Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Hur bra funkar en interceptor för att köra agent missions solo? Har alltid gillat små snabba fighters och funderar starkt på att fixa mig en sån. Har en kompis jag spelar med som går mot battlecruiser, så jag kommer spela mycke med han, men kommer jag kunna köra solo med? Eller är interceptors helt enkelt för "veka"?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Hur bra funkar en interceptor för att köra agent missions solo? Har alltid gillat små snabba fighters och funderar starkt på att fixa mig en sån. Har en kompis jag spelar med som går mot battlecruiser, så jag kommer spela mycke med han, men kommer jag kunna köra solo med? Eller är interceptors helt enkelt för "veka"?

för lvl1 och lvl2 funkar de säkert hur bra som helst, men lvl3 borde bli lite knivigt, lvl4 borde inte gå på grund av för lite dps. Sen överlever ju en interceptor på speed, så missions med webbing frigs på är att utesluta

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Sen får man ju inte glömma att i många missions kan du inte använda MWD heller utan är fast med en AB vilket gör så att din 9000 m/s frig maxar ut på typ 1000-1200 istället ;P

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Såå ^^ Nu har man börjat lalla runt i rymden igen och måste säga att allt känns mycket fräschare än sist man spelade Främst är det grafiken jag fått en liten kärlek till, riktigt bra iniativ av CCP att göra en sån här patch för folk som har lite kraftfullare datorer

Har införskaffat en ferox och kör med rails + blasters just nu Dock så har jag bara fyllt ut mid slotsen med en shield booster och en webb ;> Någon som har lite mer tips på saker man kan ha på mid slots?

Sen kan man ju passa på och fråga om det är några corp där ute som känner för att ta sig an en "nybilven" nub igen :> Har en del frigs, lite cruisers och nu feroxen då samt transportskepp, så kan väll göra lite allt möjligt.

Jag upptäckte det att nästan alla mina SP ligger i learning, hade totalt 4,9 mil och 4,2 var i learning Men det är ju soft på sitt sätt. Nu är det ju bara börja "ösa" så att säga ^^

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio

Har införskaffat en ferox och kör med rails + blasters just nu Dock så har jag bara fyllt ut mid slotsen med en shield booster och en webb ;> Någon som har lite mer tips på saker man kan ha på mid slots?

Shield hardeners och cap rechargers. Low slots är det bra med power diagnostic system.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio
Såå ^^ Nu har man börjat lalla runt i rymden igen och måste säga att allt känns mycket fräschare än sist man spelade Främst är det grafiken jag fått en liten kärlek till, riktigt bra iniativ av CCP att göra en sån här patch för folk som har lite kraftfullare datorer

Har införskaffat en ferox och kör med rails + blasters just nu Dock så har jag bara fyllt ut mid slotsen med en shield booster och en webb ;> Någon som har lite mer tips på saker man kan ha på mid slots?

Sen kan man ju passa på och fråga om det är några corp där ute som känner för att ta sig an en "nybilven" nub igen :> Har en del frigs, lite cruisers och nu feroxen då samt transportskepp, så kan väll göra lite allt möjligt.

Jag upptäckte det att nästan alla mina SP ligger i learning, hade totalt 4,9 mil och 4,2 var i learning Men det är ju soft på sitt sätt. Nu är det ju bara börja "ösa" så att säga ^^

så mycket sp i learning är guld värd!
sen beror det ju mycket på vad du tänkt använda feroxen till? missions o ratting antar jag :P?

isåfall tycker jag du ska rikta in dig på antingen blasters eller rails (rails blir nog bättre här dock kan det ju va svårt att få småfriggs men det kan drones fixxa)
och som tank kanske du inte behöver sådär grymt mycket just nu men om du nån gång måste ha en väldigt hård tank kan du testa använda
2-3st Large sheild extender + 2-3 invulerability feilds (om du har skills för dessa annars funakr sheild rechargers bra med)
och i lows 1st magnetic feild stabaliser (extra skada för dina vapen) och resten sheild power relays

sjukt stark tank för väldigt lite sp

sen kanske du råkar ha skills i heavy missiles med? för Draken är ett mycket användbart skepp med ännu bättre tank än feroxen som utan problem klarar lvl3 missions och till och med lvl 4 missions
så det kan vara värt att skaffa en sådan

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen Upplyste mitt EVE spelande lite.

