Permalänk

skärm 20''-22" för Photoshop

Har sökt igenom lite här på forumet men har fortfarande lite problem
att veta vilket skärm jag bör leta efter, eller vilka funktioner den ska ha, typ de olika sorters "panels"

Letar efter en skärm mellan 20''-22'' TFT
Budgeten runt 5500kr

Prioriteringarna är följande:

• bra/korrekta Färger och svärta, för illustrationer/concept-art, Viktigast!
• Sen om det går hyffsad snabbhet för spel eftersom jag spelar lite CSS osv, film kanske ingår också.
• 20'' eller 22'' spelar inte lika stor roll, viktigast är kvaliteten på färger osv, antar att det är mer att välja på 20''

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Varför bara 20"-22" varför inte slå till på en grymt bra 24"?

http://www.dustinhome.se/pd_5010100657.aspx

Då får du mer yta samt att skärmen slår det mesta som finns för det priset. Betalade det dubbla när jag köpte min och tyckte att den var värd vart enda krona.
För det priset kan du till och med köpa till en skärmkalibrator utan att gå över budget och på så sätt få korrekt färg återgivning.

Permalänk
Medlem

eizo s2231 annars, mkt kvalité där.själv kör jag en HP LP2475 för bildarbete och den funkar fint, dock tror jag eizo'n är bättre kvalité än denna. den skärmen som det länkas till skall vara ok med, men för ljus, och svårt att få ner till vanliga ljusförhållanden, t.ex. får jag köra på 15% på min skärm nu, på en sådan benq tror jag man fick gå ner på 0-5% kolla upp reviews i alla fall, kan ha tagit fel på modellbetäckning.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Jag lägger min röst på den här då, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=87277
aningen dyrare än 5500 men Photo Edition-versionen innehåller kalibrator som kostar 2700 löst så det är billigt om man ser det så. Dessutom går den att hårdvarukalibrera helt och fullt (med amerikanska mjukvaran, hör av dig om du skulle köpa skärmen).

Kolla vad de andra affärerna tar för Photo Edition-versionen så ser du att den billigaste affären har ett grymt bra pris.

Du hittar några recensioner där på Prisjakt men fråga gärna om det är nåt speciellt du vill veta.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*
Bananen_94s inlägg hör inte hit.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Tack för alla bra svar!, blir nog att jag väntar lite närmare mot jul innan jag bestämmer mig helt.

tack än en gång.