Permalänk
Medlem

gb2flashback.

Jag vet att det finns avdelningar där för drogliberaler och pundare. Fakta och information, javisst. Däremot förstå-sig-påare som förespråkar och mer eller mindre uppmanar till användning av droger kan dra något gammalt över sig.

"Hörrni killar, det är inte så jävla farligt och köra i 250 knyck egentligen, bara man vet vad man pysslar med"

Permalänk
Avstängd

Re: Illegala droger och kunskap

Att någon opiat skulle vara så beroendeframkallande att nästan alla som provar dem blir beroende är helt enkelt inte sant, det gäller heroin också. Många provar heroin en gång och tycker att det inte var något för dem, andra provar det ett par gånger och lägger därefter ner.
Det är absolut ett väldigt beroendeframkallande ämne, men inte ens i närheten av så beroendeframkallande som du och andra vill få oss att tro.
Det är bara ett ämne, inte en demon.

Det är inget jag skulle kunna tänka mig att prova, men rätt ska vara rätt.

Att hallucinogener bara skulle kunna trigga "latenta psykoser" köper jag inte.
Höga doser och/eller intag ofta ger saker som svaga visuella hallucinationer bland alla. Jag har svårt att tro att det inte även gäller lite värre vanföreställningar om bruket fortsätter.

Permalänk

Äsch droger är inte så farligt som samhället vill få en att tro.
Det är människorna som är farliga, inte drogerna.
Jag har vänner som klarar av att helgknarka och sköta sina jobb hur bra som helst, dvs man blir inte fast och hamnar i rännstenen efter en lina koks.
Och eftersom lite "tyngre" droger oftast är rätt dyra (ett g kokain går ju loss på en 700 spänn) så har dessa personer även ganska så hyffsat bra betalt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Illegala droger och kunskap

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Har inget hat mot opiater, däremot heroin. Speciellt om det brukas intravenöst. Det skapar ett beroende som ingen kan undvika. Sen förstör det liv och förgör familjer. Inget jag kan rekommendera för någon precis.

Som om inte ex. Kokain förstör liv och familjer? Varför skulle kokain vara bättre?

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
gb2flashback.

Jag vet att det finns avdelningar där för drogliberaler och pundare. Fakta och information, javisst. Däremot förstå-sig-påare som förespråkar och mer eller mindre uppmanar till användning av droger kan dra något gammalt över sig.

"Hörrni killar, det är inte så jävla farligt och köra i 250 knyck egentligen, bara man vet vad man pysslar med"

Ursäkta?

Vart i våra inlägg har vi på ett eller annat sätt uppmanat någon att prova droger?
De är ett beslut som är deras att ta.

Jag skrev min förklaring på en snetrip för att folk ska förstå att de inte alltid är dans på rosor utan de är hemskt, de är trotsallt en drog.

Men inte för inte, jag kan fortfarande säga att svamp och sen en prommenad clearar min skalle. Men bara för det säger jag inte att de är för alla. Man ska aldrig göra något man är osäker på, man kommer bara ångra sig.

Hur du kan jämföra detta med att köra bil vet jag inte.
De är en risk på båda ställena ja, men ALLA är inte såna så de säger "men du. kom igen va, de är lungt jag vet vad man gör".

Det är farligt att leva, ska vi sluta med det också då. Bli sängliggandes, jag kanske ramlar i trappan när jag ska gå ut för att handla mat och hamnar i rullstol and what have you.
Det är risk, om man tar den så är det ditt beslut och man SKA ALDRIG låta någon tala sig in i att ta ett beslut man EJ ÄR BEKVÄM med.

Kokain har blivit väldigt vanligt, och här dyker problemen upp för många.
Finns många som brukar cannabis och starkt säger "Aldrig något annat, detta räcker för mig". Men när du då handlar av din langare kan han kankse säga "Jag har lite kokain, ska du prova eller?", och de brukar vara gratis den första gången sen gillar du det så kommer du troligen köpa, för han kommer förespråka allt som är fint med kokain.

