Permalänk
Medlem

Tele2 3g mobilt internet

yo, jag har fixat en dator till en bekant, och så skall han ha mobilt bredband, men jag får det inte att fungera, i network-maneger appleten så har jag konfigurerat allt men det vill sig ändå inte, jag har försökt med vodaphone mobile connect driver grejen, men den fungerar inte heller,

så min fråga är hur skall jag göra för att få det att fungera? det är pinkod på den, om någon undrar...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Inaktiv

Sätt den i en Windows-dator, installera, ta bort pinkoden, för enkelhetens skull. Sen ska det inte vara svårare än att välja operatör i Ubuntu. Har fungerat ypperligt för mig och ett par vänner, med olika operatörer. Iofs ingen från tele2...

Permalänk
Medlem

hmm det fungerer fortfarande inte, men nu ringer den upp om jag använder gnome-ppp, men sedan dör pppd med error 2 (dont know what to do)

edit:
Det fungerade inte på windows heller, får se i morgon, om det först behöver aktiveras hos tele2 innan man kan använda det... :-/

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk

Jag fick igång Tres variant.
Det jag gjorde var att köra vodafone-programmet först för att ansluta och sen välja anslutningen i gnomes network manager för att få det att fungera hela vägen.

Fungerade fint med pinkod men det var lite trixande och fixande innan det gick. Men som sagt, först ansluta via vodafones app och sedan gnomes vanliga network manager.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

ta bort pin koden ... sen ska man göra en vanlig fjärranslutning bara att kolla upp vilket nummer man ska ringa

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

jag kapar tråden lite diskret, någon som får in ICE.net's mobila bredband under linux?
jag kör slack, men får inte in programmet som finns på deras hemsida, det är en JÄÄÄKLA massa deps som den påstår sig sakna med jag vet att jag har.