Printer för högkvalitativa utskrifter av jpg

Permalänk
Medlem

Printer för högkvalitativa utskrifter av jpg

Bästa Sweclockers,

söker en skrivare som ska kunna printa jpg-bilder högupplöst och snyggt. Det är viktigt att färgåtergivningen är bra och att utskriften inte blir pixlig eller kornig eller på andra sätt kass. Och detta ska funka på både vanligt papper och blankare, plastigt papper. Format A4 i första hand, A3 är också bra.

Vidare ska skrivaren gå på högvarv.

Så jag undrar, vilken typ av skrivare är bäst för detta? Och vilka specifika skrivare är bäst (kostnadseffektivaste i fråga om patroner och så, respektive bäst kvalitet och hållbarhet)?

MVH Simon

Permalänk
Medlem

varför jpeg? jpeg är väll nästan alltid komprimerade på ngt sätt så du får aldrig lika bra kvalité som med vissa andra format.
hur dyr får skrivaren vara?

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Måste vara ett platt bildformat som alla kan framställa. Sant som du säger, men vet att jpeg är tillräckligt bra för mina syften i a f.

Har inte direkt satt något pristak. 1000-3000 vore bra, men dyrare om det behövs.

Snygga illustrationer på din hemsida f ö.

Permalänk
Medlem

om det är mkt du skall skriva ut kan du ge en tanke till att beställa bilder istället, kan löna sig i vissa fall, och aboslut i a3 storlek, då de skrivarna är lite dyra.
de brukar vara ganska snabba oxå så du kan få bilderna dagen därpå eller två dagar efter, vissa som har det allefall.
kan inte ge ngt direkt tips på skrivare, har inte koll på bläckmarknaden, dock torr jag både canon och epson gör bra saker.

PS: och hemsidan är inte uppdaterad på ett år typ eller så. Mer nya bilder på http://stahrscape.blogspot.com

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Okej, jag ska ha en skrivare, det är spikat i alla fall.

Tror vi att bläckstråleskrivare har problem att printa ut på plastigt, blankt papper?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klgnhr
Okej, jag ska ha en skrivare, det är spikat i alla fall.

Tror vi att bläckstråleskrivare har problem att printa ut på plastigt, blankt papper?

Nu måste du beskriva noggrannare vad du ska skriva ut på. Är det glossy-papper, photo-papper, eller rent av OH-plast?

Det finns speciel OH-papper för bläckstråleskrivare, där ytan är sträv för att bläcket ska ha någonstans att fästa.

Om du ska skriva ut på någon annan plast tycker jag absolut att du ska lämna bort det arbetet, särskilt om du nu ville ha upp emot A3-storlek.

Visa signatur

Workstation: | AMD Athlon64 X2 3600+ || ECS C51GM-M nForce410 || 4x1GB Dual Channel Corsair PC5300 || XFX GeForce 8500GT 256MB || 1x120GB |
Server: | Dual Intel PIII (Socket 370) 2x1,0GHz || 2x512MB + 2x256MB SDRAM || Geforce 2 mx400 || 1x80GB 2x120GB 2x160GB 4x250GB|

Permalänk
Medlem

Glossy!

Så, vilken skrivare ska jag ha?