Var kommer ditt användarnamn ifrån?

Permalänk

Från actionfiguren i Jimmy Neutron...
På den tiden var det för att han var barnsligt töntigt cool, sen har det bara hängt med genom åren.

Permalänk
Medlem

Min halvlåtsasbror döpte min dator till tejprullen (inspirerat av närliggande tejprulle) vid en ominstallation för cirkus 10 år sedan. Det har hängt kvar!

Permalänk
Medlem

Gavve är väl det jag använder mest. Kommer från mitt efternamn "Gavelin".

Började använda det då jag och kusinen hade en CS-klan där vi båda hade något nic baserade på våra efternamn. Var nog 6 år sedan eller mer tror jag. Efter det började alla i skolan att kalla mig för det inklusive lärarna.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Hmm! Ni kanske kan gissa?

Permalänk
Medlem

Mute är ett av mina nick med tystnad som tema. Är tystlåten av mig bland folk.
Depeche Mode som jag lyssnat på sedan 1985 ligger på Mute Records.
Så min personlighet och musiksmak i ett kan man säga.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Allt började med att jag jobbade på donken för många år sedan, där radion gick för jämnan. Under reklampauserna var det nåt klipp med "Lars och Lena", och sen fanns det en liten historia om det.
Jag fastnade för de två namnen och på b.net valde jag att kort och gott heta Larsochlena. Alla förstod dock inte den fina innebörden i namnet och en dag när jag var host i en dota så var det nån nisse som hade alldeles för bråttom och inte kunde vänta 10 sekunder och för den delen inte orkade skriva ut hela mitt nick. Han tyckte att jag skulle starta spelet så han skrev: "Lar go plz"
Det var ett magiskt ögonblick och sen dess är jag fast!

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Snodde mitt från SVT:s dokumentär "Snickeriet".

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

pacman var redan taget men jag var inställd på det namnet
så det fick bli en nedbantad variant av namnet, vilket i och för sig blev väldigt lyckat med tanke på webbplatsens intresseområde. pcman.

hejdå

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

För många år sedan när Diablo 2 var det häftigaste man kunde sysselsätta sig med fick jag för mig att skapa en yxkastande barb, meningen var att han skulle heta något i stil med Snotty Axes. Tyvärr slant fingrarna och det blev bara Snotax, eftersom det inte finns så många hundtjuvar på nätet är jag hittills ensam om namnet (vad jag vet) och därför har det fått hänga med.

Visa signatur

"This message is a natural product made from recycled electrons. The slight variations in spelling and grammar
enhance its individual character and beauty and in no way are to be considered flaws or defects. "
Dianne Davenport

Permalänk
Medlem

Från filmen Made of Steel från 1992 (orginal titel Beyond the law) med Charlie Sheen i huvudrollen. Han jobbar som undercover polis och får ett brev skickat till sig från "nånting som jag inte minns namnet på" men det förkortas SiD. Om nån kan hjälpa mig få reda på det vore de kul. Har inte filmen själv så jag kan inte kolla.

Anledningen till att jag tog de nickent va att de fanns många spel där man bra kunde ha 3 tecken på highscore. Sen dess har de levt kvar.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

rätt länge sen på tiden då GTA2 multiplayer var någonting hett outforskat så satt jag hemma hos någon polare som då tog tillfälliga nicket Onde-Per, och givetvis blev jag tvungen att kontra det, varav Evil-Bosse. Aldrig varit upptaget till för ett halvår sen då en finländare tydligen börjat använda det nicket oxå, ska spåra upp jäveln och sno hans föräldrars skor.

Permalänk

mitt nick är mästadels brist på fantasi.

Blev kallad Dragan av några polare så när jag skapade min första mailadress så blev det dragan_at.
Efter som dragan var upptaget så fick jag slänga in ett understräck och at (andersson tommy). lika fantasifullt som en påse nötter.

Får hoppas att jag kommer på något "Coolare" att nicka.

funderar på BigT men det är säkert upptaget redan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Från filmen Made of Steel från 1992 (orginal titel Beyond the law) med Charlie Sheen i huvudrollen. Han jobbar som undercover polis och får ett brev skickat till sig från "nånting som jag inte minns namnet på" men det förkortas SiD. Om nån kan hjälpa mig få reda på det vore de kul. Har inte filmen själv så jag kan inte kolla.

Anledningen till att jag tog de nickent va att de fanns många spel där man bra kunde ha 3 tecken på highscore. Sen dess har de levt kvar.

"Special Investigation Division"
http://www.imdb.com/title/tt0103805/usercomments

Permalänk
Medlem

Robban tippade om N'et så det blev ett Z.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragan_at
mitt nick är mästadels brist på fantasi.

Blev kallad Dragan av några polare så när jag skapade min första mailadress så blev det dragan_at.
Efter som dragan var upptaget så fick jag slänga in ett understräck och at (andersson tommy). lika fantasifullt som en påse nötter.

Får hoppas att jag kommer på något "Coolare" att nicka.

funderar på BigT men det är säkert upptaget redan.

Min kompis heter Timmy Andersson

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag heter Tim Andersson

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

hehe nice, nästan namnlikar =P

Permalänk
Medlem

Jag heter Tommy Andréasson, och kallades för Tompa när jag var yngre. Tyckte att det passade bra, eftersom Tompa, börjar och slutar på mina initialer.
Tommy, Tompa, Andréasson -> T. Tompa A. -> TtompaA.

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk

Efternamnet, är helt enkelt stolt över att heta Ingemansson.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Jag skulle skapa ett hotmail konto typ 96-97 och bjorn var redan upptaget och så kom min polare på us på slutet!? hehe den gamla goda tiden då hotmail fungerade sporadiskt blev dock mycket värre när Microsoft köpte upp det och installerade Windows NT på webbservrarna, dock en kul grej va att dom fick gå tillbaka till unix plattformen för NT pallade inte av lasten

edit: Registered since: 09 January, 1997

Permalänk
Hedersmedlem

I min yngsta ungdom (egentligen nu också) var jag en ankist med stor fascination för tecknare såsom Carl Barks och Don Rosa. Favoritfiguren är utan tvekan Joakim von Anka. Joakim von Anka heter Scrooge McDuck på origialspråket.

Tog nicket 1999 då jag började spela CS och andra, på den tiden roliga flerspelarspel

Som många känner till kommer namnet Scrooge ursprungligen från A Christmas Carol av Charles Dickens. Barks tyckte att karaktärsdragen i Dickens bok stämde bra överens med dem hos den blivande miljardär-ankan.

http://en.wikipedia.org/wiki/A_Christmas_Carol

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
"Special Investigation Division"
http://www.imdb.com/title/tt0103805/usercomments

Se där, man tackar och bockar.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Det var många år sedan. Det fanns en sida som heter lynarstorm (inte lunarstorm). lynarstorm gjorde narr av lunarstorm, och eftersom alla snackade om "lunar", så tog jag till namnet "lynar".

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

spår sju och åtta på Einstürzende Neubautens album Tabula Rasa heter Headcleaner: I. Zentrifuge / Stabs / Rotlichtachse / Propaganda / Aufmarsch II. Einhorn III. Marschlied och Headcleaner: Das Gleissen / Schlacht IV. Lyrischer Rückzug och ja, där kommer mitt nick från. använt det i åtminstone tio år.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Sundås är mitt efternamn, väldigt logiskt.

Där inte å går att använda blir det Sundas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nickade först zarrz, jaha 1 år senare kommer en jävla sjukdom som heter det.

så mina kompisar började kalla mig murkaz... heter Marcus... typ så på något wc3 lan ;D

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Spelade Worms Armageddon en fin eftermiddag. Gjorde lag och hade kul med namngeneratorn. Då kom Yankee Doodle upp. Eftersom jag kände igen det så kollade jag upp det och tog bort Yankee och började nicka Doodle

"Yankee Doodle went to town,
A-Riding on a pony;
He stuck a feather in his cap,
And called it macaroni."

Mitt nick har absolut inget med Cheese Doodles att göra iaf!

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Vännerna har sen jag gick i högstadiet kallat mig "pullarn", därav vart det "pull" då "pullarn"....låter lite väl?

Fråga mig inte hur dom kom på det.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Mitt kommer givetvis från ungdomens glada dagar då YZX var bokstäverna som gällde. Har för mig att jag spånade vidare på ordet citrus av nån jävla anledning och kom fram till Zitrex (skulle regga ny hotmail). Men det var givetvis upptaget (?!) så det fick bli ZitreXx istället.

Ogillar det dock numer så ofta reggar jag mig som Bamsegrill eller Niedet.
Niedet är förövrigt vad polarna började kalla mig när jag lirade WC3 och ville förtyska ordet nederlag och hittade på Niederlage (det var vad de jag mötte skulle möta ).
Upptäckte senare att Niederlage faktiskt var det tyska ordet för just nederlag

Permalänk
Inaktiv

Jag tyckte namnet max payne var så coolt efter att ha spelat spelen då dom kom ut.. sen när jag lirade q3a så ville jag alltid ha max scores och då blev det max kill som symboliserar detta på ett lite komiskt sätt när jag lyckas.. kanske inte passar detta forumet speciellt bra men därifrån kom det iaf