Har varit i den situationen, han försökte sälja kokain till mig, men jag tacka nej och förklara att de är inte för mig. Nu hade jag "tur" att han acceptera det och så var de inget mer med det, vet dock folk som har blivit misshandlade, hotade till livet osv. om de ej köpte/testa.

WalterEgo: Massa skit i ens liv kan förstöra familj och ens liv. till och med ditt jobb, jobbar kanske för mycket osv.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Ursäkta?

Vart i våra inlägg har vi på ett eller annat sätt uppmanat någon att prova droger?

Ingen har sagt att ni gjort det.

Permalänk
Medlem

Cannabis är för mig något socialt.
Efter en veckas jobb så drar man ihop några polare och röker ner sig lite.
Käkar gott, snackar skit och kanske glo en film.
För mig är det bättre än alkohol, även om de båda inte går att jämföra med varandra.
Håller man sig till att röka nångång på helgen så är det helt lugnt, iaf som jag ser det.
Har kompisar som jag ALDRIG trodde skulle använda droger som jag nu vet rökt cannabis i smyg, även inom släkten.

Jag har alltid varit emot droger, men efter att testat cannabis så kan jag inte vara emot det, med lite vett och självdisciplin är det inte så mycket farligare än alkohol.

My two cents

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av algar
Ingen har sagt att ni gjort det.

Då får jag be om ursäkt för mig där.

Jag uppfatta nämligen hans inlägg som att vi uppmuntrade.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Mycket intressant tråd!

Antar att du räknar alkohol som drog då också?

Klart jag gör, dock inte lika potent som många andra. Vore alkohol mer potent vore den nog narkotikaklassad med

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Klart jag gör, dock inte lika potent som många andra. Vore alkohol mer potent vore den nog narkotikaklassad med

Tror om alkohol skulle blivit påkommet i dagens samhälle så hade de fått en narkotikastämpel.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Klart jag gör, dock inte lika potent som många andra. Vore alkohol mer potent vore den nog narkotikaklassad med

Handlar nog snarare om att alkohol har funnits i vårat samhälle så länge.
Det finns ingen drog man beter sig så illa av som man gör av alkohol!
Men det är det som gör den så rolig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Handlar nog snarare om att alkohol har funnits i vårat samhälle så länge.
Det finns ingen drog man beter sig så illa av som man gör av alkohol!
Men det är det som gör den så rolig

Precis. Det är lite kul med folk som är mot t.ex. cannabis, och sen går ut och super sig redlöst fulla varje helg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Precis. Det är lite kul med folk som är mot t.ex. cannabis, och sen går ut och super sig redlöst fulla varje helg

Lite ironiskt är det allt ja.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Illegala droger och kunskap

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Som om inte ex. Kokain förstör liv och familjer? Varför skulle kokain vara bättre?

Kokain är inte LIKA beroendeframkallande som Heroin, och det kostar ganska mycket, om man inte har bra kranar. Visst, många kanske kör koks, och går sedan över till tjack eftersom det kostar en bråkdel av kolan. Kokain är dessutom inget man går på varje dag, det är somsagt en festdrog, snabbt in, snabbt ut.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag har dock nu lagt allt det bakom mig. Jag har varit drogfri sen 2 år tillbaka och tänker inte börja igen förrän jag blir pensionär. Anledningen jag slutade var för att jag började med min pilotubildning, jag har 2 år kvar. Jag kommer alltså att ansvara för andras liv, och det är ett ansvar jag tar otroligt seriöst.

Skön dubbelmoral. Så du ansvarar inte för andras liv annars? du kör kanske aldrig bil och visar dig aldrig på stan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
6. Aldrig intravenöst!

Finns väl ingen som gör det när man börjar? är väl en grej man gör när man tappat kontrollen, har dåligt med pengar och vill få ut mer av sina droger?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Då får jag be om ursäkt för mig där.

Jag uppfatta nämligen hans inlägg som att vi uppmuntrade.

Ja, jag tycker att ni uppmuntrar till användande och testande av droger, inte direkt, utan mellan raderna. Läsa mellan raderna är jätteenkelt, precis som du märkte själv.

