Utebliven vara i beställning från komplett.

Permalänk
Medlem

Utebliven vara i beställning från komplett.

Jag hade i onsdags beställt följande från komplett:

1,00 ST 335663 ABIT AN52, nForce 520, DDR2,Socket-AM2,
SATAII, GbLAN, ATX, PCI-Ex16

2,00 ST 341703 OCZ DDR2 PC6400 2048MB KIT, Reaper HPC,
2x1024MB, Heat Pipe, (CL3-4-4-15), E.P.P

Dvs ett moderkort samt två kit med sammanlagt 4st 1GB minnesmoduler. När jag ikväll väl kommit hem från jobbet och öppnat paketet så ser jag att dom endast skickat med ett par minnen, det andra paret saknas. Moderkortet är av rätt modell och ser likadant som på deras hemsida förutom på en punkt: den är inte sobert blå/svart utan orange/grön. Inte det optimala när man planerat sitt nya bygge att gå helt i lika färger (blå/svart).

Jag har skickat ett mail till komplett men paranoid som man är så far en massa tankar genom huvudet nu. Kommer dom anklaga mig för bedrägeri eller? Står ju på packsedeln att dom packat två st kit med minnen... men likaväl fick jag bara ett. Är det någon annan som råkat ut för något liknande och kan ge råd i detta fallet?

Edit: Moderkortet ska väl egentligen inte nämnas vara kompletts fel. Modellbeteckningen är densamma så där har nog komplett bara inte insett att tillverkaren bytt färg på komponenten.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Sånt där brukar lösas smidigt och enkelt. Komplett får kontrollera lagersaldot på hyllan bara, om du inte sitter och luras så har de ett paket för mycket

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Avstängd

Verkar som jag inte är den ände personen som får fel grejjer av komplett iaf. Vet hur det känns...

Vänta på mail från dom, skicka tillbaka allt, häv köpet och beställ från DB eller Inet är mitt tips

Visst är det förjävligt att man inte kan få rätt saker som man beställer?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Lånar tråden.
Kan man lämna in trasiga komponenter till deras hämtbutiker så att dom kan skicka iväg den eller måste man själv skicka den?

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Lånar tråden.
Kan man lämna in trasiga komponenter till deras hämtbutiker så att dom kan skicka iväg den eller måste man själv skicka den?

Du kan lämna in det i hämtbutiken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Lånar tråden.
Kan man lämna in trasiga komponenter till deras hämtbutiker så att dom kan skicka iväg den eller måste man själv skicka den?

Ja det kan du. Men först måste du fixa ett RMA-nummer som du får genom att kontakta kundservice (via mail eller tel). Sen är det bara att packa grejerna och ta med RMA-numret och lämna dem i någon av hämtbutikerna.

Permalänk
Medlem

Samma sak hände mig i våras vid beställning från Komplett, hade beställt diverse prylar och en tub kylpasta. När paketet kom fram så fanns kylpastan med på packlistan men inte i paketet.

Permalänk
Medlem

Fick svar från komplett idag:

Citat:

Hejsan, Vi har meddelat vårt lager att 1 minneskit saknades i din leverans och dem kommer att skicka ett nytt så fort som möjligt till dig. Om du önskar skicka in moderkortet på öppet-köp vänligen följ anvisningarna nedan:

Det vill säga att allt har löst sig.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk

jag fick ett headsett när jag köpt fläktkotroll från DB, och dyra var det inte heller

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

allt ni just har diskuterat kalla "human error"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic
allt ni just har diskuterat kalla "human error"

Error i arbetsrutinerna snarare.

Permalänk
Sötast

Människor felar, säker på att ni själva gjort ett misstag då och då.

Permalänk

NEJ... ALDRIG kan en MÄNNISKA fela... nooo nooo nooo... no way!

nu har iofs komplett ett automatiserat system.... så kanske är det ett "robotic error"? aja... aldrig kan väl en robot göra fel heller hehe

ne fasiken ett bortkommet minneskit fixar de nog snabbt och lätt ring dem bara!

Permalänk
Medlem

Nu tar jag upp tråden igen då mina minnes-äventyr med komplett fortsätter...

Efter att komplett snabbt och smärtfritt fixat den tidigare ordern så tänkte jag beställa mer grejer från dom den 20 februari 2008. Närmare bestämt följande:

2,00 ST 325571 OCZ DDR2 PC8000 2048MB KIT, Titanium
Alpha VX2, w/two 1024MB, CL4-4-4-15

1,00 ST 343438 ABIT AX78, AMD 770, Socket-AM2+, DDR2,
ATX, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16

Dvs ett moderkort och 2st minneskit med 2 minnen vardera.

När paketet väl anlänt så var innehållet ett st moderkort (precis det jag beställt, bra där komplett) och två st minneskit med 2 minnen vardera...

Den som inte är lagligt blind kan se att jag fått ett paket av de minnen jag beställt samt ett paket om-märkta OCZ Reaper 8500 minnen. Naturligtvis var jag missnöjd och kontaktade komplett som fixade fraktsedel så jag kunde skicka tillbaka det om-märkta minnena. Men det visade sig att komplett inte kunde få fram de minnen jag beställt så under en lång tid väntade jag bara på att det skulle ramla in nåt på komplett som var värt att beställa istället...

Den 10 mars 2008 så ser jag att komplett igen fått in de minnen jag ursprungligen beställt så jag skickar iväg ett e-mail till dom och frågar om jag nu kan få dom. Det gick bra. Jag bad dom även kontrollera så att det var verkligen sådana minnen och det skulle det vara. Sagt och gjort, komplett skickar minnena, jag hämtar ut dom idag och får...

...tillbaka exakt det paret minnen jag skickat till dom.

Nu är jag fan less på komplett. Ska ännu en gång skicka tillbaka dessa minnen och kräva att de fixar fram det minneskitet som jag ursprungligen beställt och betalat för. Om jag inte är helt ute och cyklar så kan jag enligt lag ha rätt att köpa från en konkurrent och komplett får betala mellanskillnaden. Hade en utbildning på jobbbet från konsumentrådgivningen där dom tog upp ett sådant här fall. Rätta mig gärna om jag har fel...

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Hoppas du har hjälm på dig för du är inte på en cykelväg

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Hoppas du har hjälm på dig för du är inte på en cykelväg

Är du helt säker? Mitt minne är tyvärr lika dåligt som det är kort, så jag kommer inte riktigt ihåg allt. Men om ett företag inte kan/vill leverera det som man kommit överens om med kunden, trots att man fått betalt, så kan kunden vända sig till någon annan för att få jobbet gjort och kräva att företaget som man hade det ursprungliga avtalet med får stå för betalningen...

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

jag tror du behöver en MYCKET! kraftig hjälm. har komplett satsen i lager så får du väldigt svårt att motivera ett sånt förfarande från din sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
jag tror du behöver en MYCKET! kraftig hjälm. har komplett satsen i lager så får du väldigt svårt att motivera ett sånt förfarande från din sida.

Men dom har den ju inte i lager. Dom hade ett st kit, det som jag fick (det felaktiga). Dom lagerförde bara de minnena som jag skickade tillbaka utan att ens kontrollera mitt påstående om att det inte är rätt. Sedan skickar dom exakt samma kit tillbaka till mig och hävdar att dom nu kontrollerat att det är rätt minnen.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Eller så struntar du i komplett om du är missnöjd med dem och väljer någon annan affär som dustinhome, datorbutiken.com, inet .........

Det är konsumentens makt att kunna visa sitt missnöje och vända sig någon annanstans.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Eller så struntar du i komplett om du är missnöjd med dem och väljer någon annan affär som dustinhome, datorbutiken.com, inet .........

Det är konsumentens makt att kunna visa sitt missnöje och vända sig någon annanstans.

Javisst EXAKT..Det är så man gör, men denna affären är ju inte klar och komplett har ju inte gjort rätt för sig i denna affär sen kan han ju skita i komplott.

Kabananen : Ordet och principen du letar efter heter Täckningsköp, försök prata med olirc här på SweC om detta.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Nu är det antagligen misstag ifrån kompletts sida, inte att de vägrar sälja honom minnen. Så att prata täckningsköp är bara bortkastad tid.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Låter som komplett har bytt personal ochg tagit in folk med tummen mitt i handen. Så där var det ju inte i början jag började handla där. Finns en medlem på 64bits.se som jobbat på komplett,. Han slutade tack vare att det var tressigt (eller nåt). Kanske det att det saknas nåt ibland?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Nu är det antagligen misstag ifrån kompletts sida, inte att de vägrar sälja honom minnen. Så att prata täckningsköp är bara bortkastad tid.

Du skriver en hel del i trådar som tar upp negativa saker om Komplett ?
Btw, så är det betydligt mycket menigslösare att prata om cyckelhjälmar och nedvärdera trådskaparen som du gjorde i ditt förra inlägg och vad du tror eller inte tror, är ju bara din tro.
Nog bättre att komplett får besvara, eller för du deras talan ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Komplett har väl en användare här på sweclockers vad jag vet. Nu minns jag inte vad han heter

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Komplett har väl en användare här på sweclockers vad jag vet. Nu minns jag inte vad han heter

Komplett har flera users och konton här på SweC, dock har jag aldrig sett Odname vara en av dessa, säkert bara en av de vanliga gaphalsarna.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Du skriver en hel del i trådar som tar upp negativa saker om Komplett ?
Btw, så är det betydligt mycket menigslösare att prata om cyckelhjälmar och nedvärdera trådskaparen som du gjorde i ditt förra inlägg och vad du tror eller inte tror, är ju bara din tro.
Nog bättre att komplett får besvara, eller för du deras talan ?

Det är inte nedvärderande att använda samma terminologi som trådskaparen använder själv. Han fick sitt svar. Vad har du själv tillfört?
Du sitter och håller på med milda personangrepp, till vilken nytta?
Har det med tråden att göra?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Det är inte nedvärderande att använda samma terminologi som trådskaparen använder själv. Han fick sitt svar. Vad har du själv tillfört?
Du sitter och håller på med milda personangrepp, till vilken nytta?
Har det med tråden att göra?

Jag tillförde tråden termen Täckningsköp, vilket var vad TS pratade om och hänvisade honom till en som kan detta, medans du väljer att gissa vad komplett sysslar med.

Nog om detta, back to topic tack.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

JA komplett vägrar att sälja vissa produkter till trådskaparen, det låter rimligt.... Det är inte alls ett fall av mänskligt felande och ett datoriserat plocksystem....

Det är rimligare att komplett medvetet försöker lura kunden.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar. Nog minsann har detta utvecklats till lite av en komedi. Nu ligger bollen på komplett's halva, återstår att se vad dom svarar...

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Hedersmedlem

*trådlåsning omvärderad*

Håll er till topic och var trevliga mot varandra

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||