Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Grr, mjau! Vackert!
Färgerna är snygga, förutom vid de övre delarna av träden där de känns onaturligt skuggade. Reflektionen är tjusig!

Tack!
Jo jag ser att du har helt rätt, jag ljusade upp topparna en aning nu, bättre?

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Jag blev inspirerad av radaradam, kommentera gärna
http://static.pici.se/pictures/VakrFXFsG.jpg

EDIT: Liten redigering av bilden.

Fint! Skulle man kunna få se originalbilden så kan man se vad du tänkt dig?

Bjuder på en ny bild från mig också. Slänger in den oredigerade också så slipper ni fråga

Permalänk

Två nya från mig :>

Mycket trevliga bilder nu! Keep up the good work

@radaradam
Najs men jag skulle vilja ha lite mer ljus från himmlen genom skogen D:
Lite försent nu men men
btw det som jag gillar mest i bilden är att det ser så naturligt ut att löven är röda och marken lila

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
Fint! Skulle man kunna få se originalbilden så kan man se vad du tänkt dig?

Bjuder på en ny bild från mig också. Slänger in den oredigerade också så slipper ni fråga http://pici.se/pictures/wDqTbSTYQ.jpghttp://pici.se/pictures/mMbOrtDSe.jpg

Riktigt vackert, de röda löven gör hela bilden

Här kommer originalet som du bad om, inte något mästerverk i sig, men det ska tilläggas att jag tog den när jag hade haft min kamera i ~1 vecka. Photoshop är fantastiskt

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Var på Debaser Medis igår och fotograferade Band of Horses

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för kommentarerna. Bilderna i detta och det förra inlägget är ifrån Laos.

Vill ni veta mer så kolla fotoblogen, länk finns i sign

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Fina bilder granden! Hur bär du dig åt för att få fotopass, fotograferade du för någon tidning eller något? Tycker för övrigt dina bilder var bra mycket bättre än Kirchmeirs från rockfoto

Ankunge!

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Fina bilder granden! Hur bär du dig åt för att få fotopass, fotograferade du för någon tidning eller något? Tycker för övrigt dina bilder var bra mycket bättre än Kirchmeirs från rockfoto

Ankunge!
http://static.pici.se/pictures/tguHcXidM.jpg

Roligt att du gilla bilderna och ännu roligare att du tyckte det var bättre än Kirchmeirs från rockfoto då han fotat lite fler konserter än mig, då detta var min första konsert jag var och fotade. Det var via festivalphoto.se som jag hade fått fotopass.

Finns lite fler bilder på http://www.agfoto.se/galleri/index.php/Events/Band_of_Horses/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och du sa att du inte fick några bra bilder... Vad snackar du för skit? De är ju sjukt jävla fett grymma!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Och du sa att du inte fick några bra bilder... Vad snackar du för skit? De är ju sjukt jävla fett grymma!

Tack så mycket
Ja första där är väl godkänd... hehe nej men visst de tre bilderna vart väl lit extra bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nikkor AF 80-200 2.8 (icke D) skjutzoom för 3000.
Köpa eller låta bli?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merrick
Nikkor AF 80-200 2.8 (icke D) skjutzoom för 3000.
Köpa eller låta bli?

Det är ett bra köp om man pallar skjutzoomen. Det är otroligt fin optik, bra pris också.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Ja den första var riktigt bra imo. Jäkla härlig känsla i bilden

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

Testade att fotografera lite närbilder, detta är dem som blev bäst.

Tar gärna emot kritik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Det är ett bra köp om man pallar skjutzoomen. Det är otroligt fin optik, bra pris också.

Priset är attraktivt.
Det är nyservat och i toppskick.
har luskat fram en 2rings 80-200 2.8D men det går lös på nästan 6000 kr.
jag tror jag klarar mig med skjutzoom tills vidare.
fördelen med objektiv är att dom knappt sjunker i värde. Är nog lätt att sälja också, om man skulle vilja ha vridzoom

Permalänk
Medlem

3000 är ungefär vad skjutzoomarn går på.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

aaa Naaajs fyfan va man längtar tillbaka när man ser dina bilder Fan va roligt det va att "tuba"... Va ni lika hårda som jag och hade me er kameran i en drybag?

Om ni ska stanna längre i laos så kan jag verkligen rekomendera södra delen.. Don Det va ett va de softaste ställena vi va på.

Två bilder därifrån

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fint väder idag, blommorna börjar komma upp också.

Måste skaffa ett macroobjektiv...

Permalänk
Medlem

Billie visionen och dansarna var och spelade på konserthuset här i stan.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Många fina bilder du fick, hoppas det var en bra konsert också
Gillar speciellt trean helt underbar.

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

grymma bilder

Permalänk
Medlem

Ef 35 f/1.4L @ f/1.4.

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Musikälskare

Lite Urban Exploring i Kalkbrottet i Limhamn

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Permalänk
Medlem

yay flashen överöser oss med bilder! Va ett tag sen sist va? Många fina bilder!

Har också fotat musik, Riltons Vänner i Oxelösund!

Här sjunger dom "Oboy", en låt Henrik Dorsin gjort av den finska översättningen
på oboypaketet. Tonsatt med finsk dansbandsmusik ^^

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Medlem

Man vet att ens bilder är överskärpta när man får vita kanter runt saker.... Bara en hint..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriiiiik
aaa Naaajs fyfan va man längtar tillbaka när man ser dina bilder Fan va roligt det va att "tuba"... Va ni lika hårda som jag och hade me er kameran i en drybag?

Om ni ska stanna längre i laos så kan jag verkligen rekomendera södra delen.. Don Det va ett va de softaste ställena vi va på.

Två bilder därifrån

http://farm4.static.flickr.com/3081/2317580005_c29823c980.jpg http://farm3.static.flickr.com/2064/2317579953_94d4001101.jpg

Nej jag tog en motorcykel upp dit en dag bara, vågade inte ha kameran med i drybag.
Ser riktigt trevligt ut där, tyvärr är jag påväg hemåt, så det blir inte mer resande för denna gången

Jag ger er EN bild, vill väldigt gärna ha kritik på denna, jag är otroligt nöjd med den själv. Men alltid kul att höra om andra hade gjort den annorlunda

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är jättefin, simon_m. Ljuset faller snyggt över ansiktet. Dessutom har hon ett riktigt gåtfullt ansiktsuttryck! Vilka inställningar och vilken utrustning har du använt?

Själv har jag ett par tekniska frågor som jag skulle bli väldigt glad om någon svarade på... Hur får jag min Canon 400D att synka blixten endast med 2a slutarridån? Vid inställningen "synk med 1a ridån" blixtrar den bara på första, men när jag ställer in "synd med 2a ridån" synkar den både med första och med andra...

Sedan undrar jag om det går att låsa ljusmätaren, ungefär som man låser fokusen genom att hålla ner avtryckaren halvvägs?
Vill t.ex. kunna rikta kameran mot himlen, mäta ljuset där och sedan behålla inställningarna när jag sänker ner kameran mot objektet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Jag tycker den är jättefin, simon_m. Ljuset faller snyggt över ansiktet. Dessutom har hon ett riktigt gåtfullt ansiktsuttryck! Vilka inställningar och vilken utrustning har du använt?

Själv har jag ett par tekniska frågor som jag skulle bli väldigt glad om någon svarade på... Hur får jag min Canon 400D att synka blixten endast med 2a slutarridån? Vid inställningen "synk med 1a ridån" blixtrar den bara på första, men när jag ställer in "synd med 2a ridån" synkar den både med första och med andra...

Sedan undrar jag om det går att låsa ljusmätaren, ungefär som man låser fokusen genom att hålla ner avtryckaren halvvägs?
Vill t.ex. kunna rikta kameran mot himlen, mäta ljuset där och sedan behålla inställningarna när jag sänker ner kameran mot objektet.

Svar på fråga 1. Nej, den blixtrar inte på både första och andra ridå, däremot ser det nog ut som det eftersom den skickar ut TTL blixten (förblixten, används för att mäta hur mycket ljus den riktiga blixten ska skicka ut) precis innan slutaren öppnas. Har du synk på första ridån så kommer förblixten så nära huvudblixten att du inte hinner uppfatta att det är två blixtar.

Svar på fråga 2. Ja, du låser ljusmätaren med knappen vid höger tumme som är märkt med *. En * visas då i sökaren.

Visa signatur

5D MkII