Att presentera substanserna som inte så "farliga egentligen" kommer garanterat få någon kotte att vilja testa. Och ÄVEN om ni har rätt, att det finns mycket annat som är värre, så blir inte två fel ett rätt.
Som sagt, drogliberaler, shoo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Ja, jag tycker att ni uppmuntrar till användande och testande av droger, inte direkt, utan mellan raderna. Läsa mellan raderna är jätteenkelt, precis som du märkte själv.

Att presentera substanserna som inte så "farliga egentligen" kommer garanterat få någon kotte att vilja testa. Och ÄVEN om ni har rätt, att det finns mycket annat som är värre, så blir inte två fel ett rätt.
Som sagt, drogliberaler, shoo.

Lust att ge några konkreta exmpel i texterna, där vi "mellan raderna" uppmuntrar.

Jag ser inte att jag skulle uppmuntra någon att testa dessa droger.
Det är som jag sagt förrut, deras beslut.

Men jag delar gärna med mig av mina erfarenheter. Vad jag upplevt, varför jag gjorde det/gör det osv.
Och har jag en positiv erfarenhet, fine då berättar jag, likaväl som jag mer än gärna delar med mig av mina dåliga.

Som med langare, för eller senare kommer man behöva träffa en. Det är skitsamma om du köper av en polare som känner en osv. till slut står du där och måste möta han själv.
Och då kan de gå illa om de är fel person.

Jag är drogliberal till en viss gräns ja.
Cannabis för mig kan lika gärna vara lagligt så som alkohol, men med lagar givitvis, liknande de som tillämpas för Alkohol.

Jag har ALDRIG sett någon uppföra sig som man kan göra full när de varit höga.
Då menar jag uppkäftig, kaxig osv. Eller helt enkelt bara sökt slagsmål pga fyllan snetänder.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Tror om alkohol skulle blivit påkommet i dagens samhälle så hade de fått en narkotikastämpel.

Indeed. Var ett program på tv för ett tag sen om diverse droger och listade dom farligaste drogerna mellan 1 och 20. Nissarna i programmet var helsäkra på att alkohol skulle förbjudas om det kom idag.

Det var ett väldigt bra program för övrigt. Gick på SVT för ett tag sen och går säkert att hitta någonstans.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Cloudstone, bra tråd! Borde klistras tycker jag.

Har inte ens tänkt tanken på att prova droger men det var intressant att läsa om dem.

Klistra var väl ändå att överdriva=)

Men bra tråd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Indeed. Var ett program på tv för ett tag sen om diverse droger och listade dom farligaste drogerna mellan 1 och 20. Nissarna i programmet var helsäkra på att alkohol skulle förbjudas om det kom idag.

Det var ett väldigt bra program för övrigt. Gick på SVT för ett tag sen och går säkert att hitta någonstans.

Klassa mig till en av de där nissarna.

Skulle alkohol och cigaretter "upptäckas" idag hade de klassats som olagliga direkt.

Permalänk

Undra hur stor del av alla droganvändare av illegala droger som helt förlitar sig på att kriminella personer som de ej känner, verkligen ger dem det som de tror att de köper? Samma problem var det med alkoholen och träsprit här förut då folk brände hemma och nu även saker som tandkräm: http://www.e24.se/branscher/konsumentvaror/artikel_43469.e24
Jag själv tycker detta är något viktigt när man handlar med "skumt folk", att förpackningen ser äkta ut är inget man kan lita på att innehållet därför ska vara äkta. Visst kan man inte vara för paranoid(sluta borsta tänderna. hehe), men oftast säljs droger av skumt folk med mellanhänder som "ingen" vet vem det är. (någon skit kan komma in på vägen)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Trevligt med en informativ tråd utan massa konstiga inlägg från folk som trippar. Skulle vara trevligt om någon ville lägga upp lite kring doping som tex anabola:).

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Indeed. Var ett program på tv för ett tag sen om diverse droger och listade dom farligaste drogerna mellan 1 och 20. Nissarna i programmet var helsäkra på att alkohol skulle förbjudas om det kom idag.

