Spel med lång speltid

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate Totsc o 2an ToB

kö på Very hard så skaru nog se att det tar sin tid>

Permalänk
Medlem

Diablo 2! För helvete!

Annars GTA-serien. Finns mycket tid att fördriva där, oj oj oj!

Permalänk
Medlem

Har ni glömt: Rome: Total War? Tror jag lade runt 6 månaders dagligt spelande på en (1!) spelomgång, allt var perfekt och hela den då kända världen låg under mig.

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem

Mass Effect.

Ju fler gånger man har klarat spelet, ju svårare och ju mer tål fienderna, samtidigt när man får tillgång till bättre utrustning.

En fiende kan stå emot sjukhelsikes massa stryk.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Mass Effect.

Ju fler gånger man har klarat spelet, ju svårare och ju mer tål fienderna, samtidigt när man får tillgång till bättre utrustning.

En fiende kan stå emot sjukhelsikes massa stryk.

Håller bara med, riktigt bra spel, och det tar inte slut i första taget ^^

Visa signatur

GeForce GTX 260 | Amd X2 6000+ (Windsor) | 4gb Dominator PC-8500 DDR2 ram | Logitech MX 400 | Antec Three hundred |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghosty
Jag är på jakt efter bra spel, som har lång speltid. Som exempelvis halflife 2.

Det ska gärna vara en shooter, men helst inte en som inte har några som helst utmaningar.

Jag har spelat crysis, och även crysis warhead, Call of duty 4, etc. Och jag känner att det är ett stort skämt hur korta spelen är. Crysis warhead var extremt kort.

Känner ni till spel som är långa och tar tid att ta sig igenom samt att det händer mycket ?
Vilka rekomenderar ni ?

alltså.. killen söker helst shooter.. och han jämför och skriver endast om shooter spel... varför börjar folk tips om alla möjliga spel då?

Dessutom verkar det inte som att trådskrivaren varit inne på sin egna tråd och läst alla svar han fått.. han har tydligen blivit inaktiv på swec? bra att ställa en fråga o inte kommentera svaren han får?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Har ni glömt: Rome: Total War? Tror jag lade runt 6 månaders dagligt spelande på en (1!) spelomgång, allt var perfekt och hela den då kända världen låg under mig.

Word.

Lirade det från morgon till kväll i 2 veckor medans jag var hemma pga halsoperation, det går inte att tröttna.... Har inte alls gillat de senare spelen (har iof inte gett dem en fair chanse)

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Jag är inte inaktiv, jag har läst och följt tråden med intresse, men jag såg inte att mitt förra svar inte kom med! Har nämligen jobbat en hel de senaste dagarna och inte varit aktiv på internet överhuvudtaget!

Återkommer med lite funderingar!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite granna om det går bra?

Hur lång speltid är det på ett ungefär i:

Mirrors edge och Dead Space?

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem

Mirrors Edge är ganska kort, gissar runt 5h effektiv speltid.

Gällande långa FPS, varför inte en massa olika FPS ? Finns många äldre med bra story (vilket är mindre vanligt idag).
Dessutom hittar man dem oftats i reakorgen för en 20a eller så.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

har för mig att prey var hyffsat långt. Quake4 är ganska långt. Sen har vi CIV 4 men kanske inte borde rekomendera så tunga grejjor

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R. har ju nämnts tidigare. Ville bara säga att spelet får ytterligare en expansion i höst/vinter, fast som fortsätter på storyn ifrån SoC. Det kommer att heta Call of Pripyat, och ska innehålla Burer och Chimera (två av cut out creatures från SoC).

Sen vet jag inte om det är helt bekräftat, men utvecklarna verkar även jobba på ett S.T.A.L.K.E.R. 2, men du ville väl kanske ha tips på spel som finns nu?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Fallout 3?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Ports Of Call Deluxe Edition

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Fallout 3 + expansions
Lade nog ner 60 timmar på Fallout 3 enbart, har inte spelat med expansions än. Då upptäckte jag alla ställen och fann alla bobble-heads

S.T.A.L.K.E.R. + Clear Sky som nämnts några gånger är finfina spel med bra story och realism. Rätt långa de med.

Ett annat sätt för att få längre speltid är ju tat sätta svårighetsgraden så högt det går, men kan ju bli irriterande om man dör hela tiden

Permalänk

Fallout 3: klara alla quests (sidequests + main), hitta alla positioner, explora, bygga, finns hur mkt som helst! har klarat av varenda liten note på det i princip sjukt bra spel

Oblivion är ju ungefär samma sak , dock orkade jag inte med det tillslut då jag tyckte det enda man gjorde var att böka runt i grottor o tempel o skit vartt på tok för enformigt.

dead space är rätt långt också,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

leta rätt på alla flaggor i assassians creed kanske inte just nå spel i den stilen du ville ha, men då har du något att göra några timmar

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

Daggerfall

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Red faktion (ettan är undetbart även online spelande) serien (3 spel det tredje släpps nog i Sverige snart) Tvåan tycker jag är rätt mesig men finns små ljusglimtar där med.

Diablo serien är ju inte helt fel fast ska spelas på internet.

Perfekt dark till N64 fast finns ju embalator

Free space: the great war är ju underbart har dock ej spelat tvåan.

Doom serien (ej 3an) kan ta timmar om man vill lösa alla pussel och hemliga rum och göra allt under utsatt tid.

Age of empires kan ge många timmar.synd bara att motorn är rätt dålig i 2an och ballar ur vid 150+ +all tech vid multiplayer/online

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Som du själv sa så HL2 (HL2+ep1+ep2) har väll spenderat runt en 20 timmar i bara första delen är nog på tredje om spelningen nu
Annars så Zelda ocarina of time N64 emulator!!! första gången till jag körde det tog det ett antal timmar tror jag körde det dagligen i en månad utan att klara det (va dock ganska så ung)

Har nog spenderat en hel del timmar online och i singelplayer på World in Conflict (RTS men fy fan va snyggt det får va då)

Battle Field (2, 1942, 2142) en hel del timmar online i dom spelen med

Team Fortress 2 skoj som bara den online en hel del timmar spenderade där med

Visa signatur

Gaming-riggen: AMD Phenom II x4 940 @ 3.7ghz | M4A78-E | XFX Ati Radeon HD 4890 | 4 Gig Corsair | Corsair HX750W
Reserv-riggen: P4 @ 3gHz | 2Gig ram | 8600gt 512mb | 350 watts No-name agg
We are the Knights who say: Ekki Ekki Ekki Ptang Zurooboin!

Permalänk
Medlem

Fallout 3 är ett mycket bra spel...

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk

Precis som andra sagt Stalker SoC och ClearSky är värda att spela.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64