Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
exakt hur stor är risken med raid 0? är väl där då den delar upp info på båda och inte samma info på båda (ursäktar förklaring men jag vet inte hur jag skall fråga det ^^)

jag sitter med en disk och funderar på att skaffa en till och raida. så hur gör jag för att raida om jag köper en disk till om jag inte vill installera om hela skiten (har pationerat disken jag har nu)

pm:a tack (får ju inte sabba tråden ju ^^)
ursäktar jag frågar här inne :]

Raid 0 skriver halva filen på varje disk, fördelen är att ska du läsa stora filer får du i teorin dubbel prestanda, för du läser då halva filen från varje disk och får då dubebl läshastighet.

Har du redan data på en disk och inte vill formatera finns det egentligen ingen fördel med raid, bara nackdelar. Raid 0 kommer du inte kunna köra endå utan att formatera.

Nackdelarna med raid 0 är att om bara en disk går sönder så är all data förlorad, eftersom halva datan av alla filer försvinner. En annan nackdel är att det oftast är långsammare som systemdisk, då man får lite längre accesstider (den snitt-tid det tar för disken att börja läsa en slumpvald fil) eftersom inte bara en utan två diskar ska hitta fram till filen innan man kan börja läsa. Är den ena disken snabb måste den endå vänta på den andra.

[EDIT]:
ONT:
2x

Lånade bilden från www.max.se

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd

oh så det finns inget att hämta för mig där då?
och som systemdisk så är det heller inte bra.
typiskt.

tack för infon du sparade mig några hundralappar.
mer till kassan för ett ps3 nu ^^

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Ein bromsslang 189kr

Permalänk
Medlem

Hörlurar - creative Ep630

och ljuddämpningsmatta från Be quiet:)

Edit: Glömde kylaren! Ca 55c load oklockat i ett varmt och ljuddämpat litet chassi.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Creative Fatal1ty 298kr inkl frak @ Radars.se
HD-Dvd Lady in the water 238kr inkl frakt @ Filmia.se

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Idag fick man en sms-avi. Det var bara till och hämta det.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Varför händer det ingenting när jag klickar på pici-tummarna? Måste högerklicka och "öppna länk"

IE 7, vista64 home premium

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

klicka höger om dom...

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Hur är den där Max-börjaren för 19 kr? Som en Cheese på Mcdonalds eller är det lite mer att bita i?

Permalänk
Medlem

Helt såld på HD nu! (Fast verkar som HD DVD går mot sin undergång, så man får väl snåla ihop till en blu-ray spelare.)

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
http://www.dvd-bonus.com/images/octobre07/bladerunnerhd.jpg

Helt såld på HD nu! (Fast verkar som HD DVD går mot sin undergång, så man får väl snåla ihop till en blu-ray spelare.)

Samma här..

men ibland ser man inte skillnaden känns det som
Tänker mest på 300, men va fan kan vara så att jag inte tänker på det, ska faktiskt testa att jämföra.

men visst bilden är skarpare utav bara helvete på 300

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Ett stycke

Samt

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk

300 är så jäkla brusig. Jag fattar inte varför dom gjorde den så, med tanke på att typ 70% av filmen är gjort på dator. Skulle ha blivit så mycket grymmare om den va lika skarp och fin i bakgrunden som i karaktärernas nyllen.

Ont: Beställde mig äntligen lite grejer ikväll.

Creative Gigaworks T20 Högtalare, för att ha på jobbet. Tråkigt att stå själv uppe på en plattform och trycka löpsedlar hela nätterna Lite hög musik fixar förhoppningsvis biffen.

Lite nytt gott för musklerna, och ordentliga shakers. Jävla coop-shakers lämnar hälften av innehållet på rummets väggar

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Samma här..

men ibland ser man inte skillnaden känns det som
Tänker mest på 300, men va fan kan vara så att jag inte tänker på det, ska faktiskt testa att jämföra.

men visst bilden är skarpare utav bara helvete på 300

300 är ju hetare på HD DVD än på Bluray, främst för Bild i Bild funktionen och lite mer extras.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Köpte ett par nya arbetsredskap (jobbet som betalar notan):

Nokia 5310 - var sugen på SE P1 men den låg utanför budget så det fick bli den här smidiga saken istället.

Lenovo T61

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Sony DSC T70.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Håller helt med dig! Du kan få skriva en liten recension om du har lust.
Var köpte du det förresten och vad kostade det (summa kardemumma)?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
håller med, en recension vore trevligt

Prylarna anlände med posten idag och jag hoppade såklart in i duschen direkt för att få inviga.

Rakningen tog ganska mycket längre än med vanliga gilettehyvlar, mest för att jag var lite smårädd för Featherbladen som enligt sägen ska vara "Ninja-vassa", vilket dom också var.
Jag tog det lugnt och klarade mig undan med nått riktigt litet sår, antar att jag får öva på min teknik lite mer
Resultatet var dock BABYLEN hy, och utan all irritation iallafall jag får av gillettes hyvlar.

helt klart kanon och värt varenda öre med tanke på hur mycket man kommer spara in på nya blad i framtiden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Hur är den där Max-börjaren för 19 kr? Som en Cheese på Mcdonalds eller är det lite mer att bita i?

Det är en helt vanlig fullstor burgare Inte en liten 45 grammare alltså.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

I och med att hållaren för processorkylningen på mitt morderkort gått sönder var jag "tvungen" att köpa ny kylning som inte behövde denna plastanordning. Så det blev en
Thermalright Ultra-120 Extreme

och en
Noctua NF-S12-800

Visa signatur

Permalänk

tips. jag hade köpt 1200 vars noctuan. kan strypa den med motståndet som följer med.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
tips. jag hade köpt 1200 vars noctuan. kan strypa den med motståndet som följer med.

Kunde man ju gjort, men det är redan skickat (älska dustin, beställde idag kring 11:30 och det skickades, lämnade lagret och åkte iväg med posten, strax före 15:00) så det får nog vara. Kan tänkta på det tills nästa gång, fast då kanske den nya Noctua modellen har nått fler affärer samt gått ner i pris (260 kr är lite mer än 160 ).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inhandlades lite kläder...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

rastersize du får säga hur bra den combon fugerar Funderar själv på att köpa likadana grejer då jag tycker att stockkylaren till min am2 4200+ låter bedrövligt.

Permalänk
Medlem

10x KingArms Magasin till M14 (till airsoft)
3st olika Tamiya-kontakter (till airsoft)
2x2 meter silikonkablar, 2,5mm (till airsoft)

Om det inte framgick så är ovanstående till Airsoft.
Bössan kommer dock ej förens om några veckor...

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Blir det något plogande i kväll då eller? ;o

OnT:

http://www.frm.nu/dump/53/sggg.JPG

Fick hem den i går.
Luuuuvin' it =]

Nice , en Gibson SG eller hur ?

Visa signatur
Permalänk

Första delen inköpt till den nya datorn

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344091

Sitter dock nyformaterad i min nuvarande burk för tillfället......

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk

Köpte nåt julpaket, 100 ml rakvatten, 50 ml after shave och 100 ml med nåt prada-shampoo. 612kr istället för 1250kr, bra pris.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk

500g Eiselt Kreatin mono

750g Eiselt Double Pro protein pulver

Eiselt shaker

Det blir en till månad "minibulk". Gick på strax under 600kr inkl. frakt.

Permalänk
Medlem

Scythe Katana 2

Behövde något som är bättre än stock kylarn.

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwingis
http://pici.se/pictures/pInoQcbGn.jpg

Sony DSC T70.

Är kamearen nåt vidare att hurra över?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |