Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jumi
Någon som har koll på om det kom någon ny patch i morse?

Mvh

Yep det finns en patch men det är fortfarande downtime för servern.

Runt klockan 12 så ska det gå att patcha.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Obs, vill poängtera att jag inte riktar detta till dig personligen altair4 för du kanske inte alls är en av dem. Men just den meningen du skrev fick mig att skratta inombords. Å ena sida vill folk köra nånting annat än WoW,och sen när de väl gör det klagas det på att ditt eller datt inte är som det var i WoW. Lite komiskt tycker jag iaf.

Det känns ofta lite som att vad som än visas för WoW-fantaster, så blir de sedan ändå besvikna på att det inte var ett WoW 2...

Snarare att man klagar för att spelen de släpper är dåliga försök till en WoW-kopia. När nästa bra "sandbox" mmo kommer ut så kommer det bli en rätt stor succé tror jag. Nu tror jag Warhammer kommer att gå rätt bra eftersom det inte krävs speciellt mycket för att överglänsa PVP i WoW.

Permalänk
Medlem

Age of conan ska ju komma till xbox 360, vet någon hur det kommer vara med betalning och sånt? Man betalar ju för xbox live, ska man betala för age of conan då också?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Snarare att man klagar för att spelen de släpper är dåliga försök till en WoW-kopia. När nästa bra "sandbox" mmo kommer ut så kommer det bli en rätt stor succé tror jag. Nu tror jag Warhammer kommer att gå rätt bra eftersom det inte krävs speciellt mycket för att överglänsa PVP i WoW.

På vilket sätt är Age of Conan en "WoW-kopia"?
Menar du på samma sätt som att WoW är en kopia på DAOC, och CounterStrike en kopia på Quake?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Vad får dig att tro att Warhammer vad dom lovar? Som jag ser det så verkar det vara hyffsat hypat också (som jag förstått AoC också var).
På vilket sätt skiljer sig t.ex. AoC mot andra när det förhåller sig till MMORPG/Action spel? Vilka andra kategorier finns det och vad tänker du på då? Flertalet liknande fantasy mmorpg's innehåller i princip samma delar.

Fightingsystemet är halvintressant, men jag håller med om att det går att fixa till så att det blir bättre. Spelvärlden påminner även det mig om andra spel där världen är begränsad, och har inte sett det som något problem då jag tycker att det är tillräckligt "breda korridorer" för att inte behöva känna sig instängd.

Mobsen fyller sitt syfte, dock har du rätt i att det ofta inte är någon större utmaning. Ett av de större "problemen" tycker jag är att man i princip kan köra Solo relativt snabbt hela tiden, vilket gör att få personer kör i party.

Själv har jag spelat DAoC, Everquest, Neocron, SWG, Eve-Online och World of Warcraft. Det jag fastnat för mest är DAoC. Mitt förhållandesätt till World of warcraft är att de aldrig kom med något nytt(har visserligen inte spelat något de senaste åren). Det jag är tacksam för är dock att Blizzard utvecklade det och fick med hjälp av sin fan-base från War/Starcraft och Diablo att fler personer öppnade ögonen för MMORPG's. För mig var dock känslan "Been here, done this" och gav ingenting nytt i jämförelse med DAoC, förutom en snygg förpackning och vettig UI.

Jag har också spelat Eve-online från starten, detta är dock en helt annan typ av spel, men alla som spelat detta sedan länge vet att det har haft många långvariga problem, som man lärt sig leva med. Jag tror att därför är jag mindre gnällig gällande andra spel. AoC tillför lite nytt (fightingsystemet) och har även dessa slott och massive scale battles eller vad det kallas. Dock är det ju inte riktigt implementerat ännu, men jag har ingen brådska - jag är inte tillräckligt hög level ännu.

Det blir nog till att förnya subscriptionen igen nästa helg eftersom jag nu är klar med min semester

Jag får återkomma och se om jag ändrat åsikt om någon månad.

