Dustin - Julklappstråden 2008

Permalänk
Medlem

Om någon vill byta HAUPPAUGE WINTV NOVA-T USB-STICK mot Tempur-kudde/Harmony-kontroll eller något liknande så PM:a.

URL till bytes produkten:
http://www.dustinhome.se/pd_5010095158.aspx

Permalänk
Medlem

Tack Dustin!
Blev en HAUPPAUGE WINTV NOVA-T USB-STICK även för mig....
Klart bättre än julklappen från 2007... Lets Dance
Ska tydligen gå att få in HD-tv med rätt Codec!? Något som provat?

Dessutom bärgade jag denna klapp till lägre timpenning...
2007 tog det 13h - 2008 tog det "bara" 3..... Siktar på nytt rekord i årets utdelning. Kan man lyckas bärga en i första släppet? Spänningen är olidlig!
Om jag inte räknar fel så är det 347 dagar kvar

Permalänk

Tack Dustin för att jag lyckades få en julklapp den här gången, hade flyt och lyckades en av de få gånger jag kunder sitta vid datorn under julen. Men tyvärr uppstod antiklimax när jag väl öppnat paketet, Surfs Up på Blueray.
Eftersom varken jag eller min närmaste familj eller vänkrets äger något som kan spela upp filmen känns det lite surt...ännu värre var att mina 4-åriga grabbar såg vad jag fått så självklart ville de se filmen, vilket inte gick så det blev ett j-kla liv.

Tycker iofs att årets julklappsutdelning hade ett betydligt bättre format än tidigare år även fast en del lyckades fuska men jag tycker det är lite synd att vissa julklappar har krav på särskild hårdvara för att kunna användas...och nej Dustin, jag kommer inte köpa en blueray-spelare ännu

Permalänk
Medlem

Om någon som har fått en multifjärr mot all förmodan skulle vilja byta mot Norton 360 v.2 så säg till.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirk Gently
och nej Dustin, jag kommer inte köpa en blueray-spelare ännu

Men tänk på barnen

Permalänk
Medlem

Om någon surar över att de fått en bluray-film de inte kan spela eller har fått en kudde de inte använder får ni gärna byta den mot min USB-sticka 2 Gb som jag fick från Dustin.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Nu känner jag mig lite bitter. Fick Panasonic LX3'an, minneskortet och väskan jag beställde. Men inte julklappen som låg på samma order Nån lagertomte som missat eller nåt. Får se vad de har att säga...

Förresten - nån som vet om Dustin skickar med fakturan i paketet eller om den kommer efter med brev?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Nu känner jag mig lite bitter. Fick Panasonic LX3'an, minneskortet och väskan jag beställde. Men inte julklappen som låg på samma order Nån lagertomte som missat eller nåt. Får se vad de har att säga...

Förresten - nån som vet om Dustin skickar med fakturan i paketet eller om den kommer efter med brev?

Det kommer efter med brev.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHZ
Tack Dustin!
Blev en HAUPPAUGE WINTV NOVA-T USB-STICK även för mig....
Klart bättre än julklappen från 2007... Lets Dance
Ska tydligen gå att få in HD-tv med rätt Codec!? Något som provat?

Dessutom bärgade jag denna klapp till lägre timpenning...
2007 tog det 13h - 2008 tog det "bara" 3..... Siktar på nytt rekord i årets utdelning. Kan man lyckas bärga en i första släppet? Spänningen är olidlig!
Om jag inte räknar fel så är det 347 dagar kvar

HD-tv sänds bara från några få sändare. Bl.a. en i Stockholm - Nacka och då är det SVT HD som gäller. Du behöver en kraftig processor för att klara av att koda av HD-material om du inte har stödet i grafikkortet.

Ni kan se SVT1, SVT2, SVT24, SVTB(barnkanalen)/Kunskapskanalen, TV6, Kanal lokal och andra lokala kanaler samt finnetv.

Permalänk

Fick ett par mini-högtalare till SE-mobiler. Surt, då jag har en Viewty

Lillebrorsan har dock. en SE-telefon, så han fick de.

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB

Permalänk

0,2 KG: Resident Evil: Extinction på Bluray

Synd att det blev en Xbox360 o inte ett Ps3 som jag köpte förra veckan, då hade jag kunna se på filmen. Får skicka den till polaren som har ett Ps3

Inga sura miner här inte. Tycker det är grymt av Dustin att ge bort såna grejor som de gör, men till nästa år tycker jag de ska låta alla anmäla sig o sen lotta ut grejorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
0,2 KG: Resident Evil: Extinction på Bluray

Synd att det blev en Xbox360 o inte ett Ps3 som jag köpte förra veckan, då hade jag kunna se på filmen. Får skicka den till polaren som har ett Ps3

Inga sura miner här inte. Tycker det är grymt av Dustin att ge bort såna grejor som de gör, men till nästa år tycker jag de ska låta alla anmäla sig o sen lotta ut grejorna.

Nej inte anmäla sig. Då anmäler ju alla 20 släktingar. Bättre som det var nu tycker jag.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

NÄH inte förstöra själen i tävlingen nu inte!

Då kommer ju halva Sweclockers supa ner sig i sorg och bedrövelse, så kan vi ju inte ha det på självaste Julafton heller

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Men tänk på barnen

Tänker jag på barnen blir det definitivt ingen spelare När jag var liten hade vi bara kottar och tändstickor....hehe

Permalänk
Medlem

Tack DUSTIN för den fina HAUPPAUGE WINTV NOVA-T USB-STICK, kanonskoj med juklappsjakt.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk

Jag fick också den där tv stickan, mycket bra för mig funkar inte att hitta några kanaler innomhus med medföljande antenn, men blir nog kanon med kabel

TACK DUSTIN!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Fick sony hörlurar http://www.dustinhome.se/pd_5010099328.aspx?csref=Prisjamfore... mycket bättre än en bluray dvd iaf som jag ändå inte skulle ha någon användning av
Tack Dustin

Permalänk

Shit, någon som fått tvstickan att funka med vista? jag får inte in en enda kanal oavsett hur jag gör...

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

Tack Dustin!!

Blir kanske att användas på stugan med lappyn eller nått rum vi inte har tv i. Eller kan man ta ut en antennsladd från boxern till tv-stickan och få in alla boxerkanaler i datorn?

Btw, VERKLIGEN INTE för att klaga, men checka dammet på lådan Inte sämre för det dock, är ju gratis!

Permalänk
Medlem

Fick också en winTV Nova-T. Blev väldigt positivt överraskad!
Sepemulle: Den funkar fin fint i vista för mig.

/Jilldris

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
0,2 KG: Resident Evil: Extinction på Bluray

Synd att det blev en Xbox360 o inte ett Ps3 som jag köpte förra veckan, då hade jag kunna se på filmen. Får skicka den till polaren som har ett Ps3

Inga sura miner här inte. Tycker det är grymt av Dustin att ge bort såna grejor som de gör, men till nästa år tycker jag de ska låta alla anmäla sig o sen lotta ut grejorna.

Du vill inte byta mot perfect dark zero till 360:n ?

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

0.5 KG, Hauppage! WinTV NOVA-T
http://www.dustinhome.se/pd_5010095158.aspx

Hade hoppats på en Ipaq, men de tog väl slut i första svängen
Nåja nöjd ändå

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Synd bara att jag har comhem, men endast basutbudet som ingår i hyran. Måste ha kort för att få in digitala signaler via väggen, och med medföljande antenn hittar jag inga kanaler

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Mina två sista paket innehöll en varsin: LG PF391

http://www.netonnet.se/?iid=se114954

Tack Dustin!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Nej inte anmäla sig. Då anmäler ju alla 20 släktingar. Bättre som det var nu tycker jag.

absolut bästa vore väll om endast dom som handlar för över X antal kr kan delta, ex 1000 kr eller så.

Permalänk
Medlem

Nej, de vill ju ha buzzen runtikring antagligen. Men det vore nog en bra idé att skicka de "finare" paketen till de som handlat för över en viss summa och varit kunder längre än iallafall en vecka, och sedan låta usb-minnen och sånt krafs gå till de andra. Detta behöver man ju inte tala om..

En annan bra idé är att man får ett mail någon vecka innan jul där man får kryssa i vad man kör för OS, om man har xbox/ps3/blurayspelare etc. Gör man detta är man med i utlottningen av de finaste paketen, som dom då delar ut först. Sedan delar dom ut sina programvaror, spel och filmer till lämpliga mottagare baserat på det man kryssat i. Sedan "krafset" till de sista..

Är ju varken avancerat eller tidskrävande (Borde det inte vara).. På så vis får dom nog mycket nöjdare julklappsmottagare

Permalänk
Medlem

Dustins Lotteri, Dustins regler.
Det kommer alltid att vara som det alltid har varit

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

fick tillslut mitt paket på 2 kg , den blev en laptop väska som man inte har någon användning av...

Fast man får väll endå tacka dustin, går ju alltid att sälja den:D

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X (PBO) - NH-U12A
MSI B450M MORTAR MAX
Ballistix Sport LT 32GB 3200MHz @ 3600 CL16 1,4v
Asus RX5700 Ref @ 1900/1820
Define Mini C - NF-A12x25

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Mina två sista paket innehöll en varsin: LG PF391

http://www.netonnet.se/?iid=se114954

Tack Dustin!

är du nöjd nu din lille fuskare ?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rice_boiler
Du vill inte byta mot perfect dark zero till 360:n ?

Och bytte gjorde vi.
Helt perfekt för min del, fick ett spel som jag tänkt skaffa till min Xbox360 istället för en Blurayfilm jag inte kunde se på.