Bra låtar av Infected Mushroom

Permalänk

Bra låtar av Infected Mushroom

Skulle ni kunna tipsa mig om låtar av Infected Mushroom och liknande band?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Bust a move

Permalänk
Medlem

Deeply Disturbed är en väldigt skön låt.
Annars är ju t.ex. Converting Vegetarians en klassiker, radio editen är dock att rekommendera.

Den nya plattan Vicious Delicious är annars väldigt bra, införskaffa den nu!

Såg dem live på Arvika Festivalen, coolare israeler finns inte (Jesus inkluderad)

Permalänk

Artillery, Suliman, Converting Vegetarians, Shakawkaw. De bästa av Infected Mushroom iaf.

Permalänk
Medlem

Bust A Move
Mush Mushi (kanske bästa enligt mig)
Dracul
Tommy The Bat
Frog Machine
Suliman mfl ^^

Andra band så har vi Skazi, Asterix, Astral Projection (bättre än infected enligt mig) Hux Flux (svenskar) sen själv klart Hallucinogen.

http://www.youtube.com/watch?v=k00Zrc2iXUM&feature=related <3

Permalänk
Permalänk
Medlem

shakawkaw eller vad den heter.
den gillar jag!

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

De bra infected låtarna som inte är nämnda i tråden än är, bombat, albibeno och ett par till som jag inte minns namnet på just nu. ganska illa egentligen med tanke på hur många låtar de producerat.

jag har bara ett litet tillägg på fesen's lista och det är "ajax".

"ajax vs skazi - boa noite" ger mig rysningar när den dyker upp i playlisten, rekomenderas varmt.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

Tycker deras Converting Vegetarians och Vicious Delicious sensaste album är gymma. Lyssnade på något av deras tidigare men tyckte inte alls om det.

Gillar det här varierande i deras musik med nya instrument och ljud som kommer in. Inte för mycket trance om man säger så.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman
shakawkaw eller vad den heter.
den gillar jag!

Shakakakawkakrwahkakaaw-- shakakakakaw!

Grym låt.

Frog Machine är också bra.

Permalänk
Medlem

Härligt att se IM-fans här. Såg dom live i Köpenhamn för drygt ett år sen, det borde alla få uppleva som gillar Infected.

infected mushroom & xerox - acid killer (en av de fetaste, sjukt bra)
suliman, dracul, roll us a giant, cities of the future, , special place, cream (riktigt, riktigt bra)

....men det är svårt att välja ut bra låtar eftersom i stort sett alla är bra.

Och jag håller med om att Astral Projection är av samma, ibland bättre klass.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Kommer med lite tips på annan Psy nu då jag hitta lite old cdskivor från dj tiden dvs materialet är 4år eller mer skulle jag tippa men några artister har säkert släppt något nytt.

Analog Pussy
1200 mics
Alien Project
Atmos
Bamboo Forest
Cosma
GMS
Juno Reactor (en favorit)
Miraculix (Svenskar)
Promon
Shiva Shidapu
Talamasca
Wizzy Noise
Yahel
The Delta

http://www.youtube.com/watch?v=2R43sCJ0pls&feature=related
Juno Reactor - Pistolero Live, finns dock rmxes som är lite bättre.

Permalänk
Medlem

Jag är gammal och luttrad och rekommenderar därför av principskäl enbart deras gamla skivor, eftersom allt nytt är skit osv. The Gathering håller fortfarande tycker jag.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Deras första skivor The Gathering och Classical Mushroom är ju klart bäst, den senaste var sådär förrutom möjligen titelspåret då, den var rätt tung. Annan bra musik i genren är ju Logic Bomb, Prometheus, Mandalavandalz, Space Buddha och Vishnudata. Glöm inte Vibrasphere, inte riktigt samma stuk men too good to miss.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Elation Station är väl självklart. Double Click med.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Jag är gammal och luttrad och rekommenderar därför av principskäl enbart deras gamla skivor, eftersom allt nytt är skit osv. The Gathering håller fortfarande tycker jag.

Skit och skit? Har inte Infected själva länge velat byta stil och det är ju det dem gjort succesivt.

Gillar deras senaste skarpt, den visar verkligen prov på deras nya stil med högklass och mums jag gillar det

Permalänk
Medlem

jag tycker hela Im the supervisor-skivan är helt fantastisk.
oh, jag minns arvika 2005 när de inledde konserten med Muse Breaks. helt fantastiskt!

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk

The Gathering och Classical Mushroom tycker jag helt klart. Deras nya stil med multieffekt/modulerade sångpartier gillar jag inte alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Skit och skit? Har inte Infected själva länge velat byta stil och det är ju det dem gjort succesivt.

Exakt, men för mig som faktiskt gillar riktig goatrans så innebär deras nya sound ett rejält nerköp.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Du borde spana in MFG (Message From God), psykadelisk goatrance när den är som bäst.

"Astral Projection & MFG - The Sleeper Must Awaken", alla som inte hört den, fixa!

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Infected Mushroom - BPEmpire [7:09]
Infected Mushroom - Bust A Move [8:22] - klart bäst
Infected Mushroom - Cities of the future [7:01]
Infected Mushroom - I'm the supervisor [8:34]
Infected Mushroom - Muse breako RMX [7:10]
Infected Mushroom - Symphonatic [7:44]

Direktsaxning från foobar-playlisten, Infected Mushrooms bästa låtar enligt mig