CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pug132
Nu är jag riktigt förbannad, jag gör precis som i videon nedan men av någon anledning så vill inte min TAC börja "locka". Jag pekar med vapnet mot armen men jag får aldrig upp den där mätaren, har testat olika knappar också. Är det någon knapp man skall använda förutom skjutknappen (mouse1)?

http://www.youtube.com/watch?v=S8kNq424gAg

1, använd spoiler koden (som jag själv fick lära mig här, men jag skrev iaf en liten spoiler varning och skrev längre ner så man INTE skulle läsa inlägg av bara farten)...

2, nu kommer svaret på din fråga, markera det svarta härnäst för att läsa;

När du har dödat den "halvstora" saken så måste du ju slåss mot megabossen, först använder du rocket launchern för att ta ut småtornen, samt "huntersarna", efter det så kommer dom flyga nära med Vulturen för att sabba sköldarna, när dom håller på med första komemr fler hunters, skjut ner dom, sen lyckas dom få bort skölden, byt till cloak mode och sikta på armen (först den vänstra sett från ditt håll) genom att hålla inne den knapp för zoom/sikta som du har, det tar några sek att låsa, sen skjuter du... därefter upprepar du samma process igen, för att slutligen skjuta den stora öppningen i mitten genom cloak-lock-nuke-taktiken... sen e det bara att springa och skjuta fiender tills du når skeppet som psycho och forskaren flyger med i slutet på hangarskeppet... grattis, du vann

Dold text

Och ang. att det flöt bättre på fartyget... shit man, drog du då ner på inställnignarna markant? eftersom jag kör i very high så droppade min fps ner till typ MAX 15... usch, den stora "saken" plus alla hunters drog markant ner på mitt flöde... samt blixtrarna och explositionerna...

var MYCKET bättre ute i resten av liret IMO..

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
1, använd spoiler koden (som jag själv fick lära mig här, men jag skrev iaf en liten spoiler varning och skrev längre ner så man INTE skulle läsa inlägg av bara farten)...

2, nu kommer svaret på din fråga, markera det svarta härnäst för att läsa;

När du har dödat den "halvstora" saken så måste du ju slåss mot megabossen, först använder du rocket launchern för att ta ut småtornen, samt "huntersarna", efter det så kommer dom flyga nära med Vulturen för att sabba sköldarna, när dom håller på med första komemr fler hunters, skjut ner dom, sen lyckas dom få bort skölden, byt till cloak mode och sikta på armen (först den vänstra sett från ditt håll) genom att hålla inne den knapp för zoom/sikta som du har, det tar några sek att låsa, sen skjuter du... därefter upprepar du samma process igen, för att slutligen skjuta den stora öppningen i mitten genom cloak-lock-nuke-taktiken... sen e det bara att springa och skjuta fiender tills du når skeppet som psycho och forskaren flyger med i slutet på hangarskeppet... grattis, du vann

Dold text

Och ang. att det flöt bättre på fartyget... shit man, drog du då ner på inställnignarna markant? eftersom jag kör i very high så droppade min fps ner till typ MAX 15... usch, den stora "saken" plus alla hunters drog markant ner på mitt flöde... samt blixtrarna och explositionerna...

var MYCKET bättre ute i resten av liret IMO..

Hunter=näst största fienden i spelet.
Scout=ganska stora flygande saker.
Trooper=ganska små halvsvävande saker, midre version av scout.
Warrior=största fienden i spelet.

Permalänk
Medlem

JAA DEN DEKRYPTERAR NUU
Jaoo multiplayer är VERKLIGEN värt alla 400 spännen, den saken är säker whateveryournameisdusomskrevundermig
Det är i princip som battlefield, fast att du köper vapnen, attachments, c4 eller lockpicks (stjäla fiendefordon, speciellt roligt när en fiende precis lagt ut 900 spänn på en nuke tank och du väntar utanför porten med en rak höger i nyllet ), och det att man köper fordon, och väntar på att dom byggs, lite som ett RTS

Angående hangarfartyget, jag gissar på att anledningen att det segade ner så mycket va nog alla rökeffekter som (om du kör med dx10-grejerna, dx9 mode or not) ska ha fysik som reagerar på alla vrål och mög.