Ska kolla upp dem där modulerna du nämner Bobbe eftersom det är rena grekiskan för mig Men ska kolla upp det så fort jag skrivit klart detta medelande.

Jag är dock lite nojjig att jag kanske satsa lite fel i mitt karaktärsskapande. Har just nu, Intelligence 17, Perception 22, Charisma 13, Willpower 22, Memory 15.

Och detta är med alla learning (inklusive advanced) maxade förutom memory och intelligence. Jag kanske överdrev en smula på perception och willpower när jag skapade karaktären? Jag vill förvisso hålla på med "krigande" på denna karatär i form av pvp (på gott och ont Inte bestämt mig riktigt ännu) samt lite missions och så.

Ska testa den där riggen som sagt, kör just nu 4 rails, 2 blasters samt sköld resistance (minns inte namnen) så jag får mer EM & heat res, en afterburner och en webb (för dem där störande små friggsen :S).

Kör ballistic control och nått annat joxx samt den small modulen som ökar ens PW, sköld, cap osv
Har lite dåligt med pengar nu efter införskaffandet av Feroxen och alla modulerna, men så fort jag får cash så!

Annars är jag väldigt nöjd med spelet hitils Kan förstå att jag blev uttråkad sist då jag bara nötta leraning och flög transport rundor och trade:a typ

Angående drones arbetar jag på det just nu

En snabb fråga till! Jag är sugen på att göra en alt som håller på med lugnare saker, typ forsking och tillverkning eller trading. Eller varför inte allt ihop? Vad har ni för tips om detta och vad för slags grundattribut ska man försöka ha?

mvh Jonio!

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

bobbe: om jag börjar spela har jag nog större problem än så att ta mig ut ur guerista space. sitter, om ajg inte minns fel, i en ishtar, tokpimpad med named mods och t2, och typ 30 drones i holden. såvitt jag vet så har de radikalt förändrat hur drones funkar och isthar är inte bra längre
dock har jag en apoc, en raven, en scorpa och en gankageddon ifrån V1ce dagarna kvar.

problemet är nog att allting ligger i 78 olika alliansers hemmabaser. not fun :/

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbechk
så mycket sp i learning är guld värd!
sen beror det ju mycket på vad du tänkt använda feroxen till? missions o ratting antar jag :P?

isåfall tycker jag du ska rikta in dig på antingen blasters eller rails (rails blir nog bättre här dock kan det ju va svårt att få småfriggs men det kan drones fixxa)
och som tank kanske du inte behöver sådär grymt mycket just nu men om du nån gång måste ha en väldigt hård tank kan du testa använda
2-3st Large sheild extender + 2-3 invulerability feilds (om du har skills för dessa annars funakr sheild rechargers bra med)
och i lows 1st magnetic feild stabaliser (extra skada för dina vapen) och resten sheild power relays

sjukt stark tank för väldigt lite sp

sen kanske du råkar ha skills i heavy missiles med? för Draken är ett mycket användbart skepp med ännu bättre tank än feroxen som utan problem klarar lvl3 missions och till och med lvl 4 missions
så det kan vara värt att skaffa en sådan

Resistance går väldigt ofta före tänk på det... Bara för att man har zomgwtf recharge på sköld eller använder 2 - 3 armor repairs betyder det inte att det är bra.

Exempel:

Du har 40% resistance i EM. Du tar 100 EM skada och det resulterar i 60dmg.
Du har 80% resistance i EM. Du tar 100 EM skada och det resulterar i 20dmg.

Jag kan tanka 5 Battleships solo i min Prophecy med 1 Medium Armor Repair II till exempel med hjälp av att har hög resistance istället. Se till att ha bra resistance "across the board".

