Permalänk
Medlem

Åh fy fan vad trist, jag såg detta först nu och har nu suttit och läst igenom allt och har gråtit en rejäl skvätt ska ni veta.

Som jag skrivit tidigare i tråden har min fru överlevt cancer i magen ett par gånger så detta ligger välldigt nära mej.

Men jag ska hedra hans minne och skicka in en hacka i hans namn till cancerfonden.

Vila i frid nu mannen!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Känns kanske dumt, men är det någon som har en bild på Pale? Är otroligt nyfiken på att veta mer om honom än hans avatar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Känns kanske dumt, men är det någon som har en bild på Pale? Är otroligt nyfiken på att veta mer om honom än hans avatar...

http://www.gruvan.net/Pale/index.html

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Här är en till bild från Gruvträffen 2007

Han är längst till vänster.. om jag inte är helt blind.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Vila i frid, Pale.

Jag har aldrig skrivit i den här tråden, tyvärr. Men jag har följt den i omgångar sen den kom upp första gången, och det har verkligen varit gripande.
Jag har aldrig blivit särskilt berörd när någon jag inte käner går bort, men det här gjorde att tårarna rann.

Hoppas du har det bra där du är nu, Pale.

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Medlem

Vila i frid, Pale (ännu än gång).

Tog mig i kragen och tänkte skriva någon mening.
Jag spelar rätt mycket på Gruvan och spelade vid ett X hundratals tillfällen med Pale.
Schysstare och härligare person får man leta efter. Detta tror jag det finns en hel del person som kan intyga.
När jag surfade runt lite här på Swec så snubblade jag över den här tråden för bara ett halvår sen och jag har spelat på gruvan sen 04 någon gång.

Det jag vill ha sagt är att Pale klagade inte om sin sjukdom eller sitt tillstånd. Jag själv har en tendens till att få en sticka verka som ett helt världskrig.
Vila i frid! Går inte en dag utan att jag tänker på hur orättvis världen är.

Permalänk
Medlem

Vila i frid
Har heller aldrig skrivit här men följt tråden. Blev ju riktigt deppad när man kom in en dag och läste alla RIP, fick en rejäl klump i halsen.

Du har det i alla fall bättre nu, det är en tröst i alla fall.

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk

Jag hade helt glömt bort tråden under sommaren och när jag såg da3daluz signatur så fick jag en kall kår längs ryggraden.

Efter allt han gått igenom var jag säker på att han skulle klara sig. 5 års kamp är mer än vad någon ska behöva stå ut med.

Jag tror inte på gud eller ett liv efter detta men jag tror på människans förmåga att kämpa sig ur djupaste mörker tack vare historier som Pale's.

RIP + en hälsning till hans släkt och vänner.

Permalänk

Han han åka o göra sin långresa?

RIP till honom och alla andra miljoner som dör varje dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Han han åka o göra sin långresa?

RIP till honom och alla andra miljoner som dör varje dag.

Nej det hann han inte jäkligt sorgligt med tanke på hur han berättade att han längtade så mycket.

Han dog samma vecka som han skulle åka, fast på veckan innan helgen då.

mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Vila i frid.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Likt många andra har jag varit allt annat än aktiv på SweC under en lång tid men även jag har till och från följt den här tråden sedan start i princip.

Det är alltid tragiskt när en så ung människa går bort, det känns otroligt orättvist.
Har även jag haft många i min omgivning som gått bort pga cancer så Pales strid mot den har gjort mig helt hänförd.
Den här tråden har satt sina spår i mig och jag hoppas faktiskt att jag aldrig glömmer bort den. Den kommer påminna mig att även de små sakerna i livet har en större mening.
Må du vila i frid Pale och jag sänder en jättekram till familjen.

/ Jacob

Permalänk
Medlem

Trodde du skulle klara upp det.. Vila I Frid

Permalänk
Medlem

Två månader idag sen du gick bort, Jonas.

Känns förjävligt.. tror fortfarande att du ska hojta till när man sitter vid datorn.. men det är knäpptyst.

Hoppas du har det bra där du är.

R.I.P

Permalänk

Har följt tråden sen den skapades och att en och samma person kan drabbas av så mycket motgångar är hemskt Cancer är en fruktansvärd sjukdom. Jag trodde verkligen att Pale skulle klara det här, med den kämparglöden han visade gång efter gång, i inlägg efter inlägg.

RIP :'(

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Usch, det här kändes jobbigt.
Har läst resan från början och brukar kolla in med jämna mellanrum för att se hur det går. Nu var det längesedan jag kollade sist.
Tyvärr så hade resan nått sitt slut för Pale.
Trots att jag inte kände Pale så har hans resa ändå berört mig mycket. Han har kämpat på så väl och har varit en förebild genom att aldrig ge upp hoppet.

Vila i frid

/Niclas

100:- doneras till Cancerfonden

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Vila i frid, Pale!

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Avstängd

Mycket sorgligt. Finns inte så mycket man kan säga egentligen. Men Pale lever kvar i våra minnen. Hans tragiska öde har följts av många många fler än många andras. Hans kamp har följts av potentiellt tusentals och få vågar väl vara så öppna om sin dödliga sjukdom som Pale. På så sätt har han blivit odödlig.

[-Pale-] requiescat in pace, otium cum dignitate. Unum, sed leonum!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Oerhört tråkigt att se detta! R.I.P [-Pale-]

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk

Men damn, detta var inte roligt att läsa. Hängde inte med i tråden från start utan klev in en bit in i handlingen. Följde den efter det och imponerades likt många andra av hans kämpaglöd. En sann inspiratör.

Någonting med tanken att han fick somna in i sin mors famn och i hemmets trygga vrå är något som ändå värmer.

Vila i frid.

Permalänk
Medlem

Fortfarande mycket tråkigt att läsa detta... kändes som att han frågade LunaSpice igår om sina smärtor.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Vila i frid min vän.. jag glömmer dig aldrig.. läser dina inlägg nästan varje dag.

// Christian, som var fly förbannad för du jämt vann på pokern !!

Permalänk
Medlem

R.I.P

Du vågade kämpa, berätta, va aktiv under denna period.
Starkt jobbat!
Du har det bättre nu, jag är säker på att dina vänner, dina släktingar tänker på dig hela tiden.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Vila i frid Pale.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk

Vila i frid mannen, kände dig inte personligen men jag har hunnit följa din tråd sen den startades å sporadiskt följt den å när man ser detta så känns det väldigt konstigt

tankarna går till familjen å vännerna, ta hand om er alla

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk

Vila i fred Pale, kommer va tomt utan dig, du lämnar ett stort hål efter dig, men vi alla ska tänka på dig. <3

Visa signatur

| Intel Core i7 2600k @ 4.5Ghz | 16GB MB Corsair Vengeance | XFX Radeon HD6990 Antilles 4GB + ARCTIC Accelero Twin Turbo | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair H100 + Corsair Link | 3x500GB 1x200GB 1x74GB 2x120GB SSD| Samsung SyncMaster SA550 27" | Lian Li A71FB | Corsair HX1000W | Corsair SP2500 | Mx510 + Mx3200 |

Permalänk
Medlem

Har kikat in i tråden lite då och då under de senaste åren.
Jag hoppas att han har det bättre där han är nu. Många saknar honom förstås, men förhoppningsvis behöver han inte ha ont längre, vilket i sig måste ses som något positivt.

Mina tankar finns hos familjen, blev mycket berörd när jag läste de senaste sidorna :/

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Den störste av oss alla finns inte hos oss mer.
Pale har lämnat oss med stor saknad.

Vare sig man har träffat Jonas i verkligheten eller spelat med honom på servern så har man mött en fantastisk människa.

Pale var en av Gruvans hörnstenar. En gång för många år sedan så började 2 trogna spelare bråka på servern. Den ena försvarade Gruvans regler vilka den andre hade svårt att följa. Det slutade med hårda ord från Gruvförsvararen efter att regelbrytaren hade slagit under bältet. Han fick en månads avstängning från Gruvan för de hårda orden. Han visste att han brutit mot reglerna och det bad han om ursäkt för. Han accepterade sitt straff och några månader senare var han Guard (Admin) på Gruvan.

Pale har alltid varit rak med det han står för, en person som man alltid kände ett stort förtroende för och som alltid värnade om Gruvan och alla dom han tyckte om.
För Gruvan har han varit en av de mest betydande personerna av alla. Alla som spelar eller har spelat på Gruvan har någon form av relation till honom. Han ägnade mycket tid vid sidan om Gruvan att chatta och prata med spelare. Pga hans sjukdom så fanns han ofta vid datorn och han lyssnade alltid om man ville prata, det är det nog många spelare som kan skriva under på.

Som spelare på Gruvan var han också en förebild. En av de absolut skickligaste men även en stor teamplayer som aldrig försökte spela hjälte trotts att han var det. Många spelare har jag hört säga med ett leénde på läpparna: "Pale vill man inte möta när man spelar, för då vet man att det är kört..." Han var och är en stor förebild som spelare på Gruvan.

Jag har ju fått äran att vara vän till Jonas och fått följa honom i hans liv och med hans sjukdom.
Första gången jag träffade Jonas var jag väldigt nervös. Det var inför Gruvans första Gruvträff och det var också första gången som jag och de andra i -=GB=- skulle träffa spelare som vi inte kände i verkliga livet. Men efter att ha hälsat på varann så släppte nervositeten, han var ju en go kille! Och under åren har han bara växt och växt som vän och människa i mina ögon.

När Pale i år hoppade på bussen i Västerås så blev han den ende icke -=GB=- som varit med på samtliga 5 Gruvträffar.
För er som inte hann att lära känna Jonas så väl så var det tyvärr så att Jonas led av en svårbehandlad cancer som han har kämpat kopiöst med ända sedan i mitten av tonåren. Något som man inte ens önskar sin värste fiende att få genomgå. Men sjukdommen har aldrig lyckats trycka ner Jonas så mycket så att det har märkts på Gruvan eller när man träffat honom. Han har visat sig vara en kämpe utan dess like, precis som när han spelar med oss på servern.

Hans inre styrka är något som jag har fått bevis på många gånger, men framförallt insåg jag det för några år sen när jag själv kom ner i en svacka i livet. Jag drabbades av en sjukdom som gjorde mig väldigt depprimerad men som inte var livshotande på nått vis. Detta var strax före jag träffade min nuvarande sambo Linda (Kjoltyget) och hade därför ingen här att prata av mig till. Men som tur var fanns ju Pale på Skype som fick stå ut med många sena nätter pga allt jag behövde få ur mig. Jag grät och tyckte synd om mig själv och Pale stöttade mig. Men det var först näg jag loggat ur och stängt av datorn som det stog klart för mig vilken liten mes jag är! Där har jag suttit och tyckt synd om mig själv till en person som inte vet om han lever om ett halvår. Och han försöker göra mig glad!

Jag känner ingen människa som lärt mig så mycket om livet och vad som är viktigt med det.
En gång när han hade varit och hälsat på oss här i Falkenberg så ville han tvunget ner till havet innan dom skulle åka. Jag fattade inte varför det var så viktigt. Men Jonas tyckte om att titta ut över havet, det var bara en grej som betydde något för honom, något som gjorde att han mådde lite bättre och som han sen levde på ett tag. Nästa gång jag tittar ut över havet skall jag tänka på Jonas och må lite bättre...

Det finns så mycket att berätta om Jonas som jag inte kan göra här, men jag har lovat mig själv att föra vidare historierna om honom och aldrig glömma allt det han sa och lärde mig.

Jag har gråtit under hela tiden jag har suttit och skrivit den här texten för jag är så fruktansvärt lessen, aldrig har en så nära vän till mig gått bort. Idag skulle jag grillat och delat en brunläsk med vår vän men istället sitter jag, Linda & isola här och gråter. Detta är Gruvans mörkaste period och jag vet inte när man kommer känna sig ok igen.

Gruvan har bara haft en spelare med tillägget =GB/A= och kommer så föralltid att ha. Den finaste titlen man kan få som spelare på Gruvan.
Men "A":ets betydelse är från och med igår ändrat från "Assistent" till "Ande" för Pale´s ande kommer förevigt leva kvar hos oss.

Jonas dog igår 18 Juli 2008 hemma i Eskilstuna efter en inre blödning som inte gick att stoppa.
Han skulle ha fyllt 24 år i oktober.

Vi kommer aldrig glömma dig - Pale =GB/A=

Jag saknar dig.
Din vän Appe, med Linda och mina vänner i -=GB=-

Har suttit och läst igenom detta nu ett par gånger och det är fruktansvärt bedrövligt hur det kan sluta. Man gnäller för att någon skitsak inte går ens väg medan Pale sitter och njuter av utsikten vid havet. Jag kommer alltid tänka på honom nästa gång jag är vid havet.

Permalänk
Medlem

Vila i frid...

Visa signatur

äsch...

Permalänk
Medlem

Sov gott Pale, du förtjänar att få vila efter allt du gått igenom.

Visa signatur

C2D e6750 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec p182 | Corsair XMS2 2GB | Albatron GeForce 8800GTS 320MB | Corsair 520W