Uppgradera mac mini, vart?

Permalänk
Medlem

Uppgradera mac mini, vart?

Någon som vet vart man kan lämna in sin mini så att man kan uppgradera ram minnet? Det verkar lite pilligt att göra det själv. Det gäller i göteborgsområdet.

Permalänk
Medlem

Har du inte tummen mitt i handen så ska det väl inte vara några problem.

Om inte annat lär väl nån göteborgare här kunna ställa upp.

Permalänk
Medlem

Kan man inte lämna in minin till exempelvis macforum eller gör de ej sådant? Annars kan du som Perc säger, gör det själv.

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palle06
Kan man inte lämna in minin till exempelvis macforum eller gör de ej sådant? Annars kan du som Perc säger, gör det själv.

Visst gör vi sånt på Macforum,absolut vi har ju auktoriserade tekniker som utför sånt dagligen. Du är varmt välkommen in

Men som sagt om du är lite händig är det inte alls svår att göra det är bara att följa länken som nämdes tidigare: http://www.ifixit.com/Guide/Mac/Mac-Mini-PowerPC/RAM/82/13/Pa...

Om du har garanti kvar så tycker jag inte att du ska göra det då den ryker om du själv försöker öppna din mac mini :/ men om du inte har kvar den så är det bara att tuta och köra

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz

Om du har garanti kvar så tycker jag inte att du ska göra det då den ryker om du själv försöker öppna din mac mini :/ men om du inte har kvar den så är det bara att tuta och köra

Vad jag förstod det som så rök den bara om något går sönder under tiden man gör det? Så var det åtminstone på Mac mini G4 när jag frågade Apple om det.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.