Kan inte starta bioshock efter att jag installerat vista

Permalänk

Kan inte starta bioshock efter att jag installerat vista

hej har nyss formaterat om datorn tagit bort allt som fanns på disken och installerat windows vista..

men jag kan inte spela bioshock, har installerat om det 2 gånger men så fort ja klickar på exe filen så får jag detta felmedelande

andra spel som t.ex total war funkar utmärkt.
när jag hade xp så funka det utan problem

Permalänk
Medlem

har installerat det på samma sätt som innan? och kollat händelseloggen?

snygga bilder..

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Avstängd

En kompis får upp ett liknande felmeddelande när han ska starta Setpoint.

Finns några trådar här med folk som har fått samma felmeddelande... men ingen hade visst fått något svar på problemet.

När jag sökte runt lite på google så verkade några ha löst problemet genom att installera om Vista.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med att få igång spelet (+ flera andra) men har givetvis glömt bort hur jag löste det. Tror det kan lösa sig om du patchar det till v1.1.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Fick för mig att det handlade om att någon dll-fil från Visual Studio. Kan mycket väl minnas fel dock. Minns dock att "sida-vid-sida" var direkt översatt från "side-by-side" i det engelska felmeddelandet.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

vars hittar jag händelse loggen ?
jo ha testat med patch 1.1 men de bli samma sak

Permalänk

Vilken version av windows kör ni? har alla ni 64 bitars?

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hartridge
vars hittar jag händelse loggen ?
jo ha testat med patch 1.1 men de bli samma sak

eventvwr.msc i kör borde fungera.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Testpilot

Det är avsaknaden av .NET framework som orsakar sida-vid-sida problemet. På BioShock-DVD:n finns en mapp som heter vs redist, installera vcredist_x86.exe som ligger i den så ska det funka.

Patchen löser troligtvis ingenting då det inte är fel på spelet, det är du som inte har installerat alla nödvändiga program.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

tack så mycket för hjälpen det fixade biffen, men nu fick ja annat problem i stallet spelet startar men bilden är svart (fast de kan jag nog klura ut själv) tack åter igen

Permalänk

Bilden 8200612091... var ju trevlig i alla fall ...

Permalänk
Medlem

Du måste installera en fil som heter "vcredist_x86" .

Visa signatur

/scahN

Permalänk

FOrtsätter tråden: jag sitter på Vista 64 o får inte bioshock o fungera heller, har uppdaterat till 1.1 och kört vcredist_x86 men vet ej om den installeras. Det funkar ändå inte: felet är att då jag trycker new game så får jag en mörk bild, ljudet funkar och nästa laddscreen syns liite lite... Men bioshock funkar inte... FÅr tabba ur o stänga av. I win står det "bioshock.exe har slutat fungera".

Några fler tips??

Dave

Visa signatur

Just because u aint paranoid it dosent mean they aint after you...

Permalänk
Medlem

Det saknas troligen .dll filer i windows mappen som du tog bort när du formaterade ... Jag natar att du hade 2 partioner eller hårddiskar då formaterade du bara Os partionen.. hände samma sak för mig fast med Colin Dirt.. det blir bara att installera om tror jag.

Visa signatur

[Dator]
Fractal Design R5 , Intel core i7 6700k, 16Gb DDR4, 500Gb Samsung SSD, GTX 1070

Permalänk

Alltså jag har installerat bioshock från scratch, ren installation, har ny dator så inget av gamla datorn e kvar!

Dave

Visa signatur

Just because u aint paranoid it dosent mean they aint after you...