Permalänk

Ni med 4870 kort, vilka drivrutiner funkar bäst i AoC. 8.7 eller 8.8?

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

x,

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem

Har följt tråden från sidan 134 och framåt, kan inget annat än hålla med er om hur dåligt failcom har skött detta. Levelingen 1-20 var ju helt underbar, man han med att vissa många polare vad för slags spel AoC var, mystiken, dialogerna det nya fightnig systemet - var bäddat för en succse. Sen hände det, målet jag hade för att komma bort får tortage och se nästa storslagna ställe. Vilken besivkelse, trode först att ljudet i spelet börjat bugga när det inte var någon ljud dialog med NPC's. Något jag kännde att jag kunnde överleva när spelet hade så mkt annant. Vilket snappt flöt ut ur den stora punkteringen som spelet hade fått.

Vad var det svåra att bibehålla det dom hade? Mystiken och känslan?
Helt plötsligt skulle man döda gamar och sammla på fjädrar och plocka blommor i questen. Vad var det för nått quest för min blood törstige barbar? Sen att spelet hade sina begränsningar kan jag leva med, lite buggar får man stå ut med när det gäller nya spel, även att allt som utlovas kanske inte finns med från scratch... Men att spelet helt tappar känsla och inlevelse är något som INTE är okej. Failcom vad fan hände?

spelat 3 chars igenom tortage och dess underbara miljö för att sen totalt trötnat vid 20+

Hoppas att dom fixar till alla brister för spelet har potential!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Vilken besivkelse, trode först att ljudet i spelet börjat bugga när det inte var någon ljud dialog med NPC's.

Att tro att ALL dialog i HELA spelet ska vara aktiv sådan med röstskådespelare är en av de mest banala anklagelserna som folk haft gentemot spelet. Vilka andra MMORPG:s har det? Vad tror ni själva att det kostar att i ett MMORPG ha all dialog röstinspelad, det är väldigt tidskrävande och dyrt för utvecklingen. Att läsa själva vad man ska göra i olika quests har folk klarat av i alla andra spel hittills, förstår inte vad problemet är.
Dock skriver du ju själv senare i din tråd att du inte såg det som ett jätteproblem, och för fram mer saklig kritik som jag i stort håller med om, men jag har hört alltför många klagovisor kring att man helt plötsligt behövde LÄSA vad som stod istället för att bara lyssna.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wa
Sluta vara idioter. Oemigzzz war. Sluta drömma om war. Aoc har redan allt som finns i alla mmo:S

EVERQUEST. Allt som finns i wow är ren rip eller maskerad rip från eq.
Så fortsätt gnida era kukar mot varandra om vilket som är snyggast.
Eq1 är bäst och mest komplext,

Wow är populärast. aoc är snyggast.
Samt 10x bättre än någon annan release mmo.

Nästa mmo kommer alltid. Bara välja vad du vill vara. Eq, eller fanboy till eq.

Är du under 25 så är det nog ingen mening me att du svarar,

Mmm.... Vad exakt är 10x bättre jag har frågat ett antal gånger vad är bättre men ingen verkar vilja svara. Grafiken är bra visst jag håller med men i övrigt finns det ingenting ju Pvp är 10x bättre i WOW. Exploring är minst 10x bättre i WOW, Vanguard, Linage II och Lotro. Nytänkandet är betydligt bättre i Vanguard med sin diplomati. Storryn är bättre i Lotro. Fightingkänslan är 10x bättre i Lotro och WOW. Craftingen säger jag inte så mycket om för jag brukar inte köra så mycket crafting men den förefaller både roligare och inteligentare i Vanguard. Så vad blir kvar? Snyggt, Lol jag betalar då inte en dryg hundring i månaden för en snygg skärmsläckare.

Permalänk

Så som jag har greppat det nu är att folk tycker spelet är innehålls fattigt... So what? WoW hade inte ett smack när man kom upp i höglevel den första tiden, det tog ett antal patcher innan det togs tag i. Folk är helt enkelt för bortskämda nu för tiden, och förväntar sig ett GIGANTISKT mmorpg från day one, utan problem alls.

