Permalänk

TV-funktion på Acer 6935?

Hejsan,

Jag köpte för dryga månaden sedan en Acer Aspire 6935. Den har inbyggd tv-tuner och det medföljer en sorts antenn som man pluggar in i datorn.

Frågan är nu, hur fasen får jag igång TV-funktionen?
Vet att det är några här på forumet som har en likadan dator som jag så hoppas att ni kan hjälpa mig få igång TV-funktionen.

Tackar!

Permalänk
Medlem

Det måste i princip vara fri sikt till tv-masten för att medföljande 20 cm spröt ska fungera. TV ser du förslagsvis med Windows Media Center.
Var sändarmasterna finns placerade hittar du här http://www.teracom.se/?page=5162

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

jag måste bara lägga en liten kommentar, jag har ett billtigt tv-kort från teknikmagasinet där det medföljer en antenn som är 1 dm hög, den har jag satt fast på mitt fönsterbräde med den inbyggda magneten och jag har bra mottagning
Nu är det så att det är en TÄÄÄT barrskog utanför mitt fönster och sändaren ligger ett antal mil (3+) bort, vilket betyder att man inte alls måste ha fri sikt osv för att få bra mottagning ^^

Edit: Mitt fönster går dessutom åt väst, där jag bor finns inte en enda mast i sikte i det vädersträcket.
Närmaste mast ligger 4 mil rakt åt norr ^^

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Säger som anton_mjor, får bild trots att det är låångt tills närmsta antenn och en hel skog ivägen....

Ang. min 6935, var bara att plugga in antennen och köra guiden i WMC så var det bild.

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.