Ända vettiga passive-shield tanker tycker jag är Drake med 3 x LSE II och 3 x Invuln Fields. Suger i pvp men jag tröttnar oftast eller skiter i Drake i 0.0 då jag sällan har en så stark pure-gank fit för att döda en noob med über tank

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
bobbe: om jag börjar spela har jag nog större problem än så att ta mig ut ur guerista space. sitter, om ajg inte minns fel, i en ishtar, tokpimpad med named mods och t2, och typ 30 drones i holden. såvitt jag vet så har de radikalt förändrat hur drones funkar och isthar är inte bra längre
dock har jag en apoc, en raven, en scorpa och en gankageddon ifrån V1ce dagarna kvar.

problemet är nog att allting ligger i 78 olika alliansers hemmabaser. not fun :/

Ishtar är ett mycket bra skepp fortfarande (max 5 drones ute nuförtiden dock)
dock är named o t2 inte pimp alls längre det är standard i dagens läge med t2

och jo om dina skepp ligger i 0.0 kan du nog inte få dem om du inte joinar alliansen som har stationerna (dock kan du sälja dem på distans via contracts)

och ja ressar betyder mycket men jag menade mera om han inte hade skills för nåndera

samt, ballsitic control hjälper dig itne alls då den endast ökar skadan för missile launchers

såh mycket att skriva

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Citat:

[i]
Sen kan man ju passa på och fråga om det är några corp där ute som känner för att ta sig an en "nybilven" nub igen :> Har en del frigs, lite cruisers och nu feroxen då samt transportskepp, så kan väll göra lite allt möjligt.

Jag upptäckte det att nästan alla mina SP ligger i learning, hade totalt 4,9 mil och 4,2 var i learning Men det är ju soft på sitt sätt. Nu är det ju bara börja "ösa" så att säga ^^ [/B]

Det låter som en som finns i en kanal jag är med i i Eve - så jag antar att du hittat ditt corp, annars har du ju mitt noob-corp de luxe Origo. Se där, nu fick jag göra lite reklam också, men det är ju bara att hoppa in i Origo-kanalen i Eve - om inte annat för att känna överlägsenhet mot noobsen som samlats där.

Men Bobbechk har rätt - ishtaren är ett grymt bra skepp än. Fast just nu gillar jag att leka med en bleeder-setup på en Punisher. Jag har poppats några gånger, särskilt av intys, men det är kul ändå: cheap clone, cheap ship.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Själv har jag bara 1,8mil SP typ. Maxade Basic learnings sen advanced till level 4 bara. Ska man ta advanced till level 5 ska man spela 3,8år för att få payback för all den tiden.

Sitter i Empire och har det jävligt tråkigt, funderar på att köpa nåt Faction skepp och leka lite eller något, blir kvar några dagar. Älskar att vara Director ^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag har allt level 5 i learning på min alt, utom charisma typ basic 3 där, och samma med min main, har allt på level 5 utom charisma på advanced 4, det går ju ganska fort att träna upp det, på min alt så började jag med learnings sen gick jag direkt på gunnery Men fördelen med en alt är ju att man kan specca den lite bättre än när man började spela

Han har 18 miljoner skillpoints, då är 65% av alla skills han har på level 5 50 skills och 32 på level 5

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Nån som har en skön setup för en thorax som ska köra lvl3 missions tillsammans med en myrmidon? Kör just nu 5x 150mm rails men funderar på att gå över till medium blasters men är inte helt 100 på hur de kommer funka. Frigs kan bli jobbiga men man har ju alltid drones man kan skicka in då.
Ni behöver inte räkna på T2 turrets då jag inte kan använda dom än =(

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Nån som har en skön setup för en thorax som ska köra lvl3 missions tillsammans med en myrmidon? Kör just nu 5x 150mm rails men funderar på att gå över till medium blasters men är inte helt 100 på hur de kommer funka. Frigs kan bli jobbiga men man har ju alltid drones man kan skicka in då.
Ni behöver inte räkna på T2 turrets då jag inte kan använda dom än =(

Medium Blasters går utmärkt tillsammans med Webifier

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Nån som har en skön setup för en thorax som ska köra lvl3 missions tillsammans med en myrmidon? Kör just nu 5x 150mm rails men funderar på att gå över till medium blasters men är inte helt 100 på hur de kommer funka. Frigs kan bli jobbiga men man har ju alltid drones man kan skicka in då.
Ni behöver inte räkna på T2 turrets då jag inte kan använda dom än =(

Att inte använda mediumturrets på en Thorax är ju bara dumt, du har ju en skitfin damagebonus till just medium hybrids.

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludnis
Att inte använda mediumturrets på en Thorax är ju bara dumt, du har ju en skitfin damagebonus till just medium hybrids.

yepp. Använd en Web så har du tracking problemet löst

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

jag har en konstig fråga. Min Drake kan bara göra damage om jag går in under 50 kilometer. Är den begränad till det eller är det nån skill jag missat

Permalänk
Medlem

Jag antar att du använder misiler.

