Permalänk

Fick precis hem min K770i. Jag är väldigt nöjd med den faktiskt. Hög kvalitetskänsla, mycket metall, vilket är skönt

Jag köpte en lila, tycker den var lite mörkare än jag förväntade, jag tycker är snyggare än om den skulle varit "skrikigt" lila.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk

Har även jag fått denna lur. Kör dock själv inte med tre som den är operatörslåst till. Någon som vet hur man låser upp den? Går det att göra själv?

Permalänk

Är det inte dags för andra operatörer att börja sälja telefonen snart, någon som har hört något om det?

Permalänk
Medlem

Kan man verkligen inte zooma i grundläget (default) på stillbildskameran?
Det står bara att man inte kan zooma i detta läge.
Vid filmläge funkar det att zooma.

Visa signatur

Mvh Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_J
Kan man verkligen inte zooma i grundläget (default) på stillbildskameran?
Det står bara att man inte kan zooma i detta läge.
Vid filmläge funkar det att zooma.

Det är ändå kasst med digital zoom, det förminskar bara bilden så att du får med det område du vill ha, så zoomen är egentligen meningslös. Beskär bilden Paint istället, ger ändå samma resultat.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Nej, har för mig att jag läste i manualen att zoom endast funkar i VGA-stillbildsläge och Videoläge...

Men som föregående talare påpekade, det är ändå kasst med digital zoom.

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk

Jag har en olåst K770 . jobbar åt SE-supporten så vi har tillgång till EMMAIII som används för att unbranda telefoner osv

Kanonbra telefon, exakt likadan innuti som en T650!

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem

någon som vet om det kommit uppdateringar till denna telefonen än? har tre btw.

vill gärna bli av med kameraljudet när man har den på ljudlös

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
någon som vet om det kommit uppdateringar till denna telefonen än? har tre btw.

vill gärna bli av med kameraljudet när man har den på ljudlös

nyaste mjukvaran för TRE och K770i är R8BA024 .

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
någon som vet om det kommit uppdateringar till denna telefonen än? har tre btw.

vill gärna bli av med kameraljudet när man har den på ljudlös

R8BA024 är den senaste. Du kollar mha.: >*<<*<* och sedan Serviceinfo - Programinfo. Det lär vara en ny på gång eftersom det är rätt länge sedan den kom...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

Ok, jag har bara R8AB001. så jag får väll uppdatera då.

Tack för hjälpen!

EDIT: skulle precis uppdatera med SE uppdaterings verktyg och den sa bara att det inte gick att uppdatera... måste man ha något speciellt från tre?

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

tänkte beställa denna underbara mobil härifrån:
http://www.prispress.com/article/article.asp?ArticleId=8539
men kommer jag kunna använda mitt vanliga Telia kort?
Är inte så inne på det här så:P

Visa signatur

ASUS ROG,E6550-3.22ghz,Corsair Twinx 6gb,Gainward 8800GT /756 / 960 / 1836 , Kylning: Freezer Extreme och Accelero S1
Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music

Permalänk
Medlem

Det går alldeles utmärkt med ett Teliakort.

Kan passa på att rekommendera telefonen. Fungerar utmärkt och har en bra storlek.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
Ok, jag har bara R8AB001. så jag får väll uppdatera då.

Tack för hjälpen!

EDIT: skulle precis uppdatera med SE uppdaterings verktyg och den sa bara att det inte gick att uppdatera... måste man ha något speciellt från tre?

Tror inte det ska behövas/finns något speciellt från 3. Men det kan vara så att 3 ännu inte börjat köra på den senaste mjukvaran. Lite skumt, då den funnits ute länge.
Testa den inbyggda uppdateringstjänsten i mobilen (Inställningar - Uppdateringstjänst)

Eller gå in till 3 och be dem uppdatera.

