Permalänk
Medlem

Comhem 2007?

En fråga till alla er med eller med erfarenhet av Comhems Bredband.

Har idag Telias Stadsnät 10/10, men ska nu flytta och måste tyvärr börja leta ny uppkoppling. På många sätt så vore Comhem bra. Dom har snabb leveranstid, jacket sitter bättre än telejacket och det är billigt.

Men på den gamla goda tiden när bredband kom så var ordet Comhem förknippat med pest och elände. Det fungerade förjävligt för alla. Överallt.

Men hur är det idag egentligen? Är det snabbt? Är det stabilt? Bör man satsa på det?

Jag bor i Örebro så röster därifrån värmer såklart extra oavsett.

Visa signatur

It takes blood & guts to be this cool but I'm still just a cliche.

Permalänk
Medlem

Sitter med 24/1 för tillfället. Får ut ca 20-23 Mbit större delen av dygnet. Har inte haft några problem än.

Finns inte stadsnätet på nya adressen alls? Iofs kanske inte Öbo som gäller för dig

Permalänk
Medlem

Hehe, jag är också från Örebro och sitter med Comhem 8/1.

Jag håller absolut med dig att Comhem sög förut.
Nu har de verkligen blivit stabila, ligger alltid bra till.
Kör även med router, inga problem!

Bredbandskollen.se idag:

Skicka: 0.98 Mbit/s
Ta emot: 7.70 Mbit/s
Svarstid: 9ms

Edit: Du kan söka på: http://www.obo.se/index.php?id=681 ifall det är till en OBO-lägenhet du ska flytta till.

Visa signatur

------------------------------------------------

Permalänk

Är stabila nu suger mera en något annat när du får problem, och ska försöka kontakta deras så kallade "nr1 support"

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...
Snart 4300 inlägg, lite i överkant kanske

Summan är väl att det inte funkar helt bra för alla, inkl mig, och om man har den oturen så bör man inte räkna med att det blir bättre, alls, någonsin... =/

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

jag har fortfarande 1 hop! nätet varit nere idag sen 01.00 - 07.00 då har dom gjort någon uppgradering, får hoppas på att dom löst problemet, efter 1,5 års tjatande!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

razerrazer: De har gjort och kommer ju göra endel noddelningar i f.d. upc-nätet så kanske det du berörts av raz? Som sagt var flytten av din huvudcentral till comhems egna DHCP tvungen innan några kapacitetsjobb gjordes.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

har märkt att jag har mindre packetloss på linan nu, men det är fortfarande hög ping. Och nu kan jag inte kolla med cain hur måga som sitter i mitt nät heller för då låster sig hela modemet. Så något har dom gjort.

//Razer

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.