur sängen kändes allt rätt, tog inte ens med mig ciggen till jobbet.

Hade kvar en limpa cigg i kylskåpet som en typ av trygghet. Den fick ligga där i flera månader och jag bara ignorerade den, gissa om man var stolt. En del säger att man ska städa ut allt som har med röka att göra. Men blir man sugen är det ju ändå bara att sticka och handla.

Kan ju säga att det var en sådan befrielse att bli kvitt rökat att det knappt finns ord för det.

John Silver ftw

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd

Rökfri i typ 3 dagar nu and still going strong, känns lite jobbigt efter en stor pizza dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag rökte lite ibland bara, typ feströkte. Sen efter att inte haft en enda cigarett på 2 veckor så började jag röka mer och nu är det minst 3 cigg per dag (vilket endå inte är så värst mycket). Då jag inte har åldern inne så kommer jag över oftast marlboro menthol, vilket inte är särksilt gott men duger. Marlboro röda är de jag väljer om jag måste välja.

Du snor alltså av mammsen eller pappsen

Förövrigt så diggar jag vanliga röda Malboro

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Avstängd

Menthol e rätt underskattad, är ju en gudagåva om man e förkyld, samt att jag totalt snöade in mig på dom i ett par månader, känns liksom, som det är lite mer lös i dom...oooh va gott det hade varigt med en cigg just nu....

*äter mer oboy-pulver med sked*