Annars gick de flesta banorna fint om man stängde ner spelet när man klarat en bana för att flusha minnet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Har dom lyckats optimera spelet bättre än demot?

Permalänk

Jag både gillar spelet och inte. gameplay är helt ok och det grafiska med, flyter på jättebra tills banorna blir stora fält då laggar det massor

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

muhihi så kul det är i multiplayer, tillochmed roligare än betan

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd

En uppföljare till Crysis är nog ganska tveksamt eller iallafall långt fram... rykten säger att Crytek ska jobba/eller jobbar på ett annat "ej-FPS-spel".

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Har ett 8800gts 320mb, en core2duo @3,5ghz. Borde spelet verkligen flyta på dåligt på mediuminställningar och 1680*1050-upplösning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SA3L
Har ett 8800gts 320mb, en core2duo @3,5ghz. Borde spelet verkligen flyta på dåligt på mediuminställningar och 1680*1050-upplösning?

Kör du med 169.09 drivarna?

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SA3L
Har ett 8800gts 320mb, en core2duo @3,5ghz. Borde spelet verkligen flyta på dåligt på mediuminställningar och 1680*1050-upplösning?

Kör du i XP, med senaste grafikdrivrutiner? http://www.nvidia.com/Download/betadrivers.aspx?lang=en-us
Använder du Vista så prova att köra i Dx9-läge (Games -> Högerklicka på Crysis -> Run in Dx9-mode). Det ska kunna flyta (så länge du har 2gb RAM eller mer) på high till och med, det gör det för mig (får ut ungefär 20-25 fps på "very high" (configtrix) i XP utan AA då.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått såna här kommandon att fungera?

i_unlimitedammo 1
i_giveitem XXXX
g_gomode 1

Har skrivit in con_restricted = 0 men det vill sig inte ändå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
En uppföljare till Crysis är nog ganska tveksamt eller iallafall långt fram... rykten säger att Crytek ska jobba/eller jobbar på ett annat "ej-FPS-spel".

Tveksamt? Cevat Yerli har sagt flera gånger att det är mycket möjligt att det blir en uppföljare eller 2. Spelet är gjort för en trilogi.

edit:

Jäklar vad snyggt vatten!

Edit *2:

Får ni också väldigt låga textures på bergen på banan Beach? Kör allt på Very High och fortfarande otroligt låga texturer på bergen på banan Beach:

Permalänk
Medlem

hm näe, får inga såna låga texturer, märkligt

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Är dock bara på den banan.. väldigt konstigt. Jag kör dock med dessa "high to very high" tweaks från demot. Men prövade att ta bort dom men det hjälpte inte..

Permalänk
Medlem

Kom o tänka på en sak. Ni som har spelat igenom spelet. Har dom kvar sånna tornados och jordbävningar som dom skulle ha?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Tveksamt? Cevat Yerli har sagt flera gånger att det är mycket möjligt att det blir en uppföljare eller 2. Spelet är gjort för en trilogi.

edit:

Jäklar vad snyggt vatten!
http://img87.imageshack.us/img87/3516/screenshot0000wl2.th.jp...

Edit *2:

Får ni också väldigt låga textures på bergen på banan Beach? Kör allt på Very High och fortfarande otroligt låga texturer på bergen på banan Beach:

http://img157.imageshack.us/img157/8743/screenshot0002un7.th....

http://img157.imageshack.us/img157/3999/screenshot0003sf2.th....

Hmmm tycker inte mitt vatten är så där snyggt. Kör du något special eller har du vista?

Permalänk
Medlem

Kör med vista, DX 10 @Very High

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kona90
Kom o tänka på en sak. Ni som har spelat igenom spelet. Har dom kvar sånna tornados och jordbävningar som dom skulle ha?

Yes! Det har de.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ja har letat igenom tråden lite men hittar inte hur man ställer in så man kan ha very high på xp.

Så om det skulle kunna va nån som berättar hur man gör, skulle det va bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Ja har letat igenom tråden lite men hittar inte hur man ställer in så man kan ha very high på xp.

Så om det skulle kunna va nån som berättar hur man gör, skulle det va bra.

http://www.crysis-online.com/?id=449

Ladda hem filen och lägg "system.cfg" i root-foldern, alltså till exempel för mig så var det "E:\Crysis\".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Yes! Det har de.

GÖÖÖTT, jag väntar bara på mitt 8800 gt sen ska jag sätta igång o spela

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk

Skulle behöva lite hjälp med ett uppdrag. Jag har kommit till stället där utomjordingarna "byggs" jag är i ett rum eller vad man ska säga, som blir helt svart efter en stund, och gubben säger nå liknande att dom ska fly från ön, hittar inte utgången från "rummet", vart ska man?

Riktigt dåligt förklarat, men hoppas någon förstår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
http://www.crysis-online.com/?id=449

Ladda hem filen och lägg "system.cfg" i root-foldern, alltså till exempel för mig så var det "E:\Crysis\".

Den där är väll bara till demot eller?

Märker ingen störra skillnad när ja lägger in den i foldern.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Den där är väll bara till demot eller?

Märker ingen störra skillnad när ja lägger in den i foldern.

Den fungerar perfekt för mig, kör den till fulla spelet.

Inne i grafikvalen (de avancerade), står det "Custom" på alla?

Permalänk

Hejsan.

Jag kan inte köra online.. När jag ska regga mig inne i crysis så funkar inte scrollen. Så jag kan bara skriva att jag är född 1994 och således får jag inte spela? Någon som har ngt tips?

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Helt seriöst, hur faan kan koreanerna utan powerarmor, nonuits eller vad tusan dom heter tåla mer än en själv så länge man inte sätter en i pannan på dom? Iofs spelade jag på svåraste men klart irriterande, och sen hur många kulor man fick sätta i elitjepparna, var ju helt bizzart många kulor, själv var man nästan död efter typ tre träffar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Hejsan.

Jag kan inte köra online.. När jag ska regga mig inne i crysis så funkar inte scrollen. Så jag kan bara skriva att jag är född 1994 och således får jag inte spela? Någon som har ngt tips?

Mvh Jack

Jag har fått samma problem i och med att musen som inte funkar som den ska i menyn. Fick starta om datorn och spelet sen funkade det. Problemet kommer dock tillbaka ibland. (Logitech G5)??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackan1989
Skulle behöva lite hjälp med ett uppdrag. Jag har kommit till stället där utomjordingarna "byggs" jag är i ett rum eller vad man ska säga, som blir helt svart efter en stund, och gubben säger nå liknande att dom ska fly från ön, hittar inte utgången från "rummet", vart ska man?

Riktigt dåligt förklarat, men hoppas någon förstår.

Tja, (markera svarta härefter, så du ser vad jag har svarat)

Det är det sista "rummet" på den banan, det du skall göra är att döda alla fiender, samla på dig ammon som finns i noll gravitations "bollarna" och sen när luftstrålen trycks igång inne i rummet e det dags att hoppa in i den, den kommer att blåsa ut tig ur hela alien byggnaden..

Dold text

@ Nuukeer:

Den näst största, den man inte får ihjäl innan man evakuerar ön och den man sedan spränger på skeppet heter faktiskt bara exosuit

Dold text
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

SPOILERFRÅGA!!!!

Jag är inne i alienskeppet och svävar omkring planlöst nu, är inne i en lång tunnelliknande utrymme där det stängs stora energifält ibland och en stor "pelare eller rör" kommer upp snett från sidan ibland.
Jag har skjutit alla blåa aliens men hittar ej vart jag ska, har nog spenderat 3 timmar där nu och börjar bli rejält less.

Nån som fattar vart jag menar och vet vart jag ska ta vägen?

Dold text

SPOILERFRÅGA!!!!!!

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk

nån som kan svara mig på en sak, vart fan skriver man in pre-order coden?
har kollat på www.nanosuit.com men hittar inget där...
hittade nån sida, men då jag redan har skapat mitt namn (GodAmongMen) så måste jag göra ett helt nytt namn, men de vill jag ju självklart inte!
så, nån som kan säga vart det är tänkt att jag ska gå?
börjar bli lite förvirrad O_o

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500