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pandemon
Tror inte det ska behövas/finns något speciellt från 3. Men det kan vara så att 3 ännu inte börjat köra på den senaste mjukvaran. Lite skumt, då den funnits ute länge.
Testa den inbyggda uppdateringstjänsten i mobilen (Inställningar - Uppdateringstjänst)

Eller gå in till 3 och be dem uppdatera.

Hittar inget som heter uppdateringstjänst inne på inställningar i mobilen...

Testade med uppdateringstjänsten på datorn med USB ikopplat å när man ska koppla ur batteriet och sen kolla inne C och köra programmet. Men den säter att allt går som de ska och att det inte finns några uppdateringar :S

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pandemon
R8BA024 är den senaste. Du kollar mha.: >*<<*<* och sedan Serviceinfo - Programinfo. Det lär vara en ny på gång eftersom det är rätt länge sedan den kom...

Eh, hur och var skriver man in det där? >*<<*<* alltså

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xdr
Eh, hur och var skriver man in det där? >*<<*<* alltså

Gå ut ut alla menyer, sen trycker du bara " höger stjärna vänster vänster stjärna vänster stjärna "

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelelel
Gå ut ut alla menyer, sen trycker du bara " höger stjärna vänster vänster stjärna vänster stjärna "

Ah, tack, var lite trög där.

Permalänk

Har precis köpt en k770i från Prispress och jag är verkligen nöjd, en mycket bra telefon!!

1. Det är min första SE så jag har en fråga: om man spelar en låt och lämnar musikspelaren med låten igång kan man då ändå kontrolera uppspelningen t.ex. stoppa musiken utan att gå tillbaka till musikspelarläget?

2. Någon som vet om det är safirglas på displayen som på T650?

3. Kan man ändra volymen på alarmet eller måste ha stegrande?

4. Kan man ha olika volym på när nån ringer och när man får medelande eller d måste vara samma?

Permalänk
Medlem

Har fått min också nu och är det bara jag eller är mobilen ganska seg?
Jag menar ifall man testar temat aperture och går runt lite i menyn så hackar den efter ganska mycket, och ifall man tar fotofix så tar det 5-10 s är det normalt? Har märkt också att ifall man soplar fram mer än 20 min i nån film i videospelaren så stänger bara filmen av sig. Är det bara jag som fått ett måndags ex eller är det så för er också?
Förövrigt verkar mobilen helt perfekt:)

Visa signatur

ASUS ROG,E6550-3.22ghz,Corsair Twinx 6gb,Gainward 8800GT /756 / 960 / 1836 , Kylning: Freezer Extreme och Accelero S1
Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music

Permalänk

någon annan som har problem med glapp i headset kontakten? Jag tycker att jag ibland behöver vicka lite på den för att det ska bli bra kontakt.

Jag tycker att det över huvud taget är en fruktansvärt dålig utformnig på själva kontakten, bättre att ha pinnar som trycks in i hål vilket ger en stabil koppling istället för att peta lite med dom spetsiga headset pinnarna på platta kopparbitar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexxander
någon annan som har problem med glapp i headset kontakten? Jag tycker att jag ibland behöver vicka lite på den för att det ska bli bra kontakt.

Jag tycker att det över huvud taget är en fruktansvärt dålig utformnig på själva kontakten, bättre att ha pinnar som trycks in i hål vilket ger en stabil koppling istället för att peta lite med dom spetsiga headset pinnarna på platta kopparbitar.

Min glappar lite, vilket gör att man bara hör i ena örat ibland. Men om man vickar lite på kontakten får man tillbaka kontakten. Men jag kan inte annat än instämma i att det är stört dålig idé med dessa pinnar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noiz_TnT
Har fått min också nu och är det bara jag eller är mobilen ganska seg?
Jag menar ifall man testar temat aperture och går runt lite i menyn så hackar den efter ganska mycket, och ifall man tar fotofix så tar det 5-10 s är det normalt? Har märkt också att ifall man soplar fram mer än 20 min i nån film i videospelaren så stänger bara filmen av sig. Är det bara jag som fått ett måndags ex eller är det så för er också?

Min är inte alls seg, när jag spolar fram i en film laggar den väl i någon sekund eller så, men inte mer. Fotofix tar exakt 4sekunder. I menyer har jag aldrig haft något hack eller liknande "seghets-syndrom" så det är nog ett måndags-ex du har fått tag i...

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Min är inte alls seg, när jag spolar fram i en film laggar den väl i någon sekund eller så, men inte mer. Fotofix tar exakt 4sekunder. I menyer har jag aldrig haft något hack eller liknande "seghets-syndrom" så det är nog ett måndags-ex du har fått tag i...

Det verkar ju som det men nu när jag tog och kollade fotofix så tog det exakt 4 s. Men det är konstigt fär när jag spolar fram en film så tar det bara en sekund för det att spola fram upp till 20 min. Spolar jag längre än så så stänger filmen av sig:/
Filmen är 3gp och ungefär 300mb stor.

Visa signatur

ASUS ROG,E6550-3.22ghz,Corsair Twinx 6gb,Gainward 8800GT /756 / 960 / 1836 , Kylning: Freezer Extreme och Accelero S1
Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music

Permalänk
Medlem

Fick min igår och har lekt lite med den nu. Funkar mycket bra måste jag säga. Efter att ha lekt runt med diverse asiatiska märken på senare känns det skönt att vara tillbaka hos SE igen

Beställde från tre.se i måndags efter lunch (ca 13.30) och kunde hämta den på onsdagen efter jobb, och då hade avin kommit också såg jag när jag kom hem. Mycket snabb och bra service!

I min mening den kanske mest prisvärda telefonen i tre:s sortiment.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk

K770 I

min sambo har oxå en k770I. Funkar rätt skapligt men finns lite små saker som jag stör mej på.
Vad jag har förståt ska de vara samma kamera i denna och i en K810I, men problemet är att tar jag kort med min så blir detfina kort, tar ja kort med min sambos blir bilderna mörka. samma inställningar som i min tele..

Det västa av allt nu... Idag försvant ljudet i den, så nu när det ringer kommer inget ljud längre, vibratorn funkar. å ja, ljuder är på.
Kommer inte nått när man spelar upp musik heller....
Så det blir väll repration av den då.
Har mjukvaran RBAB001 så det kanske hjälper med en uppdatering. Någon som vet vart på tre:s hemsida mna kan uppdatera om det är möjligt ? hittar inger där.
Suck....

Visa signatur

Lev livet :D

Permalänk
Medlem

Någon som har lite sköna tips på vad man kan göra med denna mobil etc, konvertera video, spel, bakgrund som lyser osv. Fick min idag o den känns prisvärd men inte mer än så.

Permalänk
Medlem

Den här mobilen verkar intressant. Någon som vet om kameran är någorlunda bra på partybilder, dvs skum belysning, snabba rörelser, ostadigt stativ? Jag är inte riktigt nöjd med den aspekten på min W810.

Blir det överlag ett märkbart uppköp kameramässigt från en W810 eller behöver jag flytta upp till 5MP-mobilerna för att märka nån skillnad?

Permalänk

K770i

Vet någon hur man tar bort det där förbaskade 3player från K770i?

Ni som köpt unbranded från Prispress. Vad är det för språk på manualen och programvaran? Blir det svenska menyer när man installerar Sony Ericsson PC-suite?

Har någon haft något annat problem som man bör tänka på när man köper den från prispress?

Permalänk
Medlem

Engelsk manual men svenskt språk i telefonen och i ordlistan (t9).

Visa signatur

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

halloj allesammans!

Skulle vilja att min telefon gör såhär:
När någon ringer mig och jag trycker bort dom så ska det bli upptaget för dom. Just nu så kommer dom till min röstbrevlåda :S

har tre.

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W