Sen att "failcom" har "ljugit" är också lite överdrift, för dom säger igentligen bara vad som ska finnas med i spelet, inte att det ska vara där vid release. Detta är väl definitivt inget nytt inom spelvärlden, eller någon annanstans iheller. Dom säger ju alltid det som lockar konsumenter, så deras intresse hålls uppe tills dom har en chans att fixa det. DX10 kommer ju med expansionen i jul, tillsammans med en hel bunt nya saker, som vi får hoppas innehåller det mesta dom lovat, ANNARS kan jag helt hålla med er om att dom börjar tappa greppet rejält. Dom har inte skött det bra, ingen tvekan där, men jag tror absolut att det kommer bli ett riktigt skönt lir om folk ger det lite tid. Level 1-20 är ju extremt populär, vilket visar att dom kan om dom får lite mer tid. Och ja, dom kunde väntat lite med release, men orkar inte skriva mer nu:P Ang. röst quests, folk som förväntade sig det i hela spelet borde nog ha tänkt till en gång till ^^,

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Jag har haft minst en betalning till ett MMO per månad sen Dec 1998, jag har spelat ALLA stora MMO's, del asian och det finns bara ett svar att WoW slår alla på fingrana just nu och har varit så de senaste åren. Mycket jag inte direkt gillar i WoW men det är så komplett ett MMO kan bli just nu.

För ni som vill veta, Asheron's Call var mitt första betal MMO och det var grymt bra. Deras loot generator har inget MMO slagit än, all loot var totalt random i stats, färger, tyngd och pris. AC hade ett grymt skill system också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
http://www.mmorpg.com/blogs/Daedren/082008/2486_Age-of-Conan-...

Läsvärt, även fast ni som fortfarande älskar spelet kommer tycka den inte alls stämmer. Men tro mig, spelet är inte hållbart.

Håller med, AoC var inte alls som jag tänkte mig. Snyggt ja, men i stort sett inget innehåll. Efter lvl 50 inser man att spelet är en konstant upprepning av sig själv. När man nått level 70 inser man att det dessutom behövs grinda mobs 2 levlar för att kunna ta quests överuvudtaget, och så håller det på hela vägen upp till lvl 80. Levla 1 level på quests...och sen levla 2 till med att döda 1000 tals mobs på grund av att questerna är slut.

På level 80 funderar man på vad man skall göra och inser att det inte finns något att göra.
Instancerna lockar inte, PvPn är trasig, ekonomin i spelet är helt screwed up.

Nä, detta var inget bra spel helt enkelt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Spelar inget MMO just nu. Men AoC borde varit ett single player äventyr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Att tro att ALL dialog i HELA spelet ska vara aktiv sådan med röstskådespelare är en av de mest banala anklagelserna som folk haft gentemot spelet. Vilka andra MMORPG:s har det? Vad tror ni själva att det kostar att i ett MMORPG ha all dialog röstinspelad, det är väldigt tidskrävande och dyrt för utvecklingen. Att läsa själva vad man ska göra i olika quests har folk klarat av i alla andra spel hittills, förstår inte vad problemet är.
Dock skriver du ju själv senare i din tråd att du inte såg det som ett jätteproblem, och för fram mer saklig kritik som jag i stort håller med om, men jag har hört alltför många klagovisor kring att man helt plötsligt behövde LÄSA vad som stod istället för att bara lyssna.

Att börja spelet så storslaget med röst dialoger för att sedan bara ta bort det helt är inte okej. Förstår själv att det är dyrt och tidskrävande och att det inte går att ha rakt igenom på alla npc's. Dock så känns det här bara som någon inlurnings process in till spelet, en falsk ridå av det man trode att spelet skulle bestå av.
Failcome teamet kunnde åtminstoden ha skalat av det där lite snyggt och haft kvar dialoger på dom viktigare questen.

För övrigt så körde jag en ominstallation på burken i dag, bort med XP och in med vista, får dock inte vista SP1 att funka, när 99% av inmatningen är klar får jag något felmedelande att pga av #09971 så går det inte att fullfölja installationen.
Tänkte ge AoC en chans till med en ny char (1-20) i dag nu när man är ledig och behöver då vista sp1 för att spelet ska köras normalt... Men icke

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Att börja spelet så storslaget med röst dialoger för att sedan bara ta bort det helt är inte okej. Förstår själv att det är dyrt och tidskrävande och att det inte går att ha rakt igenom på alla npc's. Dock så känns det här bara som någon inlurnings process in till spelet, en falsk ridå av det man trode att spelet skulle bestå av.
Failcome teamet kunnde åtminstoden ha skalat av det där lite snyggt och haft kvar dialoger på dom viktigare questen.

