Vilken funktion skulle ni vilja ha på eran laptop?

Permalänk
Avstängd

Vilken funktion skulle ni vilja ha på eran laptop?

Jag skulle vilja ha en knapp på datorn som gör att locket öppnar och stänger sig automatiskt, så att man slipper dra upp o ner det själv. skulle enligt mig vara mycket behändigt:)
vad har ni för idéer?

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

En laptop med bra kylning som man kan reglera fläktarna i

Skulle vara en dröm

inte för och klocka, men har nåjja på allt med temp att göra ^^

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

En blåtands-USB-hubb så man slipper ha något inkopplat till USB-anslutningarna på datorn ^^

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tjaa som fynn skrev, bättre fläkt och en reglerbar sådan:p
annars fetar hdd.. kanske HD/Blueray spelare oxå ^^

Permalänk
Medlem

SSD disk såklart.
Annars har jag inget att klaga på min Zepto 3215w.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Att det fanns en knapp som jag kunde trycka på så att den gjorde mina läxor!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soderberg
Att det fanns en knapp som jag kunde trycka på så att den gjorde mina läxor!

oj det var smart, och om du har en sån knapp blir du ännu smartare!

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk

Mekanisk strömbrytare för wlan och bluetooth, finns på vissa äldre bärbara vet jag. Även kameran och mikrofonon kunde ha en gemensam mekanisk strömbrytare, men detta är inte lika viktigt.

Fördelen är säkerheten, då en ej strömsatt bluetoothmodul är svår att hacka sig in i. Avstängd via mjukvara, ja det kan man ej lita på. Dessutom är en strömbrytare enklare att förstå för alla när modulen verkligen är avstängd.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Mekanisk strömbrytare för wlan och bluetooth, finns på vissa äldre bärbara vet jag. Även kameran och mikrofonon kunde ha en gemensam mekanisk strömbrytare, men detta är inte lika viktigt.

Fördelen är säkerheten, då en ej strömsatt bluetoothmodul är svår att hacka sig in i. Avstängd via mjukvara, ja det kan man ej lita på. Dessutom är en strömbrytare enklare att förstå för alla när modulen verkligen är avstängd.

Finns på nyare också.
Har det på min asus v2s.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Mekanisk strömbrytare för wlan och bluetooth, finns på vissa äldre bärbara vet jag. Även kameran och mikrofonon kunde ha en gemensam mekanisk strömbrytare, men detta är inte lika viktigt.

Fördelen är säkerheten, då en ej strömsatt bluetoothmodul är svår att hacka sig in i. Avstängd via mjukvara, ja det kan man ej lita på. Dessutom är en strömbrytare enklare att förstå för alla när modulen verkligen är avstängd.

Känns som en grej som kommer att krångla. Vet hur det är på morsans HP-laptop..

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
oj det var smart,
och om du har en sån knapp blir du ännu smartare!

Tack, behövs inte.. klarar mig fin fint iaf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0rk
Finns på nyare också.
Har det på min asus v2s.

Och till HP Pavilion

Permalänk
Medlem

Solceller så man kan ladda de ute ^^. Ganska bra ifall man vill sitta ute länge utan att behöva ladda datorn.

Stor ssd hdd skulle vara najs. Sen vändbar skärm med touchscreen.

Vet att de sakerna jag nämnt finns i en form eller annan. Men skulle vara riktigt trevligt att ha, lite lyx o onödigt dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew!e
Solceller så man kan ladda de ute ^^. Ganska bra ifall man vill sitta ute länge utan att behöva ladda datorn.

Stor ssd hdd skulle vara najs. Sen vändbar skärm med touchscreen.

Vet att de sakerna jag nämnt finns i en form eller annan. Men skulle vara riktigt trevligt att ha, lite lyx o onödigt dock.

Solceller - yes det har jag också tänkt

Borde ju komma förr eller senare tycker man. Hjälper inte så mycket kanske men kan man ladda lite och får 30 minuter mera batteritid så är det ju grymt.

Sen borde det väl vara dags för någon att uppfinna ett par VR-glasögon som funkar snart.... så kan man skippa skärmen helt och hållet!

Permalänk

Jag skulle gärna ha inbyggd projektor istället för skärm. Så man kunde blåsa upp bilden på 50" på en duk istället. Uttag för vattenkylning vore fint också, så man bara kopplade in två slangar och den drog vatten genom datorn. Skulle nog gå att köra 8800m i en 14,1" då, vilket vore mycket mysigt med min projektorlaptop... men när den kommer så lär nog 8800 vara gammalt också hehe...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Jag vill ha.

En "Armageddeon" knapp
En "Earth selfdestruction" knapp
En mugghållare
Inbyggd toalett om man blir nödig ute i skogen
Inbyggd tandborste eftersom jag alltid glömmer den, men aldrig datorn
inbyggd godisskål
bankomat så jag slipper springa och leta efter dem.

Sist men viktigast,
En inbyggd skrivare, eller mer seriöst så en add-on som man ställer datorn på, ca 1CM tjock skrivare under datorn. Som en dockningsstation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag vill ha.

En "Armageddeon" knapp
En "Earth selfdestruction" knapp
En mugghållare
Inbyggd toalett om man blir nödig ute i skogen
Inbyggd tandborste eftersom jag alltid glömmer den, men aldrig datorn
inbyggd godisskål
bankomat så jag slipper springa och leta efter dem.

Sist men viktigast,
En inbyggd skrivare, eller mer seriöst så en add-on som man ställer datorn på, ca 1CM tjock skrivare under datorn. Som en dockningsstation.

Känns som att du vann den här tråden.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk

SJälvklart bättre kylning för bättre preestanda, kanske ett längre hållbart batteri oxå?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR