Permalänk

Wow server private

Hej,

Jag har en dator som jag skulle vilja ha som wow server. Jag vet inte riktigt hur man gör så om någon skulle vilja vara snäll och skriva en guide eller nåt. Skulle också vilja dra en hemsida på min egna dator där man kan göra accounts osv.

Hojta om jag inte är tillräckligt informativ och säg vad du skulle vilja ha reda på.

Permalänk

Misstänker att detta ämne inte är acceptabelt på swec...

Permalänk
Medlem

Re: Wow server private

Citat:

Ursprungligen inskrivet av beginner_a_datan

Hojta om jag inte är tillräckligt informativ och säg vad du skulle vilja ha reda på.

Har du frågat Blizzard om du får?

Permalänk

bumpad innan låsning.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk

Inget olagligt med en privateserver?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Inget olagligt med en privateserver?

Är väl en upphovsrättsfråga tror jag. Vet inte om det finns nån opensource-klon av Blizzards egen server men om det finns tror jag inte att dom gillar det. Finns det inte är det ju läckt kod som Blizzard har upphovsrätt på och förmodligen inte vill ha flytande omkring på internet.

Till trådskaparen: Använd google, finns video-tutorials på youtube också verkar det som. Men var medveten om att det kanske är olagligt eller åtminstonde gråzon. Proceed with caution.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§7 med mera

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||