Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
På samma sätt som det är upp till var och en att följa alla andra lagar vi har i samhället samt att ta konsekvenserna om man inte följer dom. Dessutom har säkerligen försäkringsbolagen aspekter på sitt ansvar om dessa lagar bryts.

/H

är inte mej du ska övertyga, inte jag som föreslår dragning i elrör

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZKYNET
är inte mej du ska övertyga, inte jag som föreslår dragning i elrör

Har inte anklagat dig för att föreslå det heller. Däremot verkar du ta lite lättsinnigt på det här med att följa lagar "men sedan är det upp till var &en att följa dom". Har du samma inställning till t.ex. alkohol och bilkörning? Drastiskt exempel, jag vet, men följderna av ett elfel inne i en vägg kan bli nog så allvarliga.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk

Bra guide om ämnet infällt/utanpåliggande installation av nätverks kablar.

http://www.nordichardware.se/Guider/?skrivelse=283&page=1

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Har inte anklagat dig för att föreslå det heller. Däremot verkar du ta lite lättsinnigt på det här med att följa lagar "men sedan är det upp till var &en att följa dom". Har du samma inställning till t.ex. alkohol och bilkörning? Drastiskt exempel, jag vet, men följderna av ett elfel inne i en vägg kan bli nog så allvarliga.

/H

jag har alldrig blandat svag å starkström. jag följer nästan alla lagar tex fylla å bilkörning. jag förstår inte varför du skulle hacka på mej istället för han som föreslog dra i stakström (om du nu ska hacka på någon). jag kan alldrig tvinga någon att inte blanda svag å starkström. bara påpeka att det är farligt att göra på det viset, vilket jag gjorde

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem

Alltså om det finns en bestämmelse så kan den ju vara bra att följa. Det är t.ex. inte så skoj om det skulle hända någonting och det skulle visa sig att det berodde på ens egna felhavande.

Med andra ord så kan en ev. självrisk bli betydligt högre om man själv är orsaken till en ev. skada än om det skulle bara vara en "olycka"