Permalänk
Medlem

Mer problem med HDCP (tro det iaf)

När jag lirar GTA IV på husets Samsung HDTV så svartnar skärmen då och då vid vissa speltillfällen (ibland händer det inte alls, andra gånger blir det helt ospelbart). Det kan hålla på i allt ifrån en halv sek till en halv minut! Ibland syns även myrornas krig på skärmen. Jag kör bilden via HDMI och ljudet via RCA. Och det här är ett problem som inte funnits tidigare, det började runt senaste uppdateringen av PS3ans mjukvara, så jag misstänker att det är de som spökar. Men jag är inte 100% säker.

Någon som har tips på vad som kan göras?

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Testpilot

Det är inget så enkelt att det är glapp i kabeln? testa att rucka lite på kontakterna för att se om det spökar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte så väldans insatt i ämnet men jag är ganska säker att det inte har något med HDCP att göra som du antyder i rubriken, då det endast används vid filmer (om jag har fel så rätta mig).

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2