För övrigt så körde jag en ominstallation på burken i dag, bort med XP och in med vista, får dock inte vista SP1 att funka, när 99% av inmatningen är klar får jag något felmedelande att pga av #09971 så går det inte att fullfölja installationen.
Tänkte ge AoC en chans till med en ny char (1-20) i dag nu när man är ledig och behöver då vista sp1 för att spelet ska köras normalt... Men icke

SP1 ska ha fixat det mesta, och funkar fint för mig. Men när jag körde vista utan SP1 patcharna så fick jag bluescreen och shit när jag skulle installera. Fixade det genom att bara köra med en minnessticka i genom installationen och bara den hårddisken i som jag installerade på. Testa de..

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Någon av er som fortfarande har allvarliga stabilitets problem med AoC?
Jag får Out of Memory fel varje gång jag spelar. Ibland flera stycken under 2-3 timmars spelande.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Bästa rådet till det är, byt till 64bit Windows. Problemet med out of memory brukar försvinna då. Min kompis kör Vista 64bit med bara 2 GB RAM och har aldrig råkat ut för det.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiTo
Någon av er som fortfarande har allvarliga stabilitets problem med AoC?
Jag får Out of Memory fel varje gång jag spelar. Ibland flera stycken under 2-3 timmars spelande.

Har också Xp 2 gig ram, fick aldrig det problemet när jag spelade...

Permalänk
Medlem

Japp de som kör på 32-bits OS får dessa problem ofta

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Haha, när man söker på failcom.com blir man hänvisad till age of conan... Vad är det med folk egentligen, sluta att ha alldeles för höga föväntningar om spel som inte har kommit.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Men "out of memory" felet ska väl gå att fixa på nåt sätt? Har för mig att jag läst/hört det någonstans.

Sen har ju Funcom/failcom en hel del o fixa, det håller jag med om. Dock finns det ingenting i mina ögon ännu som kan ta min speltid ifrån det förutom Diablo 3 när det väl kommer om något/några år.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Men "out of memory" felet ska väl gå att fixa på nåt sätt? Har för mig att jag läst/hört det någonstans.

Sen har ju Funcom/failcom en hel del o fixa, det håller jag med om. Dock finns det ingenting i mina ögon ännu som kan ta min speltid ifrån det förutom Diablo 3 när det väl kommer om något/några år.

Inte ens funderat på WAR ?

Permalänk
Medlem

Mjo lite faktiskt, dock så gillar jag den vuxna känslan i AoC. Det känns inte lika tecknat och barnvänligt som WoW tex gör. Gillar inte barninriktade spel, ska mer vara i stil med Gears of War.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Tips till er som fortfarande spelar är att läsa det här och var försiktiga. Visst det kan vara helt påhittad, men det verkar osannolikt. Jag citerar från en forumpost på http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/199080

"Guild leaders beware!

In the most rediculous example yet of Funcom and their GMs incompetence yet I make this post.

I am a guild founder on the Dagoth server. Guild name ARCH. We have a tier two city, tier three keep and a battle keep. This guild had over 200 members.

My self and a number of officers decided to leave the game and go to WAR. We still had a large contingent of people who wanted to stick it out in AoC. So after some discussion I made new officers and a new guild leader from those faithful folks that were staying.

There was one player inparticular who I did not promote. He took offense to this and started cuasing trouble. He LEFT the guild with his main character however he still had an "alt" in the guild.

This player in his spite contacted a GM, feed the GM a line of bull and the GM, GET THIS made his alt the guild leader of the guild. This player then kicked every single player from the guild thus destroying our guild city and our battle keep. Oh, Also he stole all the gold and building mats from the guild bank. He admitted to doing all this to the guild leader that we promoted, luckily he saved chat logs of it and perhaps some action can be taken by Funcom to reverse this and or ban this player for his actions.

The person we actually made the guild leader logged on to find the guild and all its accomplishments GONE. He contected a GM, the GM told him there is no record of the guild ever having excisted! We were one of the first guilds formed on the server, our guild city was in instance number ONE in lach plains. When the guild leader asked what happened to the guild the GM just shrugged his shoulders and actually offered him GOLD to go away.

When asked, the GM said it is funcoms polocy that if a guild leader has not logged on for 30 days then a GM can take this kind of action. Well me being the guild founder, I was logged into the game 7 days ago to take care of promotions and make the new guild leader. So how exactly do they confirm such a thing? Do they just ask the retard who is asking to be made guild leader?

So guild leaders BEWARE, any retard of any level can just contact a GM and be made guild leader of your guild without your knowledge or consent and they he can destroy your guild. And funcom will help them do it then shrug their shoulders at you after saying sorry nothing we can do.

Worst game management error I have ever heard of in a game period. Funcom you have really earned the name FAILCOM.

Judge
Legatus Legionis / Vice Admiral
"ARCH Community""

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur Funcom kan hålla på så här. Det är hur löjligt som helst ju! Deras aktie nådde botten idag. Den har kontinuelligt gått ner och ner...snacka om att man har förlorat pengar...ushhh! Jäkla Funkom! Har dessutom också slutat spela...

Permalänk
Medlem

Ja det är riktigt trist och väldigt tydligt att de saknar manskap o duktigt folk.

I normala fall hade det funnits gott om nytt content nu och nya features.
Men i den här takten lär det vara totaltdött vid årets slut.

Permalänk
Medlem

Mycket "flame" är det, och det brukar alltid vara en grupp människor som har lätt för att uttrycka sin besvikelse på förhand. Jag slutade spela i slutet av juni eller när det nu var. Tanken var att se hur de kommande patcherna skulle se ut. Och jag kan nu säga att jag förstår frustrationen hos spelarna. Jag förstår nu även dom som säger Failcom istället för Funcom (först tyckte jag det lät töntigt, men uppenbarligen väljer de att leva upp till det förstnämnda).

Nu vid blotta anblicken av Erling Erlingssen (eller vad han heter) får jag kalla kårar och tackar mig själv att jag insåg sanningen relativt i tid. Spelet har potential, helt klart. Problemet är att Funcom inte klarar av att leverera det som krävs. Det tycker jag att jag fått tillräckligt med bevis på.

Nu är ju fortfarande det här mina egna åsikter, men jag är samtidigt medveten om att jag delar den med många andra. Tummen ner, vi ses inte mer.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Tror inte Funcom ligger så illa till ändå. Visst jag är medveten om aktien, vänta sen när det lanseras i Ryssland och Asien samt till Xbox360 då tror jag det blir en riktigt vändning.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Tror inte Funcom ligger så illa till ändå. Visst jag är medveten om aktien, vänta sen när det lanseras i Ryssland och Asien samt till Xbox360 då tror jag det blir en riktigt vändning.

Hahaha, oj ursäkta.

Blir det någon sådan lansering blir jag väldigt förvånad, åtminstone Xbox 360 kommer inte att hända. Finns inte en chans att Microsoft godkänner spelet på grund av det inte kommer vara stabilt, sen tar det 25gb installerat på dator, hur mycket har de tänkt plocka bort av det lilla innehåll som finns för att få det att köra på Xbox 360. Ah, Funcom, äntligen får man ut nöje från dem genom att följa deras såpa.

Hoppas ni är medvetna att de går back varenda månad och de tappar spelare varenda månad. Nu har de ju ett hyfsat stort sparkapital som kan rädda dem kanske, men som det är nu klarar de av vad jag förstått inte ens betala av de kortsiktiga lånen de tagit.

Alltså ni måste bara följa med på www.mmorpg.com forumet. Roligaste läsningen jag haft på länge.
http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm?forum=593&bhcp=1

http://uniteconomics.com/files/Funcom_Initiation.pdf
"So what did they expect :-

we expect Age of Conan to have 546,750 subscribers
at the end of Q2. Our earnings estimate for Q2 is for a breakeven result, as Age of Conan is launched
more than midway through the quarter.
We project that 10% of the initial subscribers will stop their subscriptions in Q3. This will be more than offset
by expected game sales of 120,000 in July, 80,000 in August and 60,000 in September. Once again, we expect
that only 80% of the purchasers of the game will become subscribers past the first thirty days of their purchase.

At the end of Q2 2009, everything should change. Funcom is expected to release
their first expansion pack, We expect 200,000 new unit sales in July 2009 for the PC, followed
by 90,000 in August and 60,000 in September - ending the quarter with 1.05 mln PC subscribers.

intresting info for people working out costs :-

Under the distribution agreement for Age of Conan in place with SCi/Eidos, Funcom will not receive any of
the proceeds from the physical-world sales of the game.

Funcom will pay a royalty for the use of the Conan name, estimated to be 6% of subscription revenues, which will be included in operating expenses. In addition, Funcom has outsourced server farms for the game to IPsoft, a global outsourced network and systems infrastructure support company whose client list includes Time,Canon, Revlon and Macy’s.

The cost for server outsourcing is believed to be $2.00 per subscriber per month.
In addition, Funcom is outsourcing customer service and support functions for Age of Conan. This ‘Live
Team’ is expected to cost just over $2.00 per subscriber per month. Marketing costs for Funcom are expected to be 14% of total sales.

The total variable costs for Age of Conan subscribers should be $7.50 per subscriber
per month."

Permalänk
Medlem

Har inte spelat AoC sen första två veckorna spelet släpptes pga semester, sommar och nu studier. Har inte tänkt på spelet så mycket men läst lite i denna tråd. Kan nån berätta vad det är som har hänt? Varför alla är sura på Funcom osv? Blev lvl 20 innan jag slutade och tyckte spelet var riktigt mysigt men ändå lite meeh. Läst mycket att pvp osv är dåligt och sen är det väldigt blandade känslor angående end game osv. Men har nån lust att berätta lite om vad som hänt?

Permalänk
Medlem

Spelet slutar vid level 20 ungefär.

Permalänk
Medlem

Många säger att man ska inte kan ha krav på spelet att andra spel inte var bättre osv. Det köper inte jag. Kraven på spel höjs hela tiden av spelare. Det kvittar om ett spel för 10 år sen var likadant när det släpptes.
Funcom har kanske inte direkt ljugit men de har inte direkt varit ärliga i heller.

http://uk.finance.yahoo.com/q/bc?s=FUNCOM.OL&t=3m

Detta kallar jag ett stört fall. Om nu spelet är likadant som alla andra spel hur kommer det sig då att aktien faller så mycket?

En liten jämförelse med Blizzard när WoW släpptes och 3 månader framåt

http://investor.activision.com/stockquote.cfm?benchmark1=&Per...

Spelet har otroliga potencial men funcom vill bara tjäna pengar vilket känns ganska tydligt. De har ingen känsla i spelet. Supporten svarar bara när det gäller problem med betalningar, trådar i forumet som är negativa (eller konstruktiva beroende på hur man ser det) stängs och tas bort direkt.

Spelet ska gå och spela med XP, varför ska jag då gå och köpa Vista när jag är nöjd med XP?
Jag hade inga problem med mem leaks eller client craches mm första månaden jag spelade, för min del blev det värre och värre efter varje patch. Vad man läst på forumen så har det varit liknande för många andra med.
Excpoits som varit i spelet i månader som de inte gjort något åt. Jag tänker då på gem dupes och gold dupes som tagit dem väldigt lång tid att åtgärda.

Funcom har pga sin girighet att tjäna några extra kronor släppt spelet när det fortfarande var i utvecklingsstadiet och har fått betala för det stort men det har även vi spelare fått göra.
Men det värsta av allt är att oavsett hur negativ man är till spelet säger nästan alla att detta skulle kunna var det bästa spel någonsin ifall funcom bara skött sina kort rätt. Det är det som är det tråkiga.

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akheron
Funcom har pga sin girighet att tjäna några extra kronor släppt spelet när det fortfarande var i utvecklingsstadiet och har fått betala för det stort men det har även vi spelare fått göra.
Men det värsta av allt är att oavsett hur negativ man är till spelet säger nästan alla att detta skulle kunna var det bästa spel någonsin ifall funcom bara skött sina kort rätt. Det är det som är det tråkiga.

Det handlar inte alltid om girighet, och om du visste bättre så hade du inte varit så snabb att göra en sådan kommentar.

Inte helt omöjligt att dom hade liknande problem som inför släppet utav Hellgate: London.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Alla har inte samma förutsättningar som Blizzard att kunna säga till sina aktieägare ex.

"Hej, Spelet är inte klart än vi behöver 6 extra månader till att utveckla spelet. Och vi kommer behöva runt 100 miljoner kr."

Och att få "sure gubbs inga problem" som svar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Så du påstår alltså att börsnoterade företag inte är ute efter att tjäna pengar?
Jag håller inte med dig.

Har man inte det som krävs att ge sig in i spelet så ska man inte heller göra det.

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.