[Chassi] Sharkoon Rebel9 [bilder]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Har Sharkoon Rebel9 Economy Edition. Vad tror ni om vattenkylning i en sån?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

sämsta chassit jag har ägt ! med 2Tb diskar bara och en tunic tower 120 så kunde inte sidoplåten få plats och det vart trångt mellan kylaren och nätagget så agget vart för varmt och den dog. inget att ha om man sitter med stora diskar och stor kylare

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
sämsta chassit jag har ägt ! med 2Tb diskar bara och en tunic tower 120 så kunde inte sidoplåten få plats och det vart trångt mellan kylaren och nätagget så agget vart för varmt och den dog. inget att ha om man sitter med stora diskar och stor kylare

Vad spelar diskarna för roll, är det inte bara kylaren som gjorde att du fick alla problem?

Permalänk
Medlem

hehe... stora diskar

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
sämsta chassit jag har ägt ! med 2Tb diskar bara och en tunic tower 120 så kunde inte sidoplåten få plats och det vart trångt mellan kylaren och nätagget så agget vart för varmt och den dog. inget att ha om man sitter med stora diskar och stor kylare

Sitter iofs med 10 diskar i min (Två 4in3 moduler). På quaden q6600 sitter en Thermalright Ultra-120 Extreme som jag troligtvis kan köra passivt, fläkten som sitter på nu snurrar förfärligt långsamt. Nätdelen är ett Tagan utan modulära kablar och endast en 80mm fläkt baktill bland alla kablar. Ändå går diskar, cpu, nätdel och grafikkort svalt...

Permalänk
Medlem

mycket trevligt chassi.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
sämsta chassit jag har ägt ! med 2Tb diskar bara och en tunic tower 120 så kunde inte sidoplåten få plats och det vart trångt mellan kylaren och nätagget så agget vart för varmt och den dog. inget att ha om man sitter med stora diskar och stor kylare

Du tror inte dina clockningar har med nätaggets död att göra ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
mycket trevligt chassi.

http://img81.imageshack.us/img81/4277/stashzh3.jpg

Mycket semesterfilm att redigera där.

Permalänk
Medlem

Fick precis hem chassit, tyvärr passar inte corsair 550vx utan att ja förstör plåten på chassit lite men så billigt som chassit är så spelar inte de någon roll. Måste säga att jag tycker att utseendet är riktigt j***a nice!

Permalänk

Dammit!
Köpte ju en Rebel 12 Value och nu när jag slängt i nya moderkortet (DFO Lanparty X48 LT) med kylaren (Thermaltake Extreme 120) så går sidoplåten icke igen. Jättefläkten på sidan tar i kylaren.. F-n f-n f-n.

Sen undrar jag hur ni lyckas trycka in en 4in3? Jag slet som s-tan med det. Inifrån lådan ja, men får ju inte in den.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
Dammit!
Köpte ju en Rebel 12 Value och nu när jag slängt i nya moderkortet (DFO Lanparty X48 LT) med kylaren (Thermaltake Extreme 120) så går sidoplåten icke igen. Jättefläkten på sidan tar i kylaren.. F-n f-n f-n.

Sen undrar jag hur ni lyckas trycka in en 4in3? Jag slet som s-tan med det. Inifrån lådan ja, men får ju inte in den.

Har du böjt ned "plåtflärparna" (som fungerar som anhåll för 5.25" enheterna)?

Permalänk
Medlem

sätt fläkten på utsidan av chassiet (250mm) om det är trångt. du vinner 3cm då.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

För er som vill veta så passar Lian Li EX-23 perfekt utan några som helst modifieringar av chassit.

Permalänk

Tack för tipsen SUMITOMO och zsimpey! Ska testa dom där tipsen i helgen.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Lycka till!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
mycket trevligt chassi.

http://img81.imageshack.us/img81/4277/stashzh3.jpg

haha ja det var ju inte lite sata kablar i den där burken inte

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Har haft mitt Sharkoon rebel 9 economic i en vecka nu ungefär - kan inte säga annat än att jag är grymt nöjd!

+Utrymme
+Design
+ Goda kylningsmöjligheter
+Snyggt placerade frontknappar
+Fläktplatser

Det enda som tål att klaga på är att plåten kan kännas lite tunn, men för 499 kr är jag grymt nöjd

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd

Nu kan man äntligen köpa Windowkit till chassit på datorbutiken!

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SHARKREB...

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Nu kan man äntligen köpa Windowkit till chassit på datorbutiken!

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SHARKREB...

Håller på att göra nya lager av röd färg på mitt chassi just nu... men det där är lite lockande ^^

EDIT: Fan vad sugen man vart Kanske lägger min lilla månadspeng på det här ^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Synd att det inte finns någon "inga-hål-i-sidan"-kit.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Synd att det inte finns någon "inga-hål-i-sidan"-kit.

Jodå,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Jodå,

*bild*

haha

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Det funkar också skit bra med kemiskmetall.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

På plexi sidan man köper till, kan man montera bort plexit och spraya ramen tror ni eller behöver man använda maskeringstejp?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
mycket trevligt chassi.

http://img81.imageshack.us/img81/4277/stashzh3.jpg

Hur mycket plats har du från PCI-bracketsarna fram till hårddiskarna i 4in3 modulerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeleGrodan
Hur mycket plats har du från PCI-bracketsarna fram till hårddiskarna i 4in3 modulerna?

Har tyvärr inte burken hemma hos mig så jag kan inte mäta men om du kollar på "moderkortshålen" så är det precis bredden på ett fullstorleks ATX moderkort + cirka 1 cm.

...alltså cirka 25,5 cm.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Avstängd

Nästa vecka bygger jag in mitt system i rebel9 economy, ska bli kul o få pilla lite med datorn igen. Zerotherm nirvana, e7200, p965-ds3, 3870

ps. Vilket OS rekommenderas till detta system? xp sp3? eller vista sp1?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Nästa vecka bygger jag in mitt system i rebel9 economy, ska bli kul o få pilla lite med datorn igen. Zerotherm nirvana, e7200, p965-ds3, 3870

ps. Vilket OS rekommenderas till detta system? xp sp3? eller vista sp1?

Trevligt med fler Sharkoon Hoppas jag får se ett galleri senare

Kör på Vista SP1 64-bitars du. Ditt DX10-kort och dina 4gb minne kommer älska det

Lycka till!

Mvh

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Trevligt med fler Sharkoon Hoppas jag får se ett galleri senare

Kör på Vista SP1 64-bitars du. Ditt DX10-kort och dina 4gb minne kommer älska det

Lycka till!

Mvh

Jo det känns rätt tycker jag med. Fast lite svårt o få tag i det bara.
Ska göra mitt första galleri också

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se