Permalänk
Medlem

E71 gammal?

hej

funderar på att köpa en Nokia E71. tycker allt verkar bra på den och den känns väldigt robust.

dock upplever jag den som lite gammal. är de värt att köpa den nu eller kommer en det en ersättare innom nån vecka.

vill bara försäkra mig om att GPS är gratis att använda och kartorna går att tanka via Wlan.

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem

Gammal är den knappast, men den har funnits ute ett tag.

Har sett en monteringssats för ett rektangelformat förstoringsglas till skärmen på denna så man kan använda GPSen i bilen, eftersom skärmen är av dvärgmått.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Re: E71 gammal?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackiz
hej

funderar på att köpa en Nokia E71. tycker allt verkar bra på den och den känns väldigt robust.

dock upplever jag den som lite gammal. är de värt att köpa den nu eller kommer en det en ersättare innom nån vecka.

vill bara försäkra mig om att GPS är gratis att använda och kartorna går att tanka via Wlan.

kartorna tankar man väll över med kabeln. om det är som på alla andra nokia nallar med inbyggd gps. så kostar själva gps funktionen inget. men vill man ha navigering, att den talar om hur man ska köra, alltså anvisningar med pilar och en röst som talar om vart/hur man ska köra, kostar en 5-600 per år. dock brukar man få med 30 dagars prov.

har man a-gps:en på, drar den lite datatrafik med, som kan kosta lite, men det är väldigt lite. du kan även stänga av den funktionen, då tar det dock längre tid att låsa mot satelliterna.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

beställd hos tele2 nu.

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackiz
beställd hos tele2 nu.

Ditt bästa köp någonsin, typ.

Permalänk
Medlem

Som standard laddar Nokia Maps hem kartor vartefter dom behövs men du kan använda Nokia Map Loader för att ta hem de länder/världsdelar du behöver och lägga in på minneskortet manuellt.

Permalänk
Medlem

ok. låter grymt bra.

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.