I så fall, misiler har en hastighet de färdas i, de har oxo ett antal sekunder de varar innan de exploderar. Så där har du hur långt du kan attakera med just misiler/torpeder

Det finns självklart skills att lära sig för att förbättra det dock.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Jag antar att du använder misiler.

I så fall, misiler har en hastighet de färdas i, de har oxo ett antal sekunder de varar innan de exploderar. Så där har du hur långt du kan attakera med just misiler/torpeder

Det finns självklart skills att lära sig för att förbättra det dock.

ok, vilka är det? tycker mig ha letat men inte hittat nån förutom Missile Projection Rank som kan vara av intresse. Den tränade jag upp 2 snäpp men inget hände.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calder
ok, vilka är det? tycker mig ha letat men inte hittat nån förutom Missile Projection Rank som kan vara av intresse. Den tränade jag upp 2 snäpp men inget hände.

Missile Bombardment, 10% längre flygtid per level.
Missile Projection, 10% högre hastighet per level.
träna båda dessa till lvl4
Antar att du kör med heavy missiles på din drake oxå?
Själv kan jag nå 73.5km med mina heavy missiles, kan dock bara låsa inom 63km med min drake

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Jo jag kör med heavy missiles. Och jag har nivå 2 på båda så konstigt att det inte gett nån effekt, de ska ju ge 10% per steg. Men tack för svaret iaf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calder
Jo jag kör med heavy missiles. Och jag har nivå 2 på båda så konstigt att det inte gett nån effekt, de ska ju ge 10% per steg. Men tack för svaret iaf!

Du kan alltid trycka ctrl+shift+f för att få upp fittings, högerklicka på laddade missiler och kolla flighttime och speed för att räkna ut range, eller så fixar du EFT, lägger in din karaktär, ställer in din fitting på din drake och ser all info du behöver där, du kan även ändra på dina skills så du ser skillnaden av att träna dem

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Du kan alltid trycka ctrl+shift+f för att få upp fittings, högerklicka på laddade missiler och kolla flighttime och speed för att räkna ut range, eller så fixar du EFT, lägger in din karaktär, ställer in din fitting på din drake och ser all info du behöver där, du kan även ändra på dina skills så du ser skillnaden av att träna dem

EFT är bra till att kolla CPU/PG. Resten av informationen är för inkorrekt så det kör jag på papper och penna när jag gör en ny fitting

EDIT: Ajsing Smash/kill war-dec mot IRON ^^ Själv sitter man mitt i smeten

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tjosan hejsan!
Tänkte höra om någon är med i ett corp som kan tänka sig rekrytera 2st piloter? Mest för att ha trevligt folk att snacka med men även köra lite missions och så.
Vi lirar på väldigt låg nivå (polarn kör BC och jag tuffar i en cruiser alt. inty).
Vi båda är gallente-nissar om det påverkar något.

// Nalta

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Trevlig läsning, tackar.

Permalänk

Har precis tankat trial klienten och skapat mig en Gallente Soldat, åker runt i en Incursus och gör lite missions osv.
Liten fråga bara, är det några speciella skills man ska satsa på i början så man inte missar något tjusigt?
Har läst runt lite och förstått att learning grejerna är rätt bra ifall man ser på en längre sikt men är det något mer att tänka på?
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Supportskills, supportskills, supportskills och hitta en bra corp!
Rekommenderar Eve-university.

http://www.eve-search.com/thread/521860/page/1

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

BoB borde inte räknas som en av dom stora allianserna längre. Dom var herrar av EvE ett längre tag och nu är dom krossade, men kommer nog aldrig att bli utsparkade från 0.0.

Gå i stationer aKa Ambulation: http://www.rockpapershotgun.com/?p=1448#more-1448

Nån som har tankar och idéer om detta? Själv tror jag att antingen kommer det förbättra EvE eller motsatsen. Ser ännu mer fram emot när man ska kunna kolonisera planeter eller tja bygga baser osv, CCP planerar det och ska troligen komma nån gång efter Ambulation, själva syftet med det vet jag inte. Hoppas bara att dom håller kvar det mogna i EvE som dom själva skriver i artikeln och inte förlöjligar den.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner