Om ni skulle köpa er en ny Lap-top i dag, vilken ?

Permalänk
Medlem

Om ni skulle köpa er en ny Lap-top i dag, vilken ?

Som frågan lyder, skulle ni köpa er en ny lap-top i dag, vilken skulle ni köpa? Säg att mmaxbudget är ca 30 kkr.

Personligen skulle jag köpa en Dell XPS M1730.

Detta är inget jag har råd med eller ska göra men jag tyckte det kunde vara skoj att höra vad ni andra skulle välja

Drömma måste man ju få

Permalänk
Medlem

MacBook Pro 17" med lite större hårddisk och ett nice fodral till den

Är så mycket som lockar med mac, men har inte haft råd än vid datorköp

Permalänk
Medlem

Jag skulle förmodligen dra till med en Vaio TZ med allt lull lull som SSD disk osv

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

macbook pro eller en alienware

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
macbook pro eller en alienware

MVH

Jo, en MBP vore ju skojj o ha kanske Men visserligen e den lite stor, därför jag valde bort den till förmån för min MB. En riktigt fin dator dock!

Im hooked on small computers

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

MBP lr Alienware

Permalänk
Medlem

Clevo eller Alienware,Rock,Sager

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Alienwares 15-tummare med 8800m. Utan tvekan.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Macbook Pro med 17" High Def-skärm och 2.6GHz CPU. Fiiint.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

"Att drömma är ett sätt att leva" - någon

Det är bara att börja frossa
http://www.rockdirect.com/viewNotebook.php?pName=XTREME%20770

Permalänk
Medlem

Alienware m15x!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jo, en MBP vore ju skojj o ha kanske Men visserligen e den lite stor, därför jag valde bort den till förmån för min MB. En riktigt fin dator dock!

Im hooked on small computers

jo det är synd.. skulle hellre vilja ha en mb fast med mbp innehållet.. gillar speciellt den vita.. dock så är jag osäker på en mac.. pga. min lärare har en mb (en vit), och den har typ inga fläkt hål? så den borde bli varm

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk

jag skulle nog också rösta för macbook pro.

om du vill ha en dator i ett mindre format så skulle jag nöja mig med en dell xps m1330 för en 15kkr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
jo det är synd.. skulle hellre vilja ha en mb fast med mbp innehållet.. gillar speciellt den vita.. dock så är jag osäker på en mac.. pga. min lärare har en mb (en vit), och den har typ inga fläkt hål? så den borde bli varm

MVH

Den har gömda fläkthål, framför skärmen typ, väldigt svårt att förklara, dock blir datorn inte speciellt varm.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

EEE-PC, och sen modda den som fasen

Edit: Oopsie, såg inte hela 30k prislappsgrejen. Nåväl - jag kommer ändå inte ha så mycket pengar på ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Jo..

Jo Macbook pro verkar ju vara en dator många vill äga, jag är dock van vid Windows och har enbart och alltid arbetat med Windows. Skulle kännas konstigt att börja använda OS Leopard.

Mvh
Team_AMD

Permalänk
Medlem

Lugnt en Alienware med 8800m GTX i SLI, nu har jag dock redan beställt en Dell XPS M1730 med 8700m GT I SLI, får duga så länge

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

Team_AMD; Du vet att du kan installera Windows på den lätt som en plätt va? Det är väl den stora fördelen med Mac nu förtiden, både Windows OCH OS X!

Men den nya Alienwaren tycker jag ändå knäcker Macbooken på de flesta punkterna. 1920x1200 på en 15" skärm är ju bara för jädra läckert alltså, 8800gtx mmm. Det enda jag saknar är LED-skärm på den... Det är ett plus som MBP har över Alienwaren...

Sen tycker jag att Alienware har ett mycket bra pris i förhållande till sin prestanda. Men innan Alienware nyss kom ut med sin nya laptop hade jag också svarat Macbook Pro.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Team_AMD; Du vet att du kan installera Windows på den lätt som en plätt va? Det är väl den stora fördelen med Mac nu förtiden, både Windows OCH OS X!

Jag har hört man kan göra det i en MacBoook Pro men aldrig skådat det själv eller någon som gjort det. Är lite nyfiken på hur det funkar faktiskt.

Mvh
Team_AMD

Permalänk
Medlem

Säger bara!
http://www.alienware.com/product_detail_pages/area-51_m15x/ar...

Dreggel dreggel dreggel, fan nu blev det blött på golvet!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

om man hade 30k hade jag köpt en mb air och en fet stationär.

Permalänk
Medlem

Team_AMD: Lite offtopic nu men det är ju din tråd Här är en blogg från en som installerade Vista på sin Macbook. Verkade gå ganska smärtfritt. https://blogs.msdn.com/hans_vb/archive/2006/06/02/614799.aspx

Känner flera som kör XP på sina MBP men ingen som kör Vista. Alla tyckte XP var extremt enkelt att installera, det enda som behövs är programmet "Bootcamp" (förutom en Windows-skiva med nyckel då förstås).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade köppt en http://www.apple.com/macbookair/ ty tusan va sweet

Permalänk
Medlem

mm, ändrade mig precis...

say no more...

Permalänk
Avstängd

jag är faktiskt lite inne på att köpa Alienwaren med 8800gtx, kostar ca 20k så d e inte så farligt..
men den går inte att skicka till sverige verkar det som? finns inte med på listan iaf=S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
mm, ändrade mig precis...

<bild på macbook air>

say no more...

Prislapp som är väldigt nära MacBook Pro, och sunkig funktionalitet.

say no more...

Permalänk
Medlem

heh, den såg inte lite ömtålig ut den macbooken

I somras köpte jag en hp 9575, 8600m gs, t7300, 320gb och 2gb ram för 12k exkl moms. Hade jag gjort något annorlunda hade jag nog lagt mindre pengar på laptopen och dessutom köpt en stationär. Jag har märkt verkligen hur laptops inte kan mäta sig med den prestanda och ergonomi stationära har. "Ah men kolla alienware för 25k värsta grym ju". Då köper jag hellre en duglig liten laptop som man kan spela en del spel på, tex Wow, BF2 och source för 7-8k, och en grym stationär för 15k. Då slipper man kompromissa varken batteritid, mobilitet, ergonomi eller prestanda.

Så hade jag gjort...

Permalänk
Medlem

haha, äh, funktionalitet...

det där är en sån laptop som står framme för surfning på vardagsrumsbordet.

I en drömtråd har väl alla råd med 2 laptops?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
heh, den såg inte lite ömtålig ut den macbooken

I somras köpte jag en hp 9575, 8600m gs, t7300, 320gb och 2gb ram för 12k exkl moms. Hade jag gjort något annorlunda hade jag nog lagt mindre pengar på laptopen och dessutom köpt en stationär. Jag har märkt verkligen hur laptops inte kan mäta sig med den prestanda och ergonomi stationära har. "Ah men kolla alienware för 25k värsta grym ju". Då köper jag hellre en duglig liten laptop som man kan spela en del spel på, tex Wow, BF2 och source för 7-8k, och en grym stationär för 15k. Då slipper man kompromissa varken batteritid, mobilitet, ergonomi eller prestanda.

Så hade jag gjort...

ah, men tråden handlar ju om Vilken LAP-TOP man skulle handla för 30k
inte om man ska köpa stationär istället! förstår du?

Permalänk
Medlem

Ja, och då sa jag att jag, medan alla "ooh köpa dator för 25k", skulle köpa en billigare, mer portabel (tex zepto), och en stationär, för att slippa kompromissa...

"förstår du?"