Det var ett väldigt bra program för övrigt. Gick på SVT för ett tag sen och går säkert att hitta någonstans.

Såg det också

Har för mig att heroin kom på första plats, kokain på andra plats, alkohol på sjätte plats och cannabis på elfte plats.

Jag tror det var så, jag kommer dock inte ihåg de andra platserna.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Att någon opiat skulle vara så beroendeframkallande att nästan alla som provar dem blir beroende är helt enkelt inte sant, det gäller heroin också. Många provar heroin en gång och tycker att det inte var något för dem, andra provar det ett par gånger och lägger därefter ner.
Det är absolut ett väldigt beroendeframkallande ämne, men inte ens i närheten av så beroendeframkallande som du och andra vill få oss att tro.
Det är bara ett ämne, inte en demon.

Det är inget jag skulle kunna tänka mig att prova, men rätt ska vara rätt.

Att hallucinogener bara skulle kunna trigga "latenta psykoser" köper jag inte.
Höga doser och/eller intag ofta ger saker som svaga visuella hallucinationer bland alla. Jag har svårt att tro att det inte även gäller lite värre vanföreställningar om bruket fortsätter.

Nä, du har förstås rätt. Jag överdrev en aning i förstaposten om hur beroendeframkallande det kan vara med heroin. Min mening med överdriften var för att folk skulle förstå att det inte riktigt är värt risken att prova! Risken att man fastnar är väldigt stor om man nu redan har gjort det otroligt stora klivet att testa heroin, då kommer effekten inte riktigt göra en besviken eller hur? Självklart finns det folk som testat heroin och inte tyckt om det, men det är väldigt få människor. Men som du säger, rätt ska vara rätt. Jag ska ändra det!

Angående det här med latenta psykoser; det verkar som LSD kan inducera psykoser - http://leda.lycaeum.org/?ID=8832 men inte svampar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
Skön dubbelmoral. Så du ansvarar inte för andras liv annars? du kör kanske aldrig bil och visar dig aldrig på stan?

Finns väl ingen som gör det när man börjar? är väl en grej man gör när man tappat kontrollen, har dåligt med pengar och vill få ut mer av sina droger?

Om man ska se det som du gör så är det kanske lite dubbelmoral. Men jag ser det såhär, kör jag bil då är jag ansvarig att köra bil korrekt, och det är inte så svårt. Men som trafikpilot, om jag gör en tabbe då kan tusentals människor dö, därför tar jag det mera seriöst.

Intravenöst är inget man börjar med nej, men tänkte det vore bra att ha som generell regel ändå bara för att liksom. När man inte orkar vänta på dom få minuterna det tar för ens knark att funka, och istället sprutar in det direkt i venen för att det ska gå snabbare, då har det gått för långt liksom. Fyfan..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Ja, jag tycker att ni uppmuntrar till användande och testande av droger, inte direkt, utan mellan raderna. Läsa mellan raderna är jätteenkelt, precis som du märkte själv.

Att presentera substanserna som inte så "farliga egentligen" kommer garanterat få någon kotte att vilja testa. Och ÄVEN om ni har rätt, att det finns mycket annat som är värre, så blir inte två fel ett rätt.
Som sagt, drogliberaler, shoo.

Du tror att vi uppmuntrar användandet av droger för att du läser det så. Jag vill bara sprida kunskapen så folk förstår vad det är man snackar om när man säger knark, narkotika, tjack, kokain, hasch osv. Det är viktigt att folk vet att det är skillnad.

Vad har du emot kunskap? Jag hoppas du förstår att meningen med denna tråd är för att sprida kunskapen, om skillnaden mellan droger och varför det är viktigt att förstå det.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Kan då säga att jag har tappat väldigt mycket förtroende för samhället efter jag själv läst på och testat cannabis. Drogen är knappast ofarlig men inte alls så farlig som man hört. Det här med att det skall vara en s.k "Gateway Drug" trodde jag först inte på men på senare tid har jag börjat fundera på att testa andra droger. När de ljög om Cannabis så ljög de säkert om andra droger med?

Barry Cooper sade nåt i stil med: Det är något skumt när regeringen skickar beväpnade personer till skolorna för att undervisa(ljuga) våra barn om en drog som ingen har överdoserat på och inte är fysiskt beroende framkallande. Och som majoriteten av befolkningen testat (Detta är USA).

Jag vet inte hur många gånger jag har fått lyssna på personer i skolan som undervisar om droger. Knark dödar! Ett bloss så är du fast! 20 år efter du rökt hasch så kan du hamna i en haschpyskos! Det börjar alltid med haschet!

Enligt mig borde varje myndig person få bestämma vilken skit han får stoppa in i kroppen. Man borde ha drogundervisning i skolan inte en massa antidrogpropaganda. Sen om man ändå väljer att börja skjuta heroin i massor och kanske överdoserar så får man skylla sig själv. Dock så kan de tyngre drogerna var ganska kostsamma för staten så är väl förståeligt att de är förbjudna.

Droger är en krydda. Precis som mat så kan livet vara gott utan kryddor. Men i rätt mängder blir det mycket bättre med kryddor. Jag vill inte kolla tillbaka och inse allt jag missat och vilket tråkigt liv jag levt. Jag sparar dock de tyngre drogerna tills jag blir gammal. Planen för att dö är att skjuta heroin i massor samtidigt som jag hoppar från ett flygplan.

Man borde inte testa några droger innan man är 18. Borde nog vänta några år till för att mogna ordentligt men man är iaf vuxen i lagens ögon.

Jag råder er alla till att läsa på själva. Tro inte på allt ni hör från vänner, bekanta, media, o.s.v. positivt eller negativt. Empirism is the way to go, fast kanske inte när det gäller droger...

Permalänk
Medlem

Jag har själv varit positiv till Cannabis i 3-4 år sen jag började använda det för första gången. Var själv relativt ung (tror jag iaf) 12/13 år gammal, och började använda det innan jag började röka tobak, eller dricka sprit. Det var ju hur kul som helst, röka ner sig med nån polare på skateparken och sen skratta loss. Då bodde jag i Holland där det inte är någon tabu med "mjuka" droger (cannabis, magic mushrooms, herbalt extacy osv. är tolererat).

Jag tycker endå inte att cannabis gör så stora skador för de flesta, men jag skulle ju samtidigt aldrig låta mina småsyskon göra det, mycket hellre då alkoholen, för jag tycker faktiskt inte man blir beroende på samma sätt.

Nu klarar jag knappt av att röka längre, känns som att hjärtat dunkar på allt för fort, och har "sneat" båda gångerna jag rökt starkt i Holland, då det sista var blandat med alkohol svimmade jag tom av, något som inte var så kul, och som jag inte heller förstår varför det hände, någon som har förklaring på detta?
Att hjärtat slår snabbare tycker jag du borde ha med i din beskrivning, har för mig att detta beror på att blodkärlen blir mindre?

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big0

Det var inte föräns förra året jag insåg att det faktiskt kan förstöra människor. Då 2 varav en var min bästa kompis började röka rejält. De gjorde ingenting annat, ringde bara när de ville låna pengar etc. Slutade med att de började tjuva för att få råd med det, och tillsslut så åkte ju en av dem fast. Han fick vara med om hur dåligt man mår när ens föräldrar bara tittar ner på en, har också "torskat" en gång, och det var inte kul. Även fast han svor att han aldrig skulle göra det igen, så började han visst 3 månader senare i samma bana, idag hör jag knappt av honom längre :(.

Missbruk är aldrig bra. Spelar ingen roll vad man missbrukar. Att man lättare fastnar för CB än alkohol tror jag kan stämma. Mycket för att det känns som en så mild drog. Ett typiskt cb high för mig är att vara glad i ett par timmar, käka massa snuskiga saker för att sedan bli trött och sova gott. Och nästa dag känna sig lite seg i värsta fall. Blir aldrig särskilt bakfull av alkohol men många som är bakis nästa dag mår ju oftast inte alltför bra. Tillskillnad från CB. Med CB kan man röka varje dag ett tag utan att det påverkar en så mycket, tills man är fast och CBn styr ens liv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Savvy
Är det seriösare att ta ett, två, tre eller 999 liv istället för tusentals?

