Permalänk
Medlem

Problem G15

Jag fick ett G15 av min far i julklapp. Men jag har problem med att få media knapparna och funka dvs play/paus , stopp, och byta låt knapparna inte vill funka till wmp eller winamp.
har försökt ändra inställningar men det vägrar att funka...Har till och med installerat om det flera gånger och startat om datorn.

Någon som vet något annat sätt?

Visa signatur

E4400 - Asus P5B-Mx - 2gb Corsair Twin2X 5400 - Western Digital 250gb - Asus x1950Pro - Sharkoon Rebel9 - 3DMark -01 28500p

Permalänk
Avstängd

Har du provat gå in i egenskaper och sedan "Global Hotkeys"? Det funkade för mig, man bara väljer vilken knapp som ska göra vad:P

Visa signatur

Cpu [ intel Q6600 @ 3ghz ] Minne [ 4gb pc6400 corasair ] Moderkort [ gigabyte DS3 ] Grafikkort [ HD3870 ] Hdd [ 250GB, extern 500gb ] Skärm [ HP w2207h ] Tgb [ Logitech G15 ] Mus [ Logitech G5 ] Ljud [ Creative 5.1 ]

Permalänk
Medlem

Det blir bara error när jag gör det på winamp.

Visa signatur

E4400 - Asus P5B-Mx - 2gb Corsair Twin2X 5400 - Western Digital 250gb - Asus x1950Pro - Sharkoon Rebel9 - 3DMark -01 28500p

Permalänk

mina knappar funkar inte i winamp heller, men har inga problem med varesig WMP eller foobar, som jag använder.

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk
Medlem

har samma problem,
Mumsig, vart hittar man EGENSKAPER och vart:> ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplod3r
har samma problem,
Mumsig, vart hittar man EGENSKAPER och vart:> ?

okej. Eller jag vet inte riktigt om det var rätt intställningar men jag gick in på kontrollpanelen och sedan "skrivare och annan maskinvara" och efter det klickade jag in på tangentbord. Men har lämnat tillbaka tangentbordet för det var Engelskt upplagt.

Visa signatur

E4400 - Asus P5B-Mx - 2gb Corsair Twin2X 5400 - Western Digital 250gb - Asus x1950Pro - Sharkoon Rebel9 - 3DMark -01 28500p

Permalänk
Medlem

Är det nya eller gamla G15, själv har jag det nya och där fungerar allt utan problem.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoD_90
Det blir bara error när jag gör det på winamp.

Då är det nog där felet sitter. Mina media-knappar (G11) fungerade inte heller i winamp förrän jag aktiverade Global Hotkeys i winamps meny.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplod3r
har samma problem,
Mumsig, vart hittar man EGENSKAPER och vart:> ?

I winamp: Options -> Preferences -> Global Hotkeys, kryssa sedan i "Enabled" där så ska det funka finemang

Permalänk
Keeper of the Bamse

På mitt G15 måste jag konfigurera global hotkeys i winamp för att det skulle funka, sen blev det klockrent!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk

en kompis har det gamla G15 (vilket jag med har) men då kör vi ett plugin som heter "Ray's G15 plugin" och då kan man få upp en mycke bättre information på lcd skärmen i winamp. då kan man även trycka så man får upp spellistan och kan välja låt. vad som nu är så knepigt är att jag kan bläddra fram en låt i spellistan å trycka på play knappen, å så spelas de upp. men min kompis som har ställt allt samma som mig måste trycka 2 ggr på playknappen för att de ska funka :S. inte för det är nått stort problem men de är ändå konstigt :S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Är det nya eller gamla G15, själv har jag det nya och där fungerar allt utan problem.

Det är det nya. Men en kompis hade samma problem sen omformaterade han sin dator och efter det funkade det perfekt

Visa signatur

E4400 - Asus P5B-Mx - 2gb Corsair Twin2X 5400 - Western Digital 250gb - Asus x1950Pro - Sharkoon Rebel9 - 3DMark -01 28500p

Permalänk
Medlem

Hej alla! ett logitech G15 är det bra? fattar att det är bra till att spela me men alltså är det bra till typ att göra andra saker me? typ om man spelar cs eller nåt är det då bra till att om man typ ska kolla npt annat så slipper man klicka ner cs och kolla det i rutan på tangentbordet? ni kanske inte fattar och gör ni inte det så tar jag om deXD tack på förhand:D

Permalänk
Medlem

Sedär, fler trådar om nya G15! Sitter med lite andra problem, hotkeys etc. funkar men eftersom jag kör Win2k3 så funkar Logitechs egna drivrutiner inte alls (de går inte ens att installera). Finns det tredjepartsprogram för att lura ut lite information till displayen? Sen jag fick tbordet har den blint stirrat på mig med texten "G15" och det är ingen höjdare. Tänkte bl. a ha lite information från foobar i rutan, men såhär långt har jag inte lyckats alls med det.

Visa signatur

Prylnörd? Vem? Jag? Nääää!