För mig blir det bara breda banor att springa runt och hacka på. Jag får inte något upptäckarsug som jag har fått i alla andra MMORPGn jag spelat. Jag har personligen inte kört något MMORPG som varit så här begränsat. Fightingsystemet är nytt men kändes lite krystat när man kör kombos, jag trodde det skulle bli en hitt men, tacka vet jag det gammla hederliga fightingsystemet. Jag kan ha fel men jag tror massive scale battles finns i Linage II redan. Jag tror inte att Warhammer kan misslyckas så här mycket helt enkelt. Kul att du gillar spelet jag blir mest förvånad över hur det kan locka folk som spelat andra MMORPGn. Det finns en sak på detta forum som gör mig irriterad det är att folk tycks tro att alla lämnar AOC för att det är mycket buggar, personligen tycker jag det var ovanligt buggfritt vid start. Buggarn är liksom inget problem problemet är resten.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt ge mig på att börja samla gems för gemcutting. Droppas det gems överallt, eller finns det specifika områden med högre droprate för gems?

Mvh

Permalänk
Medlem

Det droppas överallt tycker jag det känns som, men gems har olika levelnivåer så de som droppas är väl i liknande level som mobsen. Level 40+ mobs droppar lvl 40 gems, etc...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wa
[...]Tar map buggar och totalkrasher vilken dag som helst om ja slipper glo på wow.

Haha! Amen on that brother! =P

Har många gånger funderat på att börja lira WoW på grund av att alla andra spelar det, men FY så fult det är:P Jag är visserligen väldigt kräsen när det kommer till grafik, men WoW är verkligen fruktansvärt fult. Jag får en dålig känsla i kroppen när jag spelar det och ont i huvudet Vilket är en av anledningarna till att jag vill att AoC ska lyckas. Att få spela ett ordentligt online spel och samtidigt kunna titta på bling bling, det är drömmen de (:

Update 1:

Läs igenom detta meddelandet från Gaute Godager, Game Director så ser ni att dom faktist tagit åt sig av kritiken och har förklaringar till en del saker. Bl.a. säger han att dom är medvetna om att supporten har varit "dålig" p.g.a. att den varit väldigt överbelastad (har ju sin förklaring det också:P), så dom har haft svårt att hjälpa alla. Dom håller på att åtgärda det genom att anställa fler folk och sätta upp kontor i både USA och Europa för att förbättra servicen.
Visst "ljuger" dom om försäljningssiffror genom att säga den största siffran dom har, nämligen försäljningssiffran, men är det något nytt inom spelvärlden? Läs igenom artiklen så kan ni iaf se att dom jobbar för fullt på att förbättra spelet, vilket är självklart. Dom vet nog lika väl som alla här att spelet kommer bojkottas om dom inte gör något åt alla problem.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa en månad game time till age of conan.
Jag funderar på att beställa från deras hemsida en månads time, eller där man har gjort sitt account. register.ageofconan.com

Har någon gjort det förut `?

Hur går det till, betalar man direkt med kort och sedan får man en kod skickad till mail adressen ?
Vad menas med Vat policy ? Fattar inte det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Haha! Amen on that brother! =P

Har många gånger funderat på att börja lira WoW på grund av att alla andra spelar det, men FY så fult det är:P Jag är visserligen väldigt kräsen när det kommer till grafik, men WoW är verkligen fruktansvärt fult. Jag får en dålig känsla i kroppen när jag spelar det och ont i huvudet Vilket är en av anledningarna till att jag vill att AoC ska lyckas. Att få spela ett ordentligt online spel och samtidigt kunna titta på bling bling, det är drömmen de (:

Update 1:

Läs igenom detta meddelandet från Gaute Godager, Game Director så ser ni att dom faktist tagit åt sig av kritiken och har förklaringar till en del saker. Bl.a. säger han att dom är medvetna om att supporten har varit "dålig" p.g.a. att den varit väldigt överbelastad (har ju sin förklaring det också:P), så dom har haft svårt att hjälpa alla. Dom håller på att åtgärda det genom att anställa fler folk och sätta upp kontor i både USA och Europa för att förbättra servicen.
Visst "ljuger" dom om försäljningssiffror genom att säga den största siffran dom har, nämligen försäljningssiffran, men är det något nytt inom spelvärlden? Läs igenom artiklen så kan ni iaf se att dom jobbar för fullt på att förbättra spelet, vilket är självklart. Dom vet nog lika väl som alla här att spelet kommer bojkottas om dom inte gör något åt alla problem.