I vilket syfte är det bra att känna till detta? Är man i gränslandet att testa knark förstår jag det absolut, men då är vi inne på att uppmuntra. Är man enbart "intresserad" är det bättre att vända sig till konkreta fakta (vetenskapligt underbyggda).

Testa att se det så här: Om jag blir itutad att knark är dåligt istället för olika grader av dåligt, då kommer chansen vara större att jag inte prövar än dess motsats.

Inte för att du frågade mig, men visst är kunskap bra (Macarow/Bian någon? - Det är hans/hennes beslut), men du får som sagt gärna visa allmännyttan i att förstå allt detta med "knark".

Nu frågade du inte mig, men jag är inte i någon form emot fri kommunikation eller kunskap, men det betyder väl inte att frågeställningar inte kan få förekomma?

Det här med dubbelmoral är offtopic. Denna tråd handlar om droger och att sprida kunskap.

I vilket syfte är det bra att känna till? Jo, det är viktigt att känna till eftersom det är en del av ditt samhälle. Många i din närhet kommer att influeras av detta och då är det bra att ha rätt fakta istället för felaktig sådan. Även om du inte alls är intresserad så kanske du känner någon som är. Det handlar helt enkelt om att sprida sanning istället för lögner.

Jag skriver tråden på ett sätt så vanligt folk kan förstå, jag kan gärna länka till massa vetenskapliga tester och experiment, men det säger inte så mycket till dom som redan inte vet skillnaden mellan kokain och tjack, tex. Jag vill att den vanliga personen inser skillnaderna, hemskheterna, varför folk håller på som dom gör, effekterna och tom. hur dom brukas så att dom känner till detta i framtiden.

Jag förstår, men om du blir itutad att all knark är dåligt, då är det ju fel! Det vore som att lära ut lögner för att på ett sätt 'skydda' sin befolkning. Tack så mycket men jag tror att vi är redo för sanningen.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Indeed. Var ett program på tv för ett tag sen om diverse droger och listade dom farligaste drogerna mellan 1 och 20. Nissarna i programmet var helsäkra på att alkohol skulle förbjudas om det kom idag.

Det var ett väldigt bra program för övrigt. Gick på SVT för ett tag sen och går säkert att hitta någonstans.

Den såg jag med, skillanden var att de klassade Ecstacy på plats 18. Ur den synpunkten att den inte var speciellt beroendeframkallande? Till skillnad mot Cloudstones åsikt? Jag har aldrig testat och har således inte den blekaste vilket av dem som gäller. De tog ju även med andra aspekter såsom kostnad för samhället och hur mycket de skadar individer, det vill säga; man hade istort sett aldrig haft någon som kommit in till ett brittisk sjukhus pga E. Hur beroendeframkallande är det, fysiskt, inte psykist, enligt er som har testat?

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
Den såg jag med, skillanden var att de klassade Ecstacy på plats 18. Ur den synpunkten att den inte var speciellt beroendeframkallande? Till skillnad mot Cloudstones åsikt? Jag har aldrig testat och har således inte den blekaste vilket av dem som gäller. De tog ju även med andra aspekter såsom kostnad för samhället och hur mycket de skadar individer, det vill säga; man hade istort sett aldrig haft någon som kommit in till ett brittisk sjukhus pga E. Hur beroendeframkallande är det, fysiskt, inte psykist, enligt er som har testat?

Jo, det är väl inte så beroendeframkallande i sig. Men ändå på ett sätt, imo. Alltså, efter att ha testat E så är allt annat väldigt tråkigt. Alkohol är fullkomligt ointressant, cannabis verkar för avslappnat osv. Varför dricka massvis med alkohol när det är så dyrt när man bara kan ta ett litet piller och sen festa som aldrig förr? Man tänker så och på så sätt kan man inte riktigt festa utan E liksom. Men det är inte beroenframkallande på det sättet som heroin eller tjack är det.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |