Battlefield 2 Complete Collection problem...

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 Complete Collection problem...

Jag köpte BF2:C för ett tag sedan, men bara BF2 installeras, det står inget om några av expansionerna/boosterpacksen :/

Har hört nåt om att man måste registrera sig på typ EA's hemsida och tanka Armored Fury och Euro Force, stämmer det?

Är iaf mest intresserad av Special Forces.
Har SF på egen skiva oxå, men det vill inte installeras korrekt.

Det verkar vara grymt många som har detta problem, har kollat BF2.se, lagt upp egen tråd där oxå men ingen svarar...

Tacksam för de flesta svar som kan vara till hjälp

PS: Inte en chans att jag tänker titta igenom "Stora BF2-tråden" så whina inte om att "det finns redan där" eller nåt.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

För att installera Battlefield 2 collection korrekt måste du göra följande:

Starta upp installationen och fullfölj med att installera Battlefield 2 dvs. skriv i cd nyckeln osv.

Efter installationen kommer en ruta upp: Vill du starta om datorn nu? Tryck nej.

Sen är det bara att fortsätta installera de andra 3 spelen.

För att Euro forces och Armoured fury skall fungera måste du registrera dem på Ea's support sida. Detta tror jag står i manualen.

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vivace
För att installera Battlefield 2 collection korrekt måste du göra följande:

Starta upp installationen och fullfölj med att installera Battlefield 2 dvs. skriv i cd nyckeln osv.

Efter installationen kommer en ruta upp: Vill du starta om datorn nu? Tryck nej.

Sen är det bara att fortsätta installera de andra 3 spelen.

För att Euro forces och Armoured fury skall fungera måste du registrera dem på Ea's support sida. Detta tror jag står i manualen.

Bajs, jag tror att jag startade om... Men jag är oxå inne i värsta BF2 perioden nu, så får se om jag orkar fixa det de närmaste månaderna

Tack så skitmycket för svar, nu blev jag glad

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Bajs, jag tror att jag startade om... Men jag är oxå inne i värsta BF2 perioden nu, så får se om jag orkar fixade de närmaste månaderna

Tack så skitmycket för svar, nu blev jag glad

Lite Offtopic: Funderar på att köpa BF2 igen (tappat bort skivan). Är det många som spelar fortfarande? Jag gillar det skarpt, men inget kul om inga spelar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Lite Offtopic: Funderar på att köpa BF2 igen (tappat bort skivan). Är det många som spelar fortfarande? Jag gillar det skarpt, men inget kul om inga spelar

Oja, skitmånga, det minskar väl i antal, men fortfarande många.

Äääääääsch! Skitfail med install av SF :((((( Går ju inte att patcha, så installen hoppar över det, har testat med skivan, och tanka patch manuellt, shit vad trött man blir. Ominstallerat 4 ggr...
Nu skiter jag i expansion/boosterpacksen och bara fortsätter mot toppen i vanliga BF2.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Det är dubbelt så många som spelar Battlefield2 än 2142.

Patchiningen tar tid. Den patchar till 1.1 när du installerar special forces. Och efter special forces patchar den upp till 1.4.

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk

Det är väl ändå inte något som spelar expansionen och de mindre tilläggen? Det var mycket dåligt med folk redan när dom släpptes kommer jag ihåg. Expansionen har jag tex bara lirat två gånger sen jag köpte det på release Orginalet är ju dock kung och näst intill sönderspelat.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Och vart kan man köpa _BARA_ BF2 online? Alltså ladda hem det. EA-store har ju bara collectors vad jag kan se...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Och vart kan man köpa _BARA_ BF2 online? Alltså ladda hem det. EA-store har ju bara collectors vad jag kan se...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=40655

Edit: Ojoj, 99 spänn hos Ginza var inte dåligt! Det står att det finnsi lager på sidan dessutom.

Edit2: Eller ville du bara ha en nerladdningsbar version? Lär inte finnas någonstans om det inte finns på EA-store.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=40655

Edit: Ojoj, 99 spänn hos Ginza var inte dåligt! Det står att det finnsi lager på sidan dessutom.

Edit2: Eller ville du bara ha en nerladdningsbar version? Lär inte finnas någonstans om det inte finns på EA-store.

Ja helst nedladdningsbar, blev sugen på att lira NU! Segt...

Permalänk
Medlem

Jag tycker iaf att vanliga BF2 och Special Forces är roliga på två olika sätt.

Vanliga BF2 om man ska flyga mycket och Special Forces om man har lust att ligga lite med sniper eller helt enkelt springa runt mycket och skjuta

Det är iaf hur jag använder de två spelen så båda är värda att skaffa

Permalänk
Avstängd

installerar du i admin mode ????

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Om man har installerat alla går det fortfarande att starta första BF2 utan expansions och köra?

Permalänk
Medlem

Det som blir när du installerar är:

En Battlefield 2 ikon samt en Battlefield 2 Special Forces ikon.

Armoured fury samt Euro forces är integrerade i Battlefield2.

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Medlem

Re: Battlefield 2 Complete Collection problem...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Jag köpte BF2:C för ett tag sedan, men bara BF2 installeras, det står inget om några av expansionerna/boosterpacksen :/

Har hört nåt om att man måste registrera sig på typ EA's hemsida och tanka Armored Fury och Euro Force, stämmer det?

Är iaf mest intresserad av Special Forces.
Har SF på egen skiva oxå, men det vill inte installeras korrekt.

Det verkar vara grymt många som har detta problem, har kollat BF2.se, lagt upp egen tråd där oxå men ingen svarar...

Tacksam för de flesta svar som kan vara till hjälp

PS: Inte en chans att jag tänker titta igenom "Stora BF2-tråden" så whina inte om att "det finns redan där" eller nåt.

1. Install Battlefield 2.
Note: If you have the Battlefield 2 Deluxe pack, install and skip to step 3.
2. Install Battlefield 2: Special Forces.
3. Install the 1.41 full patch
4. Install Battlefield 2: Armored Fury.
5. Install Battlefield 2: Euro Force.
6. Install the 1.41 full patch once again

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.