iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
finns det inget program som heter remote desktop i app store? funkar iofs bara till windows

Annars finns VNC för iPhone. Med den når du fler plattformar än Windows.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Skulle vilja ha tillgång till video ut på min iPhone 2G, hur fixar jag det billigast? Är det ebay som gäller eller finns det någon butik som har icke-Apple-kablar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Annars finns VNC för iPhone. Med den når du fler plattformar än Windows.

jo men remote desktop kan man styra datorn så länge du har internet å vnc bara inom nätverket lr?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Annars finns VNC för iPhone. Med den når du fler plattformar än Windows.

Den gör ju exakt samma sak som remote desktop. Och det går inte att koppla upp sig mot vår TS på det viset.

Alltså vad hade igentligen apple tänkt med vpn då?
att man ska browsa genom safari eller?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Om man har en accesspunkt hemma med lösen på, kan man konfigurera det så iPhonen kan använda det? Vore trevligt att kolla vädret och läsa lite på aftonbladet när man sitter och äter frukost i början på dagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wconstantine
Om man har en accesspunkt hemma med lösen på, kan man konfigurera det så iPhonen kan använda det? Vore trevligt att kolla vädret och läsa lite på aftonbladet när man sitter och äter frukost i början på dagen.

Absolut, iPhone har WLAN och använder det så fort det är tillgängligt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

fan quickpwn var ju tammefan verkligen quickpwn.
INGA krångliga inställningar som man inte vet vad de gör, rota fram fw med speical vis som i winpwn, bara att följa instruktionerna på skärmen punkt och pricka. Den plockade tillomed fw för min iphone3g ifrån itunes mappen.

Bara att vänta på att ananasen på skärmen ska sluta springa sen e de klart

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Ja lite småsexigt är det när man i skärmen ser: downloading files for jailbreak.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
man kan väll betala allt på engång? t ex 99 * 18 månader lr det abb man har

Jag hoppas det. Någon som vet? Jag har ju haft min iPhone i ett par månader nu. Telia förlorar ju inget på det tycker man ju, eller?

Jag skulle vilja ha en lur med kontantkort, i simplaste laget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -ymer-
Jag hoppas det. Någon som vet? Jag har ju haft min iPhone i ett par månader nu. Telia förlorar ju inget på det tycker man ju, eller?

Jag skulle vilja ha en lur med kontantkort, i simplaste laget

,

ja det går med alla andra operatörer så varför skulle telia inte tillåta det? telia förlorar ju på att du inte slösar mer pengar i abb x)

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Mycket riktigt, det gick bra. Så snart finns det en iPhone 8gb till salu, icke bunden till Telia
Vad kan man ta för en sån? 4000:-?

Permalänk
Medlem

Skönt att det gick bra -ymer- , hur mycket kostar det att få den upplåst då?

Permalänk
Medlem

va? om man betalar hela beloppet så låsrt telia upp den innan det har gått 12 månader? är det sant?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Väder, aktier, kartor. Allt detta går på 100mb/månaden eller hur? Eller är det bara när man surfar som det används?

Om man har ett skyddat trådlöst nätverk hemma, kommer man kunna konfigurera iPhonen så det används istället? Eller måste man ta bort lösenordet?

Finns det åäö i tangentbordet eller måste man gå in i särmenyer?

Permalänk
Medlem

Har fått en jätterolig räkning nu. Är det inte meningen att det ska kosta max 9kr/dag om man "surfar med mobilens inbyggda webbläsare"?

Ser ut som de dragit 20kr/Mb eller max 69kr/dag nu och totalt 829kr i datatrafikavgifter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Skönt att det gick bra -ymer- , hur mycket kostar det att få den upplåst då?

Det blir ju en slutfaktura. Jag har haft den i ca 2mån kanske?
Så då blir det 99+199 = 298:- och sen 298*16 = 4768:- cirka...

Sen säljer jag ju telefonen, för kanske 3.5-4k... så det är skitsamma.
Har prövat på det nu i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -ymer-
Det blir ju en slutfaktura. Jag har haft den i ca 2mån kanske?
Så då blir det 99+199 = 298:- och sen 298*16 = 4768:- cirka...

Sen säljer jag ju telefonen, för kanske 3.5-4k... så det är skitsamma.
Har prövat på det nu i alla fall.

Fick du din telefon upplåst när du sade upp ditt abonnemang?

Jag ska nämligen ner till den lokala teliabutiken imorgon och säga upp mitt och begära slutfaktura.

Permalänk

kanske väntar till nyare version kommer, har ipod touch och en normal lur, funkar nästan lika dant som touchen ;D e grymt nöjd så vf köppa nytt

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -ymer-
Det blir ju en slutfaktura. Jag har haft den i ca 2mån kanske?
Så då blir det 99+199 = 298:- och sen 298*16 = 4768:- cirka...

Sen säljer jag ju telefonen, för kanske 3.5-4k... så det är skitsamma.
Har prövat på det nu i alla fall.

Yes mate, Jag förstår hur du köpte loss abbonemanget. Men hur mycket kostade själva upplåsningen av Iphone? Hur gick det tillväga? Hur lång tid tog det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Har fått en jätterolig räkning nu. Är det inte meningen att det ska kosta max 9kr/dag om man "surfar med mobilens inbyggda webbläsare"?

Ser ut som de dragit 20kr/Mb eller max 69kr/dag nu och totalt 829kr i datatrafikavgifter.

Ett tak på 9kr/dag om du har något av i-Abonnemangen (iMini, iMidi eller iMaxi).

Annars är det 20kr/MB (tak på 69kr/dag) som gäller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Ett tak på 9kr/dag om du har något av i-Abonnemangen (iMini, iMidi eller iMaxi).

Annars är det 20kr/MB (tak på 69kr/dag) som gäller.

Jag har tolkat det på ett annat sätt hela tiden. Får se vad de säger senare om det går att få räkningen justerad men förmodligen är det omöjligt.

Citat:

Har du köpt en mobiltelefon som är låst till Telia har du redan de inställningar som behövs. Prisavtal Rörlig avgift följer initialt med inställningarna men du kan lätt byta till det prisavtal som bättre matchar dina surfvanor.

* OBS! Maxtaxan på 9kr/dygn gäller för Prisavtal Rörlig avgift och omfattar datatrafiken när du surfar via telefonens inbyggda webbläsare inom Sverige t.ex. via Telia SurfPort. För övrig datatrafik (t.ex. via mobilens program för e-post, trafik via PC med mobilen som modem och trafik via applikationer i mobiltelefonen) gäller maxtaxa på 69kr/dygn.

-edit- Ringt till Telia nu, fick inte avsluta abonnemanget och få en slutfaktura. Detta gick bara om man byter operatör så det jag får göra nu är att skaffa ett kontantkort hos en annan operatör och flytta med mitt telianummer till kontantkortet.
Verkar märkligt att man måste gå den här vägen. Jag föreslog att jag kunde köra med Telias kontantkort istället men tydligen vill de inte ens ha en som kund längre.

Datatrafiken gällde inte heller inom sverige utan bara länkar från deras surfportal. Väldigt otydligt skrivet i avtal och på hemsidan måste jag säga.

Efter tolv månader kan man få en iPhone 3G upplåst enligt den jag pratade med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Yes mate, Jag förstår hur du köpte loss abbonemanget. Men hur mycket kostade själva upplåsningen av Iphone? Hur gick det tillväga? Hur lång tid tog det?

Måste ha missat något, då jag trodde att den blev operatörsfri om man sa upp abbet. :/
Alla kan inte vara teknikgenier

I värsta fall får man sälja den låst till Telia då. Är ju knappast ensam.

Permalänk
Medlem

Det ryktas om en 32gb IPhone, någon som vet när den kan tänkas komma? Var på väg att köpa en 16gb men blev lite fundersam när man läste detta, dubbelt så mycket minne är aldrig fel

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

Displex + iPhone

Jo, som titeln lyder. Fungerar Displex på iPhone? Har fått så kallade små "skönhets" repor på displayen. Någon som har erfarenhet, gärna bra sådan :D. Hehe!

Tack på förhand!
/Palle

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Skulle vilja ha tillgång till video ut på min iPhone 2G, hur fixar jag det billigast? Är det ebay som gäller eller finns det någon butik som har icke-Apple-kablar?

Finns dockstationer med videoutgång. Eller: http://www.iphonebutiken.se/Audio-Video-Kabel-for-iPhone.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med program ifrån itunes store? Jag kan inte uppdatera dom på något vis, nu får jag ladda hem uppdateringarna via itunes, ta bort programen som ska uppdateras ifrån iphonen och sen synkronisera.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Är det bara jag som har problem med program ifrån itunes store? Jag kan inte uppdatera dom på något vis, nu får jag ladda hem uppdateringarna via itunes, ta bort programen som ska uppdateras ifrån iphonen och sen synkronisera.

Hade också det problemet förut ett tag, men plötsligt var det borta. Misstänker att det var fel på appstore just då. Gör en återställning annars.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Äntligen så blev min iPhone såld. Jag var 100% nöjd i 2 månader men sen gick det bara neråt. Och ja, jag var helt medveten om telefonen är jag köpte den.
Telefonen är som sagt hur cool och nice som helst i två månader sen blev den bara tråkig, klumpig och en börda helt enkelt. Det var iaf så jag kände.

Vad tycker ni om era telefoner?

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Äntligen så blev min iPhone såld. Jag var 100% nöjd i 2 månader men sen gick det bara neråt. Och ja, jag var helt medveten om telefonen är jag köpte den.
Telefonen är som sagt hur cool och nice som helst i två månader sen blev den bara tråkig, klumpig och en börda helt enkelt. Det var iaf så jag kände.

Vad tycker ni om era telefoner?

Tycker den är perfekt för det jag har den till. Snabbt och enkelt att surfa, SMS går som en dröm och man ser enkelt föregående meddelanden till den kontakten. Sen att email funkar snabbt och enkelt är ju inte dåligt det heller :). Sen är de bättre mediaspelare än föregående telefoner jag haft, så jag slipper ta med mig en mp3-spelare när jag är ute heller.

Jag är nöjd, men det visste jag att jag skulle va då jag hade den första generationens iPhone innan denna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Tycker den är perfekt för det jag har den till. Snabbt och enkelt att surfa, SMS går som en dröm och man ser enkelt föregående meddelanden till den kontakten. Sen att email funkar snabbt och enkelt är ju inte dåligt det heller :). Sen är de bättre mediaspelare än föregående telefoner jag haft, så jag slipper ta med mig en mp3-spelare när jag är ute heller.

Jag är nöjd, men det visste jag att jag skulle va då jag hade den första generationens iPhone innan denna.

Jag hade också första generationens iPhone ... jag är en "Apple-entusiast" och har haft nästan alla iPod generationer (då menar jag iPod och inte iPod nano osv.) då jag tycker att apple alltid gör fina grejer och har bra kvalité på dem. Äger även en massa Mac-datorer och tycker de har fungerat as bra.
Men nu på senare tid så har jag börjat ogilla apple, släpper plastiga saker, inte riktigt samma gamla apple om ni förstår mig? Jag vet att när man tillverkar grejer MYCKET mer än vad man gjorde förut så kan kvalitén avta och det känner jag verkligen. Gamla iPhone var det verkligen kvalité på, aluminium och det fanns i princip inga buggar(inga man kände av iaf.). Men den nya är så plastig, de har redan släppt 2x200+mb uppdatteringar och jag tycker att det fortfarande finns buggar som man störs av.

Jag var alltså och övervägde att sälja den, det som tillslut fick mig att sälja den var att jag försökte surfa in på en hemsida kanske 10 gånger, när den hade laddat klart så stängdes safari ner och jag fick börja om. Provade med flera hemsidor och de sket sig. Formaterade om den och samma problem. Fyfan.

Men det är en riktigt grym telefon! Men om apple fortsätter med plastiga produkter och dålig support som de gör nu så lär jag inte köpa fler produkter.

OBS! Detta är min åsikt jag vill inte börja bråka utan berättar bara hur jag upplevt det hela. Gillar Apple jättemycket men jag kunde inte ta mer bara.

Visa signatur

rragon