Hittils har istort sett allting de sagt varit lögn, varför skulle de helt plötsligt ändra sig nu. Nej de är desperata att försöka lura lite mer folk innan Warhammer kommer och totalt sänker spelet. Låt er inte luras!

Är nån snubbe som tom. registrerat www.failcom.com och länkat will deras hemsida. Det har krävts mer möda än Funcom lagt ned på att förbättra spelet eftersom det faktiskt är i sämre skick än när det släpptes.

Permalänk
Medlem

Hur kan du påstå att "allting de sagt varit lögn" när de faktiskt har tagit ett steg i rätt riktning för varje patch i mitt tycke.
Då jag själv är programmeringskunnig inser jag hur komplext ett sådant här spel måste vara och vid skarp drift dyker alltid saker upp som man missat eller inte tänkt på. Och att jäkta fram patcher för att folk vill ha mer content går inte, snabb programmering går inte ihop med att få det buggfritt. Ingen kod i världen blir buggfri, det enda som kan minimera dem är testning och åter testning.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Hur kan du påstå att "allting de sagt varit lögn" när de faktiskt har tagit ett steg i rätt riktning för varje patch i mitt tycke.
Då jag själv är programmeringskunnig inser jag hur komplext ett sådant här spel måste vara och vid skarp drift dyker alltid saker upp som man missat eller inte tänkt på. Och att jäkta fram patcher för att folk vill ha mer content går inte, snabb programmering går inte ihop med att få det buggfritt. Ingen kod i världen blir buggfri, det enda som kan minimera dem är testning och åter testning.

Men jag pratar inte om buggar. Pratar om lögner vad gäller löften om innehåll, löften om vad som ska fixas, lögner om vad som de sa funkade och var testat, men som troligtvis inte ens existerade osv.

Läs här, finns hur mycket skit om Funcom som helst att läsa om på de forum som ägnar sig helt åt AoC.

http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/forum/593

Funcom är så impopulära nu att det går nästan inte förstå. De är det kanske mest sågade företaget bakom ett MMO någonsin nu och det beror inte på att de gjort det sämsta spelet, nej det är spelet bakom gallerierna som gör att ingen vid sina sinnes fulla bruk stödjer Funcom nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Hittils har istort sett allting de sagt varit lögn, varför skulle de helt plötsligt ändra sig nu. Nej de är desperata att försöka lura lite mer folk innan Warhammer kommer och totalt sänker spelet. Låt er inte luras!

Är nån snubbe som tom. registrerat www.failcom.com och länkat will deras hemsida. Det har krävts mer möda än Funcom lagt ned på att förbättra spelet eftersom det faktiskt är i sämre skick än när det släpptes.

HAHA! Sämre skick än när det släpptes?:P Om du hatar spelet så visst, fint för dig. Men att du snackar blajja bara för de hjälper ju inte precis. Det har ju knappast blitt sämre, och det är väl klart som tusan att dom jobbar för fullt på spelet, men dom har väl insett att dom släppte de för tidigt och har väldigt mycket att göra. Om spelet floppar så har dom miljoner i skulder, så tro mig, dom gör nog allt dom kan och lite till. Dom ljuger inte iheller, dom försöker bara hålla i köpare så dom inte lämnar spelet, genom att bl.a. hypa om vad som komma skall. Sen att det tar tid är en annan sak. Du snackar som om detta aldrig hänt inom spelvärlden...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
HAHA! Sämre skick än när det släpptes?:P Om du hatar spelet så visst, fint för dig. Men att du snackar blajja bara för de hjälper ju inte precis. Det har ju knappast blitt sämre, och det är väl klart som tusan att dom jobbar för fullt på spelet, men dom har väl insett att dom släppte de för tidigt och har väldigt mycket att göra. Om spelet floppar så har dom miljoner i skulder, så tro mig, dom gör nog allt dom kan och lite till. Dom ljuger inte iheller, dom försöker bara hålla i köpare så dom inte lämnar spelet, genom att bl.a. hypa om vad som komma skall. Sen att det tar tid är en annan sak. Du snackar som om detta aldrig hänt inom spelvärlden...

Jag kan ge lite exempel på saker jag menar.

Massor av personer som har "cancellat" sin konton men ändå fått pengar dragna. Massor av personer som fått pengar dragna över 1v före några pengar skulle dragits. Händer det en gång kan det vara ett misstag, men nu har det hänt flera gånger. Jag kallar det försök till bedrägeri.

Gem-duping som pågick i över en månad och när de äntligen löste det så var det för mycket gems eftersom de inte kunde spåra och ta bort dem. Då nerfade de dem för att PVP skulle fungera men förstör istället PVE.

Sen är det ju massor av personer som fått väldigt mycket sämre prestanda än de hade när spelet släpptes.

Jag tyckte själv att spelet var skoj fram till lvl50, sen dog det mer eller mindre ut. Crafting fungerade dåligt och var löjligt tråkigt. Combos var man less sedan länge. Nej spelet hade funkat rätt bra som ett mer action-mmo, inte så öppet, men helt ok förutom att företaget bakom inte klarar av det.

Jag sitter och hoppas att de säljer spelet till ett företag som klarar ta hand om det och utveckla det vidare och ge spelet vad det förtjänar. Jag gillar verkligen Conan-världen, men ett företag som numera i folkmun kallas Failcom ska ta och sparka ut åtminstone 2 personer. Gaute och Elling, speciellt Gaute verkar ju i det närmaste på egen hand fatta alla beslut och som han misslyckats med det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Jag kan ge lite exempel på saker jag menar.

Massor av personer som har "cancellat" sin konton men ändå fått pengar dragna. Massor av personer som fått pengar dragna över 1v före några pengar skulle dragits. Händer det en gång kan det vara ett misstag, men nu har det hänt flera gånger. Jag kallar det försök till bedrägeri.

Gem-duping som pågick i över en månad och när de äntligen löste det så var det för mycket gems eftersom de inte kunde spåra och ta bort dem. Då nerfade de dem för att PVP skulle fungera men förstör istället PVE.

Sen är det ju massor av personer som fått väldigt mycket sämre prestanda än de hade när spelet släpptes.

Jag tyckte själv att spelet var skoj fram till lvl50, sen dog det mer eller mindre ut. Crafting fungerade dåligt och var löjligt tråkigt. Combos var man less sedan länge. Nej spelet hade funkat rätt bra som ett mer action-mmo, inte så öppet, men helt ok förutom att företaget bakom inte klarar av det.

Jag sitter och hoppas att de säljer spelet till ett företag som klarar ta hand om det och utveckla det vidare och ge spelet vad det förtjänar. Jag gillar verkligen Conan-världen, men ett företag som numera i folkmun kallas Failcom ska ta och sparka ut åtminstone 2 personer. Gaute och Elling, speciellt Gaute verkar ju i det närmaste på egen hand fatta alla beslut och som han misslyckats med det.

Jag säger inte att dom gjort ett bra jobb, bara att det kommer bli bättre, utan tvekan. Först måste dom fixa alla akuta problem, sen när det är uppe stabilt med fler spelar så kan dom få feedback och balancera det bättre. Jag ger iaf inte upp såhär tidigt. Med tanke på att WoW tog 4 år på sig för att komma så långt som det är nu så ser jag ingen anledning till att AoC failar helt. Dom har bara mer press för alla ser det som ett "WoW 2".

