Permalänk

Skoj på lan

Ja det är så att jag sitter just nu på ett lan med 5 polare, jag undrar ifall det finns nått comando eller dylikt för att skojja lite med polarna. Hat för mig att man kan typ "styra" andras CD-läsara, så dom åker ut och in skriv gärna seriösa svar

Permalänk

Det finns det här jättebra haxxet för att styra andras cd-läsare, men det är ganska hemligt så du får inte sprida vidare det:

Klicka på knappen! (Upprepas ett valfritt antal gånger för ett valfritt antal ut- och inåkningar)

Edit: Sen kan du ta ett fiskespö och peta från 2 meters avstånd för att göra det ännu mera sneaky. Kan byggas på i all oändlighet med avancerade grejer... Du kan till och med slå dina kompisar i skallen med fiskespöt. Haha!!! Hur kul vore inte det?!?!?!

Edit 2: La till fler skiljetecken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsan123
Det finns det här jättebra haxxet för att styra andras cd-läsare, men det är ganska hemligt så du får inte sprida vidare det:

Klicka på knappen! (Upprepas ett valfritt antal gånger för ett valfritt antal ut- och inåkningar)

Edit: Sen kan du ta ett fiskespö och peta från 2 meters avstånd för att göra det ännu mera sneaky. Kan byggas på i all oändlighet med avancerade grejer... Du kan till och med slå dina kompisar i skallen med fiskespöt. Haha!!! Hur kul vore inte det?!?!?!

Edit 2: La till fler skiljetecken.

Hahaha

Permalänk
Medlem

Sitter det ett offer med windows 2k eller tidigare så kan du ju leka med shutdown kommandot

Permalänk

Ta och sov lite, det mår du bra av!

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cable_guy6
Ta och sov lite, det mår du bra av!

Usch då vilket långt lan de måste ha haft.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baskilusken
Ja det är så att jag sitter just nu på ett lan med 5 polare, jag undrar ifall det finns nått comando eller dylikt för att skojja lite med polarna. Hat för mig att man kan typ "styra" andras CD-läsara, så dom åker ut och in skriv gärna seriösa svar

om du har tillgång till deras datorer så är det ju en klassiker att byta deras lösenord.

om någon lämnar sin dator inloggad, gå dit och gör följande:

win+r (kör) sen skriver du cmd

det du ska skriva inne i cmd är:

net user %username% önskatlösenord

sen klickar du på enter och vips så har du bytt deras lösenord.

en annan kul grej du kan göra (förutsatt att någon sitter på xp utan service pack 2) är att spamma net send

för att skicka ett netsend-meddelande gör du följande:

skapa ett textdokument och skriv:

net send * MEDDELANDE
net send * MEDDELANDE
önskat antal gånger

sedan sparar du textdokumentet som .bat istället för .txt och sen kör du filen.
någon kommer garanterat bli skit-irriterad, det där fick mig avstängd från datorerna ett år på grundskolan.

sen finns det ju en dryg grej till, som gör att du öppnar massor med fönster åt någon stackare, då gör du följande.

skapa ett textdokument som du döper till random.bat i vilket du skriver följande:

;
start random.bat
goto ;

sen lägger du in filen på någons dator och sen har han fullt upp med 278 fönster som öppnas

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carweb
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...

Kanske finns något matnyttigt däri.

Mvh

Ohja, den tråden har skapat mycket nöje:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Byta lösenord är ju bara taskigt (kräver dessutom att användaren är admin och lämnar datorn "oskyddad"
Netsend är normalt avstängt på SP2, så du måste starta det på offrets dator först...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Netsend är normalt avstängt på SP2, så du måste starta det på offrets dator först...

Jopp, men han sa också SP1:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Hur startar man netsend då?

Permalänk

gå in i cmd, skriv: net start messenger

Permalänk
Medlem

en rolig sak är att packa ihop en .exe av något spel (något som spelas mycket på lan) fil och en .bat fil med "net start messenger" med microjoiner och sedan skriva över spelfilen (som kommer se exakt lika dan ut)
då kommer offrets messenger startas varje gång han spelar t.ex. cs (inget man upptäcker i första taget heller)

Permalänk

den va bra! det e ju också kul att plocka fram en audioeditor, ta en ljudfil och lägga paus nån minut i början. sen tar man det som ljud för t.ex. minimering, maximering å andra händelser.

Permalänk
Medlem

Du kan ju även syssla med DDoS, jag kan dock inte hur man gör... men jag har en polare som brukar sitta och roa sig med det när han har tråkigt, _grymt_ störande!

Permalänk

Kör GTA SA Online eller i LAN med SAMP på SA-MP.com

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

DyDoDe avstängd.