Permalänk
Medlem

http://www.prispress.com/article/article.asp?ArticleId=8539

Finns visst att beställa från prispress som ej är låst till tre,

Permalänk
Medlem

Så trevligt!

Någon som vet om den har 3:s menyer ändå, eller om den är helt standard?

Permalänk
Medlem

Jadu får man nog maila och fråga funderar på denna eller k810 eftersom min w800 börjar bete sig helt mysko lite då och då. Men låst till tre vill jag ej ha den .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
Va? så din blir alltså tyst?
Jag snackade med en tjej på kundtjänst som hämtade en och testade. Hennes var också ljud i när den va i tyst läge.

Kan man kolla vilken programvara man har eller något? vill jämföra om jag har samma som dig

Japp, när jag har min på ljudlös, så låter den inget när jag tar foto.
Kanske är i Tre-mjukvaran?

För att kolla mjukvara trycker du i hyfsat snabb följd:
> * < < * < *

Välj sedan "Serviceinfo" och "Programinfo".

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jive 3:s menyer

What? Har 3 egna menyer och skit?
Hur ser dom ut?

Finns det något enkelt sätt att fixa bort dem?

Permalänk
Musikälskare

Snygg var den inte iaf

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pandemon
Japp, när jag har min på ljudlös, så låter den inget när jag tar foto.
Kanske är i Tre-mjukvaran?

För att kolla mjukvara trycker du i hyfsat snabb följd:
> * < < * < *

Välj sedan "Serviceinfo" och "Programinfo".

Uhmm, där stod en himla massa. Vart läser jag av mjuvaru versionen? och vilken har du?

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk

någon som beställt något från prispress.com är det ett ok företag?

hur är det möjligt att dom säljer den utan operatörslås enligt Sony Ericsson och alla artiklar man hittar så har väl 3 exklusivavtal om att få sälja den eller?

Permalänk
Medlem

Sidan har funnits sen 2005 så det är nog inga problem,dom kan ha köpt telefonerna utomlands eller låst upp..Enklast är att maila dom och fråga för nu kan vi bara gissa.

Permalänk

Annars kan man väl bara köpa den själv med 3 kontantkort och därefter betala de 300 kronor (eller vad det nu var) som det kostar att låsa upp den?

Permalänk

ni som har k770i hur är batteritiden och hur är det med tre ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan meddela att den K770i som prispress säljer har Ericssons originalmenyer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VictoriNox
ni som har k770i hur är batteritiden och hur är det med tre ?

Den jag hade drog rejält med batteri,det har dom även skrivit i testet på Mobil.Annars flöt den på bra..

Permalänk
Medlem

Som vanligt drar den mer när man kör 3G-nät oxå, om man inte använder 3G så rekommenderar jag att man stänger av det i sin telefon.

Med 3G och en hel del musiklyssnande, samt oftast bluetooth aktiverat, så måste jag säg att jag är mycket nöjd med batteriet på min K770i.

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk

Usch och fy för denna telefon säger jag bara. Inte alls vad jag förväntat mig, känns väldigt plastig och bilderna man tar, oftast på fest eller liknande i dunkla rum blir inte alls lika bra som till exempel på K800'an.
Så det blir till att skicka tillbaka till Tre.

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk

Någon som vet vad det är för skillnad i menyerna mellan 3 och Original från Sony Ericsson?

Har önskat mig en K770i violet i julklapp.
Min pappa verkar intresserad att köpa den åt mig, då via 3:s hemsida och 3kontantkort.
Dock tänker jag nog låsa upp den, då jag använder Telia nu och trivs bra med det. Har ju även hört hur kass täckning 3 har.

Permalänk
Medlem

3 loga

Hej alla.
Har en trebrandad k770i.
Kan man ta bort loggan iaf en av dom som det är nu så har jag en 3a på översta raden (troligen nätverket) och en 3a till under den andra 3an. (trolig op-loggan.)
Finns det något sätt att få bort loggorna eller åtminstånde 1 av dom ?

Permalänk

Re: 3 loga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Labanius
Hej alla.
Har en trebrandad k770i.
Kan man ta bort loggan iaf en av dom som det är nu så har jag en 3a på översta raden (troligen nätverket) och en 3a till under den andra 3an. (trolig op-loggan.)
Finns det något sätt att få bort loggorna eller åtminstånde 1 av dom ?

Hej!

Jag har läst om det där förut och den där ena trean som syns längst upp måste vara den som söker efter 3s nätverk ja och det ska gå att avaktivera på något sätt, men bara kolla upp det på 3s hemsida eller googla på det

Är du nöjd annars med din k770i?

Önskar mig en nu till julklapp och isf tror jag det kommer bli en från 3s hemsida.
Har du bild på hur det ser ut i menysystemet som är annorlunda, jämfört med en vanligt Sony Ericsson mobil?

Permalänk
Medlem

Mervärde

Hej har googlat en hel kväll nu utan resultat.

Jag har ingen bild direkt men du har direktlänk till messenger och planet 3 samt 3 player som skiljer sig från originalmenyer.

Telefonen är än så länge kanon enligt min mening. men har inte använt den någon längre tid så tat med en nypa salt.

Tänkte däremot prata om mervärde att använda tre som operatör.
Tidigare hadde jag en 6280 med telenorab och kunde inte göra mycket alls. inga direkta tjänster på en slö 3g tlf.

Så istället lät jag tre få en chansning som operatör. Va smidigt och bra informationen funkar, om priser och funktioner, allt förklarat och finns där. Vill jag i sommar använda bredband kan jag köpa en månad om jag så vill för den bundna månadskostknaden abonemanget kostar (bomben 199) eller wayfinder hur mycket jag vill för 69:-. Så istället för extra årsabbonemang rullandes på alla tjänster kan jag växla fritt. Tycker det är kanon jmf med telenor. Bara att få använda min 3g telefon för data och som modem är ju en enkel fundemental sak kan tyckas men på telenor en omöjlighet.
Hittils mycket positivt överaskad på tjänsteutbudet och möjligheterna och jag gissar att telefonen kommer användas betydligt mer och med alla funktioner än tidigare.

Slutsatts:

Att få alla funktioner direkt i menyer på ett bra sätt (inte fulländat) som tre-brandningen levererar tycker jag är en fördel och som jag märkte att jag saknat. Alla orginalfunktioner såsom spelare osv finns kvar så jag ser att det är bara extrafunktioner.

(PS
slutligen innan någon går i taket så förstår jag er som stör sig på saker man inte kan ändra, för tusan jag klagade på min 33a )

God Jul

Permalänk

Re: Mervärde

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Labanius
Hej har googlat en hel kväll nu utan resultat.

Jag har ingen bild direkt men du har direktlänk till messenger och planet 3 samt 3 player som skiljer sig från originalmenyer.

Telefonen är än så länge kanon enligt min mening. men har inte använt den någon längre tid så tat med en nypa salt.

Tänkte däremot prata om mervärde att använda tre som operatör.
Tidigare hadde jag en 6280 med telenorab och kunde inte göra mycket alls. inga direkta tjänster på en slö 3g tlf.

Så istället lät jag tre få en chansning som operatör. Va smidigt och bra informationen funkar, om priser och funktioner, allt förklarat och finns där. Vill jag i sommar använda bredband kan jag köpa en månad om jag så vill för den bundna månadskostknaden abonemanget kostar (bomben 199) eller wayfinder hur mycket jag vill för 69:-. Så istället för extra årsabbonemang rullandes på alla tjänster kan jag växla fritt. Tycker det är kanon jmf med telenor. Bara att få använda min 3g telefon för data och som modem är ju en enkel fundemental sak kan tyckas men på telenor en omöjlighet.
Hittils mycket positivt överaskad på tjänsteutbudet och möjligheterna och jag gissar att telefonen kommer användas betydligt mer och med alla funktioner än tidigare.

Slutsatts:

Att få alla funktioner direkt i menyer på ett bra sätt (inte fulländat) som tre-brandningen levererar tycker jag är en fördel och som jag märkte att jag saknat. Alla orginalfunktioner såsom spelare osv finns kvar så jag ser att det är bara extrafunktioner.

(PS
slutligen innan någon går i taket så förstår jag er som stör sig på saker man inte kan ändra, för tusan jag klagade på min 33a )

God Jul

Låter som om det kommit in en positiv människa hit som kan göra lite positiv reklam för 3, härligt!

Jag var lite rädd för att de skulle ta bort originalmenyerna i mobilen, men när du säger att det är extrafunktioner enbart, så känns det otroligt skönt! Då tvekar jag inte på att köpa en K770i

Vad tycker du om kameran i mobilen? När man sett bilder som tagits med den (av användare här på swec) så verkar den helt otroligt bra på att ta kort (om man jämför med mobilkameror då)

Permalänk
Medlem

Kameran

Jo kameran är bra men den är knepig att förstå innan man får en bra bild, Den är nämnligen känslig för rörelse. Så håll still och vänta lite längre än vad man kan tycka så blir bilden kanon.
HAr upptäckt att när jag lånar ut kameran blir det oftast suddiga bilder då kamerans ljud får en tro att den är klar tidigare än den är.

Permalänk
Medlem

Re: Kameran

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Labanius
Jo kameran är bra men den är knepig att förstå innan man får en bra bild, Den är nämnligen känslig för rörelse. Så håll still och vänta lite längre än vad man kan tycka så blir bilden kanon.
HAr upptäckt att när jag lånar ut kameran blir det oftast suddiga bilder då kamerans ljud får en tro att den är klar tidigare än den är.

tycker de mesta av mina bilder blir suddiga. sätter man på tajmer och ställer kameran still så tar den bra dock

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk

Re: Kameran

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Labanius
Jo kameran är bra men den är knepig att förstå innan man får en bra bild, Den är nämnligen känslig för rörelse. Så håll still och vänta lite längre än vad man kan tycka så blir bilden kanon.
HAr upptäckt att när jag lånar ut kameran blir det oftast suddiga bilder då kamerans ljud får en tro att den är klar tidigare än den är.

Det är jag själv erfaren av, så inga problem för min del. Är ganska still på handen och älskar att ta foton vart jag än befinner mig ungefär, så jag lägger ner mycket tid på att försöka få en rätt okej bild

Har beställt en k770i från prispress.com, gjordes i Fredagskväll, så den kommer antagligen hem till min familj idag, eller i morgon tror jag.
Blir väldigt spännande!'
Trodde aldrig den skulle bli min till julafton, men min önskan uppfylldes!

Nu väntar jag bara spänt tills julafton är kommen och jag ska få bli barn på nytt, när jag öppnar lådan med den liggandes i
Sedan bara mangla in all information som den har att ge och bara att utforska för min del, jag som aldrig ägt en helt egen Sony Ericsson utan enbart Nokia.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Kameran

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metalie
Det är jag själv erfaren av, så inga problem för min del. Är ganska still på handen och älskar att ta foton vart jag än befinner mig ungefär, så jag lägger ner mycket tid på att försöka få en rätt okej bild

Har beställt en k770i från prispress.com, gjordes i Fredagskväll, så den kommer antagligen hem till min familj idag, eller i morgon tror jag.
Blir väldigt spännande!'
Trodde aldrig den skulle bli min till julafton, men min önskan uppfylldes!

Nu väntar jag bara spänt tills julafton är kommen och jag ska få bli barn på nytt, när jag öppnar lådan med den liggandes i
Sedan bara mangla in all information som den har att ge och bara att utforska för min del, jag som aldrig ägt en helt egen Sony Ericsson utan enbart Nokia.

hoppas du blir nöjd

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk

Re: Re: Re: Kameran

Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
hoppas du blir nöjd

hoppas jag också
den kom fram igårkväll och pappa ska hämta ut den idag och kolla till så att allt är okej med den osv
spännande!

längtar tills jag ska få fingra med den!

Permalänk
Medlem

Fick min K770i idag från prispress.com ... Men den verkar vara trasig när den skärmen slocknar så får jag inte igång telefon igen utan att ta ur batteriet .
Antingen är det jag eller telefon det är fel på

Permalänk
Medlem

känns ju helt klart som telefonen...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyco
Fick min K770i idag från prispress.com ... Men den verkar vara trasig när den skärmen slocknar så får jag inte igång telefon igen utan att ta ur batteriet .
Antingen är det jag eller telefon det är fel på

Hur menar du? :S förklara mer detaljerat..

Ska hem till min pappa idag och hämta min lila k770i, som allt verkade vara bra med, då pappa testat den efter laddat den och sådär.
Får den som sagt i eftermiddag, så ska testa på den och använda den nu så man ser den fungerar riktigt och så.

Det är ju som sagt inga konstigheter med att någon mobil då och då är trasik, dock inte återförsäljarens problem, utan det måste hänt under leveransen eller redan i fabrikatet.

Permalänk
Medlem

Har nu testat telefonen som jag beställde från prispress.

Det som var viktigt när jag valde telefon var:
Formatet (inte för stor, ska vara bekväm i fickan)
Hyfsad kamera (kommer ej att ersätta digitalkameran, men finns alltid med)
Linsskydd
Autofokus
Bra display
Ej joystick
Nokia eller SonyEricsson

Med dessa krav blev den en olåst K770i. Samlad bedömning: mycket nöjd!
Telefonen uppfyller alla kraven och har en bra knappsats.

Kommer dock att uppgraderas med ett större minneskort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jive
Har nu testat telefonen som jag beställde från prispress.

Det som var viktigt när jag valde telefon var:
Formatet (inte för stor, ska vara bekväm i fickan)
Hyfsad kamera (kommer ej att ersätta digitalkameran, men finns alltid med)
Linsskydd
Autofokus
Bra display
Ej joystick
Nokia eller SonyEricsson

Med dessa krav blev den en olåst K770i. Samlad bedömning: mycket nöjd!
Telefonen uppfyller alla kraven och har en bra knappsats.

Kommer dock att uppgraderas med ett större minneskort.

Tycker mobilen är helt underbar, precis lagom mycket finesser i den och ite extra smått och gott.

Fick en lila k770i förra Fredagen och aldrig varit så nöjd, den funkar prima och dessutom olåst!