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Jag säger inte att dom gjort ett bra jobb, bara att det kommer bli bättre, utan tvekan. Först måste dom fixa alla akuta problem, sen när det är uppe stabilt med fler spelar så kan dom få feedback och balancera det bättre. Jag ger iaf uppe såhär tidigt. Med tanke på att WoW tog 4 år på sig för att komma så långt som det är nu så ser jag ingen anledning till att AoC failar helt. Dom har bara mer press för alla ser det som ett "WoW 2".

Men snälla jag tror inte det är någon nästan som sett det som WOW 2. Jag fattar inte hur du överhvudtaget kan jämföra starten på WOW med det här. WOW var och är antagligen ett av de bästa MMORPG som tillverkats och det har det varit från första dag det släpptes. Det fungerade inte buggfritt och klasserna var nog inte så balanserade. Man var helt vansinnig på Blizzard när det inte fungerade men det var glömt samma sekund som servrarna var uppe igen. Man blev helt enkelt trollbunden :-). AOC är inte i närheten och kommer aldrig att vara i närheten. Skulle AOC vara i närheten av lika bra som WOW skulle det inte ha försvunnit så mycket spelare efter 1 månad. AOC är ju buggfritt om du jämför mot starten i WOW.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Men snälla jag tror inte det är någon nästan som sett det som WOW 2. Jag fattar inte hur du överhvudtaget kan jämföra starten på WOW med det här. WOW var och är antagligen ett av de bästa MMORPG som tillverkats och det har det varit från första dag det släpptes. Det fungerade inte buggfritt och klasserna var nog inte så balanserade. Man var helt vansinnig på Blizzard när det inte fungerade men det var glömt samma sekund som servrarna var uppe igen. Man blev helt enkelt trollbunden :-). AOC är inte i närheten och kommer aldrig att vara i närheten. Skulle AOC vara i närheten av lika bra som WOW skulle det inte ha försvunnit så mycket spelare efter 1 månad. AOC är ju buggfritt om du jämför mot starten i WOW.

Jag märker att du håller ditt spel väldigt kärt, men försök att inte bli så grinig bara för att inte jag tycker samma, deal?

Skillnaden är också att WoW hade 3 välkända titlar i ryggsäcken som byggde på samma story och med många hängivna spelare som bara satt och väntade på en uppföljare vilket gav dom en himla bra start hur dåligt WoW än hade varit. För att inte tala om hur mycket större konkurrans AoC har när WoW är så enormt populärt. Nämn ett MMORPG-spel som föräldrar hade en aning om vad det var för något innan WoW släpptes..? I princip ALLA, vet vad WoW är idag. Och du kan ju inte påstå att folk inte jämför vart ända cm av AoC med WoW, det borde väl du själv förstå som spelar det? Folk förväntar ju sig att AoC ska vara minst lika dant som WoW med endast förbättringar, trots att de är 2 helt olika spel från helt olika företag. Det är som med FPS-spel, inte går jag och gnäller för att Crysis inte är exakt lika dant som CoD vilket jag tycker är ett skitbra FPS-lir.

Iaf, detta kommer ingen vart. Du kan vara negativ om du vill, jag tror ändå att AoC har en framtid. Vi lär ju inte se om det blir något jätte populärt spel förrens om minst 1 år, så jag orkar inte sköta mer nu, så förvänta dig inte att jag svarar. Peace out!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte bedöma ngt MMO spel förrän tidigast ett år efter launch. Men helst efter första expansionen.

helmesjoe: Såg att du ungefär skrivit samma sak nu hehe.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Första expansionen är på gång... (kanske ni redan visste)

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=27074

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Man kan ju inte bedöma ngt MMO spel förrän tidigast ett år efter launch. Men helst efter första expansionen.

Det tycker jag absolut man kan. Ett MMO-spel kan ändra sig otroligt mycket efter ett års patchande, helt klart. Men att ett spel ska vara immun mot kritik fram tills dess (vilket egentligen är vad du skriver) är befängt. Man får bedöma utefter vad det har att erbjuda. Man ska inte behöva vänta ett år till, bara för att det ska anses vara "rättvist".

Man gräver sin egna grav mer eller mindre om man släpper något som inte är färdigt i allmänhetens ögon. Skadorna kan bli väldigt svåra (läs: permanenta) att reparera om det dröjer mer än några månader med nödvändiga patcher. Åtminstone om man var ute efter succé. Det är den bittra sanningen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Hade adlrig hört talats om detta spelet tills för 2 dagar sedan då jag läste en recension på en svensk hemsida där spelet fick det högsta betyget. Omedelbart ville jag veta mer om detta spelet som verkade vara i en väldig smak för mina ögon. Min första spontana tanke var "FAN, nu kommer jag bli hooked på datorspel igen". Suverän grafik, spännande, blodigt, inte lika care-bear barnvänligt som Wow... äntligen ett spel som verkar passa mig. Men det tog inte lång tid föräns jag började hitta poster på div. olika forum om underliga klagomål... massor av klagomål faktiskt; Failcom, pengar som blivit dragna utan någons medgivande, spelarantal som halverats sedan release, inte mycket att göra efter lvl 50, kopiöst massor av buggar, banning av poster ifrån missnöjda kunder på forumen, inget Direct X10 som var lovat, förskjutna löften om ett riktigt PVP system, dålig kommunikation med kunderna... men trots detta så ville jag endå ge spelet en chans och var övertygad om att jag skulle åtminstone köpa det och se själv..

Men vad min lilla instinkt hade vagt försökt berätta för mig under denna tiden som jag läst om spelet, blev bekräftat när jag hittade dessa 3 videorna som kommer ifrån veckans Leipzig konvent.

http://www.youtube.com/watch?v=dYPUpLszJ6E (1)
http://www.youtube.com/watch?v=9K2X39h-O2A&feature=related (2)
http://www.youtube.com/watch?v=N49b3UiqxH8&feature=related (3)

Det var då som jag förstod vad det verkade vara för fel på detta spelet. Med tanke på att jag inte ens har spelat spelet så blev jag lite smått förbannad... och jag kan bara tänka mig hur förbannad jag hade blivit om jag hade varit en betalande kund.

Att de ens har mage att berätta om att de just nu arbetar på ett expansion till spelet är chockerande. De har juh ens tagit hand om sin första release.
För mig som är en potentiell kund så signalerar det ett och annat om ett företag, och det är inte till de positiva aspekterna.
Problemet ligger inte i artisternas händer, utan i deras giriga ledning.

Det är säkert en handfull ruttna äpplen i Funcoms administration som ligger till orsaken bakom allt detta. Intresset av att titta på siffror, aktiekurser och se hur snabbt man kan få pengar att gå runt är till en större lust än att försöka levera en produkt med kvalité.

Jag hade faktiskt tänkt att köpa spelet och ge det en chans, kanske skulle jag få en fin spel upplevelse. Men jag vill inte lägga mina pengar i ett korrupt nationelltföretag som inte står riktigt rätt till. Och väljer hellre att inte spela något alls.

Jag kommer ihåg den första månaden då WoW kom ut, hur besviken jag blev efter att ha nått lvl 60 bara för att komma på att det i princip inte fanns någonting att göra. Jag slutade att spela efter då, och har inte rört WoW sedan dess... sådant glömmer man inte.

Permalänk
Medlem

Dethär är ju bara patchar. Jag hörde inget om någon expansion i filmerna.
Om man inte klarar av buggar och patchar så kan man inte spela mmo:s
Tom wow crashar ju då och då trots sjukt många patchar. Är vi uppe i 100st kanske?

Tjäna pengar är ju vad det hela går ut på. Förstår inte hur det kan vara förvånande för dig att dom tjänar så mycket, så fort dom kan.

Lek med en kotte. Inget "elakt företag" som tjänar på det.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem

Här är den rätta länken, en intervju med Erling Erlingsson.
http://www.youtube.com/watch?v=Xq3MPnZcD8k

Så du förstår inte om jag skulle lägga mina pengar på detta spelet att det är ett antal företag som tjänar på det?
Det handlar inte om antalet buggar, det handlar om vart intresset ligger för utveckalrna. Tror du J.R.R Tolkien skrev sina böcker med enbart tanken "Jag kommer bli sketans rik på det här" samtidigt som han gned händerna.
Sj'lvklart vill man ha valuta för det man gör, men om den tanken låter sig manifestera alldeles för länge så kan det lätt bli den enda motivationen.

Jag vill inte lägga ner mina pengar i ett girigt företags kassa. Ett företag som man uppenbarligen inte kan lita på, detta är grundläggande psykologi om att man vill kunna känna sig säker på vart man "investerar" sina pengar.

Mamma och Pappa slutade att köpa spel till mig för ett XX antal år sedan, och så småningom lärde jag mig att ta ansvar för valutan jag tjänade. Frågan är; Har du?

Permalänk
Medlem

Jag gillar spelet. Så visst får jag valuta för pengarna.

Om du inte gör det så vore det ju dumt att spela det. Men att börja rabbla
om företag som bara vill tjäna pengar får det hela att låta idiotiskt.

Hur vet du att failcom är girigare än arla tex?'

Fö har jag hört att volvo är giriga grisar. Så ja kör saab.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem

Bla bla spelet är skitkul, pvp-patchen nästa vecka som stabilisera detta pvp´n bra. Raids är med riktigt roligt.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wa
Jag gillar spelet. Så visst får jag valuta för pengarna.

Om du inte gör det så vore det ju dumt att spela det. Men att börja rabbla
om företag som bara vill tjäna pengar får det hela att låta idiotiskt.

Hur vet du att failcom är girigare än arla tex?'

Fö har jag hört att volvo är giriga grisar. Så ja kör saab.

Det finns en anledning till varför de kallas för Failcom. Du använder juh t.om själv uttrycket.

Jag vill inte investera mina pengar i ett projekt som inte har den entusiasmen som jag fodrar för att det ska fortlöpa. Skulle du även köpa Saab när det visar sig att företaget inte bryr sig om att leverera en fullt funktionell bil, att du inte får den krockkudden installerad som stod på avtalet, att de drar extra serviceavgifter efter en månad som du inte var medveten om vid köpet, att 3 månader efter köpet så har de fortfarande inte skickat iväg ett par nya vindrutetorkare trots att du påpekade detta strax efter köp, och när du ringer för support så lägger dem på.

Man har som sagt ett val vart man vill investera sina pengar, i slutändan är det endå... dina pengar det handlar om. Det är inte bara ett spel man som man spelar. Det är ett intresse. Ett intresse som utvecklarna speglar till sina spelare, och som spelarna sedan speglar tillbaka till utvecklarna. En relation mellan community och designers. Fungerar inte detta så bra så får man en ostadig relation.

Permalänk
Medlem

http://www.mmorpg.com/blogs/Daedren/082008/2486_Age-of-Conan-...

Läsvärt, även fast ni som fortfarande älskar spelet kommer tycka den inte alls stämmer. Men tro mig, spelet är inte hållbart.

Permalänk
Medlem

Tråkigt men sant. Jag hade verkligen önskat att AOC vore bra men det finns inget som kan göras för att göra AOC till ett bra MMORPG. Möjligen kan det väl bli någon form av medeltids CS.

Permalänk
Medlem

Möjligt det kan vara bra om de lägger ned ett års utveckling till på det. Men de förväntar ju sig att folk ska betala för betatestning. De har ju tänkt sig en expansion som ska innehålla saker som står på kartongen till vanliga spelet...

Men förhoppningsvis har de sålt spelet till någon annan utvecklare eller lagt ned det helt innan de lurar på folk att betala flera gånger för sådant de redan betalat för.

Permalänk
Medlem

Spelet är hållbart och kommer vara fram tills Diablo 3 släpps, eller Mortal online.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus