Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så är man vaken för att man kan känna saker och reagera på sånt som man inte riktigt kan göra när man sover. Svårt för läkarna att veta annars liksom.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
varför måste man vara vaken?
har aldrig fattat det riktigt, visst, när man pillar i hjärnan, men på andra delar.. varför?
Och såklart, Starkt av dig pale, klarat dig så här långt, jag tvivlar inte ett dugg på att du fixar detta!

Narkos kan vara ganska farligt. Och så finner dom inte smärtan så stor att det skall vara nödvändigt. Men det är sjukt läskigt och obehagligt. Kan även göra fruktansvärt ont.
Men min överläkare va inne igårkväll så jag snackade lite med honom.
Kommer att få samma bedövningsmedel som man ger kvinnor som skall föda.
Vilket det är bra drag i. Kommer även få en hel del valium.

Ligger o väntar på att dom ska börja pre-medicinera mig snart. vid 9 tiden skall dom rulla ner mig, så dom kommer väl vilket minut som hellst o sätter nål i armen och börjar knarka ner mig sakta men säkert.
Får nöjja mig med att jag får åka hiss hög som ett hus det är skoj, känns så jävla konstigt, sist började jag skratta som fan

Proverna kommer antagligen ta så pass lång tid att jag får vara hemma över julen. Om andning och så sköter sig, men det har inte vart några större problem med den.
Som skall sätta in svamp medicin och kortison. Då dom är väldigt fundersamma på vad fasen det är, för på bilderna tycker dom högsta läkarna inte att det ser ut som tumörer. Och jag har redan tagit massor av vävnadsprover när dom gick ner med kamera. Då sa dom att det såg ut som tumörvävnad. Men de proverna gav inte ett skit.
Kan även blitt så att det är kroniskt nu. Så att jag kommer att medicineras tätt, men med väldigt lite cellgifter. Inte så jag tappar hår eller så. Men jag kommer sakta men säkert bli sjukare och sjukare med tiden.

Men ännu är det massor av spekulationer bland läkarna.

Nu kom en syrra o ska hugga lite i armen.
Så nu reser jag snart iväg en stund

//Pale

Permalänk
Medlem

Nu vill jag inte låna sådär överdrivet smörig och blödig, men jag måste bara säga att det är verkligen inspirerande att läsa denna tråden och all skit du har tagit dig igenom och fortfarande gör.

Oavsett om det gäller cancer eller andra hemskheter i livet så gör din attityd så väldigt mycket. Inte bara för dig själv, även andra inklusive mig själv.

Har följt tråden mer eller mindre från den dagen du skrev första inlägget och hoppas att tråden någon gång kan låsas (om du förstår vad jag menar )

Lycka till och krya på dig!

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Vila i frid

Nu är jag hemma igen.
Efter totalt 9st biopsi stick.
Dock fick jag någon ny bedövning, så jag kände ingenting, hörde bara hur det knastrade lite.

Fick en spruta i skinkan innan, sicken härlig resa det blev.
Dock blev jag inte lungnare, allt bara snurrade och kändes som att jag flöt.
Då började dom pumpa mig med stesolid. Dock har kroppen en förmåga att inte ta till sig det om man är tillräckligt rädd eller stressad.
Så det slog inte igång föränn jag låg uppe på rummet igen. O då jävlar slog det.
Sov i 7 timmar, dom kom o kollade till mig då och då berättade en sköterska, men det gick fan inte att prata med mig, va så jävla körd

Nu är jag bara lite ömm efter alla stick, o det gör lite ont när jag hostar och så.
Men får vara hemma fram till den 8e januari. Så jul och nyår blir hemma iaf.
Dock är jag sjukt trött hela tiden. Men bätre att vara trött hemma med familjen än att ligga på sjukan över jul o nyår.
Att jag får vara hemma är för att det tar så lång tid att odla på de prover de tog. Så bara jag håller mig fri från feber och kan andas normalt får jag vara hemma tills dess.

God jul på er alla // Pale

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att det får vägen för dig denna gången och att du blir frisk! Måste vara enormt jobbigt. Men du kämpar verkligen! Verkligen strong! Hoppas du får en god jul och mår bra framöver!

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Hoppas verkligen att det får vägen för dig denna gången och att du blir frisk! Måste vara enormt jobbigt. Men du kämpar verkligen! Verkligen strong! Hoppas du får en god jul och mår bra framöver!

Den där var egentligen från mig, brossan som var inloggad på min dator :S Men han önskar dig detsamma

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt att läsa att du måste in på behandlingar igen nu, jag som hade hoppats att du skulle slippa den här skiten nu.

Men jag kan hälsa att både frugan och jag håller på dej och hoppas att allt går vägen den här gången också.

Men som många andra skrivit så är du stark och klarar det här också!

Ha en så god jul du kan nu Pale!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Inte varit någon aktivitet här på ett tag, hur går allt?

Permalänk
Medlem

Jag har en liten knöl på insidan av undreläppen.. liten tjaa för å vara där så känns den väl lagomt stor kan man väl säga. men den gör inte ont . känns bara konstigt. men började tänka på det idag faktiskt. har som inte tänkt på det förut..

om man tror det är något.

kan ju som bita ihop på den utan att de gör ont iaf...
;P

kom bara å tänka på det nu ;P hehe

Permalänk
Medlem

Hur känner du dig idag om du ser tillbaka i tiden, jag menar om man läser i början av tråden så ville du nästan inte gå till sjukhuset.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Skulle också vilja veta, har läst hela tråden.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Hur känner du dig idag om du ser tillbaka i tiden, jag menar om man läser i början av tråden så ville du nästan inte gå till sjukhuset.

Idag är ingen bra dag, eller det börjar ta sig.
Hostade till så det knaka i ett revben och det svarntade för ögonen igår.
Antagligen en spricka som blev ännu större, käkat smärtstillande för detta någon vecka. Men fick imorse nya starkare piller.
Har nämnt det tidigare i tråden att jag åker in och ut på sjukan igen nu.

Om du bara menar hur jag känner för sjukhus och så, så har jag ju lärt mig att leva med att vara där. Är inte rädd för nålar längre, om man säger så

Alla prover och bilder jag tagit har gett doktorerna noll.
Men någonting är det i lungorna.

Ska denna månad kolla hjärtat under någon kamera, tar ca: 1 timma.
Detta för att jag har vilopuls mellan 110-120.

Göra en datortomografi för att se hur mycket mer det är i lungorna.
Mer tippar jag på, då jag svårare att andas.

Träffa dietisten. För att jag från när jag va frisk vägde 85 kilo, nu väger 55.
Ska få prova lite nya tillskott och så.
Går inte upp i vikt även fast jag äter 3 mål om dagen. + någon frukt och fika varje dag.

Träffa den läkare som bossar över mitt fall.
Rutin och så vill han hålla ett öga på mig. Ta lite blodprover och så.

Skulle ha en riktig DR.House nu...

Senaste utlåtandet någon kom med va en röntgenläkare som inte tycker att det ser ut att vara tumörer, snarare infektioner.
Vilket kan vara troligt, då jag innan hade dubbelsidig lunginflamation. Och innan det såg lungorna ut att må fin fint.

Men! det finns alltid ett men...
Alla mina blodvärden är så gott som normala. Vilket är konstigt om jag infektioner i kroppen.

över och ut // Pale

Permalänk
Medlem

Hoppas det går bra Pale!
Har följt den här tråden enda sen första dagen, och håller fortfarande tummarna för dig.

Är övertygad om att det dyker upp en Dr. House snart, eller kanske en Dr. Cox (scrubs) snart och rättar till allt

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur någon kan ha så otur som dig, hoppas verkligen det vänder och det blir HELT bra. Håller tummarna som HappySatan.

Permalänk
Medlem

Krya på dej nu och hoppas kosttillskotten fungerar så du får lite kött på benen igen.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Skulle ha en riktig DR.House nu...

Det är inte Lupus.

OnT : Krya på dig, hoppas du blir bättre

Permalänk
Vila i frid

Var hos doktorn i uppsla idag igen.
Mina lungor har blivit sämre.
Sover knappt för att jag hostar hela tiden.
Att ta mig från sovrum till toa är en ansträngning bara det.
Hostar så att jag spyr.

Om dom inte finner vad det är, kommer jag att prova cellgifter för att se om det kan ge mig lite extra.
Kommer antagligen aldrig bli frisk om det är cancer igen.
Är nu nere på 54 kilo, med kläder på. 193cm lång.
Vilopuls på 120.

Blir inlaggd igen nästa vecka för fler prover. Dock har dom ju provat typ allt.
Så jag vet inte vad dom ska göra.

Tack för stödet o så jag fått här på sweclockers.
Det har hjälpt när man vart nere.

//Pale

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Var hos doktorn i uppsla idag igen.
Mina lungor har blivit sämre.
Sover knappt för att jag hostar hela tiden.
Att ta mig från sovrum till toa är en ansträngning bara det.
Hostar så att jag spyr.

Om dom inte finner vad det är, kommer jag att prova cellgifter för att se om det kan ge mig lite extra.
Kommer antagligen aldrig bli frisk om det är cancer igen.
Är nu nere på 54 kilo, med kläder på. 193cm lång.
Vilopuls på 120.

Blir inlaggd igen nästa vecka för fler prover. Dock har dom ju provat typ allt.
Så jag vet inte vad dom ska göra.

Tack för stödet o så jag fått här på sweclockers.
Det har hjälpt när man vart nere.

//Pale

Det där låter inte alls bara. :/ Hoppas det är nåt annat än cancer, du ska gå vinnande ur det här!

Ska hålla tummarna för dig.

Permalänk
Medlem

Håller också tummarna för dig.
Har följt tråden från början och du har varit med om mycket!
Hoppas du bättrar dig.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Var hos doktorn i uppsla idag igen.
Mina lungor har blivit sämre.
Sover knappt för att jag hostar hela tiden.
Att ta mig från sovrum till toa är en ansträngning bara det.
Hostar så att jag spyr.

Om dom inte finner vad det är, kommer jag att prova cellgifter för att se om det kan ge mig lite extra.
Kommer antagligen aldrig bli frisk om det är cancer igen.
Är nu nere på 54 kilo, med kläder på. 193cm lång.
Vilopuls på 120.

Blir inlaggd igen nästa vecka för fler prover. Dock har dom ju provat typ allt.
Så jag vet inte vad dom ska göra.

Tack för stödet o så jag fått här på sweclockers.
Det har hjälpt när man vart nere.

//Pale

Upp med gaddarna och kämpa på. Vi är många här som håller våra tummar frebrilt för dig [-Pale-]! Hoppas att dom finner vad som är fel, och/att du bättrar dig!

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Här hålls också tummarna förstås. Hoppas det går bra! Meddela gärna här vad som händer. Vi följer med.

Permalänk
Medlem

Fan va jag hoppas att allt blir bra med dig! Har följt din "historia" nu sen du först skapade den här tråden och måste säga att du har vart med om en jävla massa. Så hoppas verkligen på att du blir frisk så snart som möjligt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte rättvist att en person ska behöva gå igenom så här mycket skit:(

Håller alla tummar jag har för dig!

Bli frisk nu min vän. Kämpa på!

Visa signatur

C2D e6750 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec p182 | Corsair XMS2 2GB | Albatron GeForce 8800GTS 320MB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem

Jag som många andra här håller alla tummar jag har.

Har hängt med tråden från början och vill inget hellre än att den ska avslutas med att du är frisk och mår bra.

Kämpa på!

Visa signatur

Det tror du..

Permalänk
Medlem

*håller alla tummar jag har*

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Har inte läst tråden på ett tag såg jag tänkte det var dags, vet inte vad jag skall säga nu än att jag beundrar din kämparglöd. Har som så många andra följt denna tråden sedan dag 1 och jag måste säga att det känns så förbannat orättvist att du inte blivit kvitt detta ännu.

Jag hoppas och tror att du övervinner detta!

Många tankar.

/Stephan

Permalänk
Medlem

Fyfan, här blir man ju tårögd. Du kämpar så jävla hårt. Som Zion skrev, det är beundransvärt. Leonidas, vem är det? ;).
Jag hoppas på dig, så fortsätt vinna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Var hos doktorn i uppsla idag igen.
Mina lungor har blivit sämre.
Sover knappt för att jag hostar hela tiden.
Att ta mig från sovrum till toa är en ansträngning bara det.
Hostar så att jag spyr.

Om dom inte finner vad det är, kommer jag att prova cellgifter för att se om det kan ge mig lite extra.
Kommer antagligen aldrig bli frisk om det är cancer igen.
Är nu nere på 54 kilo, med kläder på. 193cm lång.
Vilopuls på 120.

Blir inlaggd igen nästa vecka för fler prover. Dock har dom ju provat typ allt.
Så jag vet inte vad dom ska göra.

Tack för stödet o så jag fått här på sweclockers.
Det har hjälpt när man vart nere.

//Pale

fan va jobbigt! hatar att hosta, kom ihåg när jag var liten och hade massa bakteriella infektioner lite överallt(även lungorna). då hostade jag sönder en åder i pannan så det pumpade ut blod ur båda näsborrarna.
då var jag riktigt illa däran och döende ett tag.

hoppas du "bara" fått någon bakterie eller liknande och inte cancer igen.

fan va surigt, usch ja, man kan klaga på det mesta men när man läser om dig så blir man verkligen lessen och inser att man faktiskt ska vara glad att man har hälsan i behåll.

OM det skulle vara cancer igen och dom inte vet vad dom skall göra kan man inte få gå med och testa experimella mediciner som kanske kan fungera? antar att det värsta som kan hända är att man inte blir friskare?

sen måste du själv kämpa vidare oxå, tappar man hoppet så kan kroppen dras ned ännu mer av det.

känner mig sentimental nu, lite lätt tårögd får man bli iallafall tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
fan va jobbigt! hatar att hosta, kom ihåg när jag var liten och hade massa bakteriella infektioner lite överallt(även lungorna). då hostade jag sönder en åder i pannan så det pumpade ut blod ur båda näsborrarna.
då var jag riktigt illa däran och döende ett tag.

hoppas du "bara" fått någon bakterie eller liknande och inte cancer igen.

fan va surigt, usch ja, man kan klaga på det mesta men när man läser om dig så blir man verkligen lessen och inser att man faktiskt ska vara glad att man har hälsan i behåll.

OM det skulle vara cancer igen och dom inte vet vad dom skall göra kan man inte få gå med och testa experimella mediciner som kanske kan fungera? antar att det värsta som kan hända är att man inte blir friskare?

sen måste du själv kämpa vidare oxå, tappar man hoppet så kan kroppen dras ned ännu mer av det.

känner mig sentimental nu, lite lätt tårögd får man bli iallafall tycker jag.

Jo, jag har funderat på att prova samma cellgifter som förra gången jag va sjuk.
Se om det ger någe.

Permalänk
Medlem

Jävla bittert det här...

Du gick för övrigt i samma gymnasium och program som mig, dock är jag en årskull yngre. Fast du har ingen aning om vem jag är, och det spelar ingen roll heller direkt.

Men som jag sa redan från början, du kommer klara dig.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower